Архив

Chevrolet Corvair

Пуска се в периода 1959-1969 г. като седан, комби, купе и кабриолет. Chevrolet Corvair е американска кола със заден двигател, която е построена chevrolet-corvair-11от дъщерното дружество на General Motors – Chevrolet.

По години моделите се правят, както следва – Corvair/Corvair Deluxe/Corvair Monza/Corvair Monza Spyder серия 500, 600, 700 и 900 (1960-1964 г.), Corvair Series 500 (1960-1964 г.), Corvair Monza Spyder Series 600 (1964 г.), Corvair Deluxe Series 700 (1960-1964 г.), Corvair Monza Series 900 (1960-1964 г.) и Chevrolet Corvair (1960-1964 г.).

Двигателите са бензин 2.3-2.7 л (59-110 кВт). Дължината на каросерията е  4572 мм, ширината 1699 мм, височината – само 1303 мм, при междуосие 2730 мм и със собствено тегло 1100-1212 кг.

Corvair трябваше да разшири програмата на най-големите американски производители на автомобили надолу, тъй като се появиха едновременно конкурентни модели Ford Falcon и Plymouth Valiant, и да предложи алтернатива до края на 1950-те години на все по -успешните автомобили внос, предимно за VW Beetle.

0_006__5_Той предлага техническо решение, което направи Corvair уникален. Докато в продължение на десетилетия всички американски автомобили следват стандартна конструкция (с водно охлаждане, надлъжно разположен отпред двигател, задно предаване ), Corvair е единственият американски сериен автомобил ориентиран към концепцията на VW Beetle. И той стана с въздушно охлаждан заден двигателя и задната двигателна ос люлка.

Ползва шестцилиндров боксер двигател с 2300 куб.см. капацитет първоначално, а по-късно и  2400 и 2700 куб.см. куб.см. – по американския вкус, значително по-голям от този на Volkswagen Beetle.

В допълнение към версията седан с четири врати, имаше комби с пет врати, наречено Lakewood, купе с две врати и две врати, кабриолет. Дори и един микробус (подобно на автобуса VW) се продава под името Greenbrier Sportwagon. Формата на тялото на първата серия (1960-1964 г.) с периферна, силно подчертана талия е модел за NSU Prinz 4, Fiat 1300 и ЗАЗ 968.

63_Chevrolet_Corvair_Monza_2Бяха предложени от октомври 1959 г. купе с две врати и седан с четири врати в стандартна и делукс версия, това до май 1960 г., когато идва спортен вариант на Corvair Monza Coupe; всички модели са с 2.3-литров шестцилиндров боксер двигател с мощност 80 к.с., с двойни карбуратори  – 96 к.с.  Има ръчна тристепенна механична скоростна кутия или Powerglide автоматична трансмисия с две предавки, през 1961 г. четиристепенна скоростна кутия е в допълнение към избора.

За модел 1961 г., програмата е разширена, за да включва комби с пет врати и седан Monza (също идва Sports Wagon наричан микробус или Transporter), като в същото време се увеличава работата на двигателя до 2,4 литра,  рейтингът мощност остава непроменен.

От 1962 г. е имало базов модел само като купе и Monza серия е увеличена с кабриолет и комби. Идва новата серия Monza Spyder, чийто 2.4-литров боксер двигател, с турбокомпресор дойде вече със 152 к.с. От есента на 1963 г., двигателите са разширен до 2,7 литра и се прави с атмосферно пълнене 95 к.с., с турбо в Monza Spyder продължава до 152 к.с.  Версията с турбо е увеличена отново и накрая дава допълнително 2,9-литров двигател и 180 к.с.  Имаше също така и за годината 1964 г. с четири врати седан с 2.7-литров двигател и 112 к.с. ( 700 серия, тип тяло 1959-1964 г.).1280px-Chevrolet_Corvair_BW_3

Данните за производството по модели са по-нататък –  Corvair Monza 500/Corvair/Corvair Corsa серия 101, 105 и 107 (1965-1969 г.), Corvair 500 101 серия (1965-1969 г.), Corvair Monza Series 105 (1965-1969), Corvair Corsa Series 107 (1965-1966 г.) и Chevrolet Corvair Convertible (1965-1969 г.). Двигателите са бензин 2,7 литра (70-103 кВт). Дължината на каросерията вече е  4655 мм, при ширина 1780 мм и височина 1300 мм, междуосието – 2730 мм, собственото тегло 1080-1255 кг.

През септември 1964 г. Chevrolet представя при непроменено междуосие от 2743 мм Corvair от второ поколение с по-малко тяло. Първоначално са базовия модел Corvair 500 е като хардтоп купе и седан, по-добре оборудваният Corvair Monza купе, седан и кабриолет и има нов спортен топ модел на Corvair Corsa само като купе и кабриолет. Corsa се е задвижвал от версия с висока производителност от 2,7-литров 142 к.с. или като топ версия 183 к.с. Все още на оферта са другите модели на предишния 96 к.с. версия на този двигател (с доплащане имаше и версия 112 к.с.) . За модел 1968 година, седанът с четири врати е изваден от програмата; По този начин, основният модел остава като купе и Monza купе и кабриолет. Тук той остава до края на производството на 14 май 1969 г.

Факт е, че Corvair като всички със заден двигател коли е в опашката  тежък и има тенденция към внезапно презавиване. Неговите характеристики на управление съответстват по принцип на съвременната европейска със заден двигател кола (Volkswagen, Škoda, NSU, Renault, Simca, Porsche). Само че тези превозни средства са много по-слабо моторизирани (с изключение на Porsche).