Monthly Archives: март 2023
Peugeot i-Cockpit® навършва 10 години: Историята на една смела идея
Преди повече от 10 години, с първото поколение на 208, Peugeot се осмели да революционизира един от елементите, които са се развили най-малко в историята на автомобила: позицията на водача
Оттогава са произведени почти 10 милиона единици и i-Cockpit® се налага в цялата гама. Той е доказал своето съвършенство в подобряването на безопасността, комфорта и емоцията на водачите и пътниците и днес е отличителна черта на всеки автомобил Peugeot.
Уникален и иновативен дизайн
Несравнимо и интуитивно шофиране
Революционна ергономичност
Концепцията i-Cockpit® е създадена със своите три основни елемента, които са останали непроменени от самото начало:
- Компактен волан за оптимално усещане при шофиране
- Повдигнат дисплей, който позволява на водача да вижда цялата информация, свързана с шофирането, като отмества погледа си от пътя.
- Голям централен сензорен екран, лесно достъпен и видим, което позволява водачът да управлява основните функции на автомобила.
i-Cockpit® вече е характерна черта на всяко Peugeot. Продължение
Идеален за ваканции: Opel Vivaro като кемпер „Alpincamper“
- Перфектна функционалност: Vivaro се трансформира в напълно оборудван дом на колела
- За семейства и приятели: Alpincamper е идеален за пътешествия
- Напълно оборудван: С кухня, легла и с Intelli-Grip система за неравен път
Рюселсхайм. Модел Opel Vivaro е познат основно като универсален автомобил за фирми, които търсят търговско превозно средствои, което е функционално и ефективно. Но Vivaro е много повече от това – като модел „Alpincamper“, той се превръща в практичен и удобен кемпер.
Специалистите от баварския град Ленгрис, който се намира на германско-австрийската граница, преобразуват най-продавания търговски автомобил Opel в богато оборудван кемпер, предлаган в два варианта. Alpincamper Vivaro 2 предлага достатъчно място за до двама души, докато Alpincamper Vivaro 4 може да побере до четирима души. Но независимо дали клиентите избират по-малкия или по-големия вариант, комфортното пътуване е гарантирано.
Opel Vivaro се предлага с широк набор от функции като стандартно оборудване – климатик, мултимедийна система и многобройни системи за подпомагане като Brake и Hill Start Assist, круиз контрол и ограничител на скоростта, както и Rear Park Pilot, което прави маневрирането много по-лесно.
Ford връща Capri като електрически модел?
Според съобщения в Sun и Autocar, Ford планира да върне емблематичното име на марката Capri за този втори модел MEB
Вероятно обаче няма да е наследник на легендарното спортно купе
thesun.co.uk, autocar.co.uk
Според съобщения в британските медии, Ford може да възроди обозначението на модела Capri за своя втори европейски електрически модел, базиран на MEB платформата на Volkswagen. Вероятно обаче няма да е наследник на легендарното спортно купе.
Ford представи първия си автомобил, задвижван от MEB преди дни, като го кръсти Explorer. Ford потвърди преди около година, че планира втори модел MEB. Подобно на Explorer, автомобилният производител планира да продаде 600 000 бройки за шест години.
Според съобщения в Sun и Autocar, Ford планира да върне емблематичното име на марката Capri за този втори модел MEB. За разлика от предишното спортно купе с две врати, новият модел ще бъде кросоувър с две допълнителни врати и модерен стил, казаха те. „Ретро дизайнът не ни движи напред. Винаги става дума за напълно нова интерпретация: това го прави интересен,” каза европейският главен дизайнер на Ford Амко Леенартс пред Autocar. Продължение
Колекцията от коли на холивудската легенда Том Круз – и разберете защо е в черния списък на Bugatti
Том е известен с това, че изпълнява собствените си каскади в повечето от своите хитови филми
thesun.co.uk, публикувано: 17:06, 27 март 2023 г.
След повече от 40 години в Холивуд, Том Круз все още е една от най-големите филмови звезди в бизнеса.
Винаги в центъра на действието, Том е известен с това, че изпълнява собствените си каскади в повечето от своите хитови филми.
Независимо дали става дума за смели гмуркания с парашут или пилотиране на самолети и хеликоптери в ужасяващо изглеждащи приключения, г-н Круз обича да запретва ръкави и да се включва.
Неговите роли във филми като Days of Thunder и Mission: Impossible също включват някои доста сериозни сцени с шофиране – и вероятно тук е развил вкус към мощните автомобили.
Страхотна колекция от скъпи и често редки машини лесно може да се сравни с тези на други екшън звезди като Брад Пит и Леонардо ди Каприо, въпреки че г-н Круз имаше странна среща с Bugatti, което доведе до известно противопоставяне между двете големи имена, които ще разгледаме малко по-късно. Продължение
VW иска да произведе над 3 милиона малки електромобила до 2030 г.
Напълно електрически малки коли в испанските заводи в Марторел и Памплона между 2025 г.
seat-mediacenter.com
Volkswagen планира да произведе общо три милиона напълно електрически малки коли в своите испански заводи в Марторел и Памплона между 2025 г. и 2030 г. Общият брой вероятно ще бъде още по-голям с базовия модел, обявен за 2027 г. – въпреки че може да не е да бъде построен в Испания.
Това съобщи Seat на годишната си пресконференция. Seat инвестира три милиарда евро в преобразуването на завода си в Martorell близо до Барселона, за да започне производството там през 2025 г. на VW ID.2, представен наскоро като концепция, и разклонението на Cupra, което вероятно ще се нарича Raval. Както беше съобщено, заводът в Памплона вероятно ще произвежда кросоувър варианта VW ID.2 X, както и издънката за Skoda, която ще се казва Elroq.
Шефът на марката VW Томас Шефер вече беше заявил в скорошно интервю, че се стремят към годишни продажби от 100 000 бройки на модел. Въпреки това ще отнеме 7,5 години, за да достигне трите милиона превозни средства, споменати сега с общо 400 000 единици годишно от двата испански завода. Ако приемем, че производството започне в края на 2025 г./началото на 2026 г., границата от три милиона няма да бъде достигната до 2033 г. Продължение
Mercedes се готви за нови EV платформи
Моделите с вътрешно горене и хибридите ще продължат да се изграждат на настоящите платформи. Но ще има само нови чисто електрически разработки
automobilwoche.de
Mercedes инвестира сериозно, за да направи производствената си мрежа годна за новите платформи, които ще въведе от 2024 г. Според доклад на германската медия, производителят ще започне преустройството на завода си в Ращат това лято. Това е мястото, където Mercedes ще строи първия си модел, базиран на модулната архитектура на Mercedes-Benz (MMA).
Mercedes прави повече от просто модернизиране на завода в Ращат: заводите в Кечкемет, Унгария, и Пекин също ще бъдат преобразувани. През юни Mercedes обяви, че ще инвестира над 2 милиарда евро в европейските си производствени обекти. Йорг Бурцер, ръководител на производството в Mercedes-Benz, каза пред Automobilwoche, че автомобилният производител инвестира „трицифрена милионна сума на завод“.
Вместо седем компактни модела, в бъдеще ще има само четири. Първият от тях вероятно ще бъде наследник на CLA. Модел от сегмента C-Class, базиран на изцяло електрическата архитектура MB.EA, също е планиран за Кечкемет. „Два спортни модела AMG.EA ще бъдат добавени към гамата по-късно, като и двата ще се произвеждат ексклузивно в Зинделфинген“, каза Бурцер, добавяйки, че е твърде рано да се говори за нещо, което ще дойде след това. Продължение
Москва подписва договор за 1000 електробуса КАМАЗ
Това е най-голямата покупка на този вид транспорт в Европа
В момента Москва управлява 1055 електрически автобуса по 79 маршрута
greencarcongress.com, 24 март 2023 г.
Град Москва подписа договор за 1000 електробуса от КАМАЗ. Има планове и за закупуване на още 200 електробуса от ГАЗ Груп, каза Максим Ликсутов, заместник-кмет на Москва по транспорта.
Автомобилите ще дойдат в столицата през следващите 2 години. В момента Москва управлява 1055 електрически автобуса по 79 маршрута. Новите покупки ще удвоят този брой.
Тази година Москва планира да инсталира близо 200 ултрабързи зарядни станции за електрическите автобуси; откриване на втори електробусен парк в квартал Митино в северозападната част на Москва; и стартиране на още 29 електрически автобусни линии.
От 2022 г. иновативните електробуси руско производство се доставят в Москва. Модернизираните електронни автобуси са с модернизирани батерии, които издържат 80-90 км без зареждане. Предният индикатор за маршрут е станал по-голям и подовото покритие е по-здраво. Новите електробуси са оборудвани с четири вместо три валидатора, което улеснява плащането на пътниците. Кабината на електронния автобус също е снабдена с адаптивна светлина: тя зависи от времето на деня и се променя от студена светлина към топла. Продължение
Tesla отваря повече Superchargers в Европа за употреба от други марки
Все още няма данни за действителната статистика за употреба на електрически автомобили от други марки
teslamag.de, tesla.com
Tesla отвори много повече от своите Superchargers в Европа за други марки. Въпреки че броят на европейските страни с одобрени Superchargers не се е променил, има увеличение в броя на станциите, които могат да се използват от електрически автомобили от други марки.
Когато първите станции бяха предоставени за всички марки в Италия миналия ноември, избрани бързи зарядни устройства на Tesla бяха достъпни и за други марки в общо 15 европейски държави. Това все още е така, но на картата броят на одобрените станции е нараснал значително.
Сега 69 от 153-те местоположения на Supercharger в Германия вече могат да се използват и с електрически автомобили от други марки, процес, който започна с 16 местоположения на Supercharger през юни 2022 г. С 69 места, всяко с няколко Supercharger-а, Tesla вече е четвъртият по големина HPC оператор зад EnBW, Aral pulse и Ionity. Продължение
VWCV планира 44 000 ID. Buzz през 2023 г
Освен това VWN иска да разшири гамата си от леки електрически търговски превозни средства
vwn-presse.de, automobilwoche.de, 24 март 2023 г.
Volkswagen Commercial Vehicles (VWCV) планира да увеличи производството на ID. Buzz. Това трябва да намали времето за доставка и да направи електрическия модел достъпен в повече страни. Освен това VWN иска да разшири гамата си от леки електрически търговски превозни средства.
Според VWCV производителят е произвел повече от 32 000 бройки от ID. Buzz и ID. Buzz Cargo. И малко по-малко от 10 000 единици са доставени досега. „Число, което сега бързо ще се умножи“, каза главният изпълнителен директор на VWCV Карстен Интра пред Automobilwoche в кулоарите на годишната пресконференция на автомобилния производител.
Вариантите на Buzz се простират до третото тримесечие на 2023 г. VWCV иска да намали времето за доставка и увеличава производството. Повечето от това обаче няма да се случи до средата на 2024 г. „Планираме да направим 44 000 ID. Buzz ще бъде строен в Хановер“, казва главният производствен директор Йозеф Баумерт. От средата на 2024 г., когато T6.1, най-продаваният модел до момента, се прекратява, производството в Хановер ще се разшири още повече. След това VWCV ще пуска 650 до 700 ID. Buzz всеки ден. Продължение
Porsche ще произвежда изцяло електрически Cayenne в Словакия
Германският автомобилен производител има за цел да достави повече от 80 процента от новите си превозни средства като напълно електрически модели през 2030 г.
porsche.com, 24 март 2023 г.
Porsche ще произвежда бъдещия изцяло електрически Cayenne в мултибрандовия обект на Volkswagen Словакия в Братислава. Двигателят с вътрешно горене и plug-in хибридните варианти вече слизат от производствените линии там.
„Заводът в Братислава свърши изключителна работа през последните години и получи няколко награди“, казва Албрехт Раймолд, член на Борда на директорите за производство и логистика в Porsche. „Бъдещият Cayenne ще бъде първият изцяло електрически SUV, който ще се произвежда там.“
Производителят на автомобили пише в съобщението си за пресата, че заводът в Словакия „в момента се подготвя за началото на серийното производство на широко обновения нов Cayenne“. Porsche обаче не дава никакви подробности, например колко пари инвестира в надстройката или кога ще започне производството. Продължение