Новият PEUGEOT 5008
Новият PEUGEOT 5008

Simca Aronde P60

Третата серия Simca Aronde, наречена P60, е представена пред медиите на 30 август 1958 г. В производство е през 1958-1964 г., прави се във Photo_big_Simca_Aronde-p60_1960_2153_1Франция и в Майл Енд, Австралия като 4 врати седан, 2 врати хард топ и 2 врати купе, също – 2 врати кабриолет, пикап и ван, 5 врати комби в Австралия. Двигателят е 1090 куб. см 40 к.с., 1290 куб. см 42 и 45 к.с., 48 к.с., 52 к.с., 57 к.с., 62 к.с. и 70 к.с. Предаването е с 4-степенна ръчна скоростна кутия. Междуосието е 2440 мм при дължина на каросерията 4190 мм, ширина 1570 мм и височина 1440 мм. Simca Aronde Monaco две врати без колони салон, в някои пазари е като хардтоп купе.

В сравнение с 90А са променени решително всички ламарини, особено в предната част, където старата решетка, образувана от два „мустака“ сочещи обърнато V към пътя сменя новата яйцевидна решетка, поставена в рамка леко наведена напред и с по-полегата качулка, отколкото преди. Също така нови са фаровете, с кръг с нов дизайн, с болтовете на гумираната бронята. Дори и опашката, при запазване на същия общ подход за 90А, е предмет на възраждане. 2440 мм междуосие остава непроменено и, с изключение на леко понижената линия на покрива, централната част на тялото е все още в голяма степен подобно на оригиналния 1951 Aronde, но с дискретни опашни перки и задните светлини са рестилизирани, както фаровете, поставени от двете страни на по-голям грил на фронта. Механично малко неща са се променили: по-иновативни е широката гама от версии и пермутации, които сега се предлагат, клиентите могат да избират от широка гама от двигатели, предлагаща четири различни нива на мощност (40, 45, 47 или 57 к.с.) и списък с опции, които дори включват кожена тапицерия и Simcamatic съединител.

ob_d718fa_dsc04466В съответствие с решението на производителя да предлага на клиентите по-голям избор, P60 Simca Aronde се предлага с различни имена. Следните колите всички споделят същото междуосие и съща дължина / широчина:

Simca Aronde P60 Elysey: 4 врати BERLINE (седан / седан) 1290 куб.см  (7CV) 48 к.с.

Simca Aronde P60 Grand Large: 2 врати Panoramique (без колони седан / седан) 1290 куб.см (7CV) 48 к.с.

Simca Aronde P60 Montlhéry: 4 врати BERLINE (седан / седан) 1290 куб.см (7CV, по-висока компресия) 57 к.с.

Simca Aronde P60 Monaco: 2 врати  Panoramique (без колони седан / седан) 1290 куб.см  (7CV, по-висока компресия) 57 к.с.

Simca Aronde P60 Chatelaine: 5 врати имоти / комби 1290 куб.см  (7CV) 45 к.с.

Интериорът става по-просторен и е направен с експанзията на стъклени повърхности, а приборите приемат новия скоростомер с хоризонтално развитие наричан Simcascope. От механична гледна точка, няма промени – двигателя от 1.3 литра и различни нива на мощност. Версиите са достъпни за новата серия са: Elysée и Grand Large (48 к.с.), Monthléry (57 к.с.) и Monaco (нова версия, също с тяло с две врати без колони а като Grand и с 1.3 двигател с 57 к.с. ). Не е имало липса дори на нови версии Océane и Plein Ciel. Търговските версии са първоначално на старото тяло с два предни „мустака“.Simca_Aronde_002

1959-та е годината, в която записва рекорд на производството за Simca Aronde, с най-много 194 553 екземпляра, представляващи нова кола на всеки три минути в продължение на 365 дни! Ни най-малко доволен от тези положителни резултати, покровителят Пигози организира проучване за ниска консумация на енергия, където P60 De Luxe 6 ще трябва да пътува 607 км с четири души на борда. Резултатът е много окуражаващ, с колата може да се консумират само 6.38 литра на 100 км, отличен резултат за момента.

Така се стига до Paris Motor Show, където е имало нововъведен двигател, който да промени обхвата – дебюта на актуализираните версии на предишните два двигатели 1.1 и 1.3-литров, отново от 1090 и 1290 куб.см. но с някои новости, включително и на коляновия вал на 5 лагери. Що се отнася до обхвата, изчезват версии 6 и Super De Luxe, заменена от моделите Etoile 6, с 1.1-литров двигател Rush и мощността се увеличава от 40 на 42 к.с., и Etoile 7, оборудван с мощност нагоре от 48 на 52 к.с. Що се отнася до съществуващите версии, Elysée и Grand, техните двигатели също стават от 48-52 к.с., а по-мощни версии се възползвали от двигател Super, чиято мощност се изкачва от 57 на 62 к.с.

През януари 1960 г., е имало актуализация на задната ос, за която в този момент е била предложена нова схема, в съчетание с листови ресори и пружини, а след месец от поточните линии на Poissy идва милионна Aronde.

93975555_oПромените за 1960 моделна година също участват с повече имена, и трите нисък клас модели Aronde сега са именувани както следва:

Simca Aronde P60 Deluxe шест: BERLINE 4 врати (седан / седан) 1090 куб.см  (6CV) 40 к.с.

Simca Aronde P60 Étoile шест: 4 врати BERLINE (седан / седан) 1090 куб.см (6CV) 40 к.с. ( (с участието на по-сложни задно окачване)

Simca Aronde P60 Étoile септември: BERLINE 4 врати (седан / седан) 1290 куб.см  (7CV) 48 к.с.

След това старото тяло Aronde е ограничено до един единствен модел, от септември – Simca Deluxe също така известен като Aronde Outremer, тъй като тя е била предназначена за продажба в чужбина, главно в Алжир. През 1961 г., почти десет години след нейния търговски дебют, Simca Aronde продължава да бъде една кола оценена от обществеността, но производителят работи вече по проекта за производство на неин заместник. Междувременно е имало други новини: от двете основни версии на новата каросерия, най-накрая се възползват други P60. По време на автомобилното изложение на тази година в Париж, на което домакин е Гран Пале, е въведена Super Etoile 6, практически Elysée с двигателя Rush от 1089 куб. см и 42 к.с. Освен това, също дебютират версии Monthléry Speciale и Monaco Speciale, двете оборудван с нов вариант на двигателя Rush, винаги 1290 cm³, но с мощност увеличена до 70 к.с.. В края на тази година, са извадени от производствени версиите  Océane и Pleine Ciel.Simca_Aronde_P60_Monaco

През 1962 г., идва внезапно спада на Aronde, произвежда се в 153 073 копия, темпото рязко се забавя, поръчките стават по-редки. В края на тази 1962 г. производство намалява наполовина и Simca се свлича до четвърто място сред френските производители. Също са отстранени от производството Etoile 7 и Monaco Speciale.

През пролетта на 1963 г. постепенно са били извадени от производството всички различни варианти от диапазона Aronde: последният слиза от поточната линия на 22 май, но на пазара продължава почти година до изчерпване на количествата: през септември се продават единствените модели Etoile 6, Super Etoile 6, Elysée, Ranch и Monthléry Speciale, а през декември диапазона Aronde е представена само от  Etoile 6.

Aronde приключи кариерата си през март 1964 г., когато излезе от списъците на Simca.