Архив

Измиване

Миенето на автомобила обикновено смятат за лесна процедура. Трябват кофа вода, малко шампоан и четка. Уви не е толкова просто. Дори при обикновеното миене, следва да се спазват някои  правила:

  Калният автомобил трябва да се мие веднага

– Миенето и сушенето не се правят на слънце. Петната от бързото изсъхване на водата трудно се отстраняват

– Първоначално външната повърхност на каросерията се измива с вода, като се отделя особено внимание на замазаните мъртви насекоми и кални петна

– При миене най-добре е да се използва мека четка, гъбите могат да издраскат повърхността с попаднали песъчинки

– За защита на лакобояджийското покритие може да се добави във водата миещ консервант

– Непрекъснато поливайки каросерията с вода, се изтъркват замърсяванията с равномерни движение от покрива към долната част

– След почистване на неголям участък от каросерията с четката, веднага се отмиват мръсните участъци с вода

– Цялата повърхност на каросерията се измива с чиста вода, за да не останат следи от миещите средства

– Не ползвайте «полусуха» теухнология на миене – една кофа вода на целия автомобил. Остатъците от кал, прах и пясък на гъбата, интензивно драскат покритието на каросерията, предизвиквайки микродраскотини

– След миенето на колата, я изтрийте с гюдерия, почакайте да изсъхне и консервирайте.

Някои ще кажат – колко много думи за нищо нещо. И все пак не го пренебрегвайте…

 

Консервация

 

Обикновено след миенето се извършва консервация. Чисто измитата и суха повърхност на каросерията трябв,а колкото е възможно по-често, да се защищава с консервиращо стредство, за да се изключи влиянието на боята от външните въздействия. Консервацията се се извършва със специални пасти, които освен блясъка, който придават, отблъскват водата и запазват от външното въздействие на слънцето и влагата.

Консервация се прави, когато водата, покриваща каросерията, не се събира в капки, а се разтича по повърхността. Когато това се прави редовно, по-дълго се запазват цветът и блясъкът на боята. Процедурата не се извършва на открито слънце.

 

Чистене на прозорците

 

От чистите стъкла зависи видимостта, когато сте вече зад волана. Затова и те изискват определена грижа.

Стъклата се изтриват с мек чист парцал. При силно замърсяване, помагат спиртът и топлата вода, а също специалният стъклочистител. Едновременно с измиването на челното стъкло, се чистят и стъклочистачките.

 

Грижа за тапицерията на седалките

 

Ако седалките на колата ви са покрити с калъфки, това не означава, че те сигурно са защитени от прах и мръсотия. Обвивката на седалките, вратите, пода и панелите на приборите, са от синтетични материали. От времето те стареят, губят еластичност, обезцветяват се. Това стареене е естествено и с него е трудно да се преборите. Но с мръсотията, маслените и други петна, това е възможно.

За да се отделят калните петна в салона на автомобила с пластикова или кожена тапицерия, е необходим само мокър парцал. При велурената обвивка, се налага повече работа – отначало е необходимо да се изчисти с прахосмукачка, а след това петната се изтриват с чиста салфетка, напоена в ацетон.

Ако не ви помогнат домашните рецепти, купете от готовата козметика за тази цел, която се продава почти навсякъде. Продавачите ще ви обяснят как да използвате препаратите, а и има вече указания към тях и на български. Но съветът ни е, преди да започнете, да пробвате на малко забележимо място как действат.

Тъкановата обвивка се обработва с прахосмукачка и не много мека четка. При силно замърсяване се използват пенещи се химикали, които могат да се намерят на пазара. Петната от мазнина и масло се почистват с чист бензин или някакъв готов препарат. Почистващото средство не трябва да се нанася директно върху тъканта. Петната се обработват с кръгови движения отвътре навън. Много помага и сапунен разтвор. Най-упоритите петна по калъфките трябва да се дадат на химическо чистене.