Monthly Archives: декември 2023
Глобалното производство на Toyota скочи до рекорд през ноември поради силното търсене
Резултатът поставя най-големия автомобилен производител в света на път за глобални продажби на повече от 10 милиона автомобила с марка Toyota и Lexus през 2023 г. – също рекорд
ТОКИО, 27 декември (Reuters) – Глобалното производство на Toyota Motor скочи с 11% през ноември до рекордно ниво,
възстановявайки се от миналогодишните прекъсвания на веригата за доставки и възползвайки се от силното търсене както в Япония, така и в чужбина.
Продукцията за ноември се покачи до 926 573 автомобила, докато продажбите в световен мащаб се увеличиха с 14% спрямо година по-рано, когато автомобилните производители в световен мащаб бяха измъчвани от недостиг на полупроводници. И двете цифри включват луксозната марка Lexus на Toyota.
Вътрешните продажби за месеца са се увеличили с 27%, продажбите както в Съединените щати, така и в Китай са се увеличили със 17%, докато тези в Европа са се покачили с 15%.
Резултатът поставя най-големия автомобилен производител в света на път за глобални продажби на повече от 10 милиона автомобила с марка Toyota и Lexus през 2023 г. – също рекорд. Около една трета от продадените превозни средства през тази година са били бензиново-електрически хибриди.
Този руски EV изглежда абсолютно нелепо
Fiat Multipla не изглежда толкова грозен сега, нали?
Разкрит забавен руски прототип на EV
В изненадващо движение сред проблемния пейзаж на руската автомобилна индустрия, Московският политехнически университет има нов прототип на електрическо превозно средство, наречен Amber.
Дизайнът на автомобила предизвика широка критика, като мнозина казаха, че ще победи Fiat Multipla за титлата най-грозната кола в света.
Amber не е просто прототип. Той трябва да влезе в производство през 2025 г. в завода Avtotor в Калининград.
Интересното е, че тази фабрика има история на производство на автомобили за престижни международни марки като BMW, Ford, Kia и Hyundai.
Въпреки това изтеглянето на тези компании от руския пазар след нахлуването в Украйна през февруари 2022 г. накара завода да търси нови възможности.
Подробности за спецификациите на Amber, включително обхват, мощност и възможности за зареждане, предстои да бъдат официално публикувани. Критиците предполагат, че особеният дизайн на превозното средство може да произтича от използването на готови части, с компоненти, вероятно произхождащи от различни съществуващи руски превозни средства. Продължение
Solaris ще достави 105 електрически автобуса за Милано
В резултат на това операторът на обществения транспорт ATM Milano се превърна в един от най-големите получатели на автобуси с нулеви емисии с марката Solaris
Solaris Bus & Coach сключи друг договор за доставка на електрически превозни средства за Милано. Този път италианският град ще получи 105 електробуса Urbino 18. В резултат на това операторът на обществения транспорт ATM Milano се превърна в един от най-големите получатели на автобуси с нулеви емисии с марката Solaris. Доставката на 105-те съчленени електронни автобуса Solaris ще започне през първата половина на 2025 г.
Партньорството между Solaris и ATM в Милано започна през 2014 г. Оттогава превозвачът е поръчал близо 500 автомобила от производителя. От 2018 г. Solaris снабдява Милано единствено с превозни средства с нулеви емисии.
Поръчката, направена от ATM Milano, включва електрическия модел Urbino 18. Този съчленен електробус Solaris ще бъде оборудван с батерии Solaris High Energy с общ капацитет от 700 кВтч. Подобно на предишните електронни автобуси, доставени в Милано, нововъведените в експлоатация единици ще се зареждат както чрез пантограф, така и чрез plug-in технология. Продължение
ICCT: Пазарните дялове на BEV и PHEV са средно 23% в Европа януари-септември 2023 г.
През първите три тримесечия на 2023 г. пазарните дялове на BEV и PHEV са средно 23% в Европа, според най-новия пазарен мониторинг на Международния съвет за чист транспорт (ICCT).
Средният пазарен дял на електрически превозни средства с батерии (BEV) през 2023 г. до момента е около 15%, с пазарен дял
от 17% през третото тримесечие, четири процентни пункта по-висок от средния за 2022 г. Средният дял на Plug-in хибридни превозни средства (PHEV) остава под нивата от 2022 г. през третото тримесечие на 2023 г. с около два процентни пункта.
Всички производители са на път да изпълнят специфичните си цели за емисии на CO2 за 2023 г., с очаквано средно надвишаване на изискванията от около 14 гр. CO2/км.
При малко над 2,5 милиона регистрациите на нови автомобили в Европа са се увеличили с 14% през третото тримесечие на 2023 г. в сравнение със същия период на предходната година.
2025 Lexus UX 300h разполага с ново пето поколение хибридно задвижване
Lexus UX 300h от 2025 г. е първият автомобил на Lexus, задвижван от пето поколение хибридна система Lexus, която съчетава редовия четирицилиндров 2,0-литров газов двигател с два мотор-генератора чрез безстепенна трансмисия от планетарен тип.
Двигателят, работещ съвместно с електрическия мотор, осигурява бърза реакция, докато енергийната ефективност се постига чрез използване на двата електрически мотора за зареждане на компактна и лека литиево-йонна батерия, която замени никел-метал хидридна батерия на предишната система. 60-клетъчната батерия се намира под задната седалка, като помага за комфорта на пътниците и капацитета за съхранение.
Приета е нова хибридна трансмисия, която позволява по-висока мощност на предния (83 кВт) и задния (30 кВт) двигатели. В комбинация двигателят, литиево-йонната батерия и моторът с висока мощност осигуряват до 196 конски сили.
За 2025 г. технологията shift-by-wire също е въведена на UXh, преобразувайки операциите на смяна в електрически сигнали. Без механични връзки, настройката помага за по-бързо и безпроблемно превключване. 2025 UXh осигурява подобрено време за ускорение от 0 до 60°, прогнозирано от производителя, от 7,9 секунди (AWD) и 8,0 секунди (FWD).
UX 300h може да бъде оборудван с E-Four, система за задвижване на всички колела на Lexus, която поставя постоянен синхронен двигател на задната ос за почти мигновено прилагане на задвижваща сила при сценарии с ниско сцепление или ускорение. Продължение
Като пионер при вановете, марката Citroën представя новия SpaceTourer
- Citroën обновява своя ван SpaceTourer – истинско олицетворение на функционалния автомобил с плавна, привлекателна линия на силуета. Сега моделът е още по впечатляващ благодарение на обновената предна част с по-модерен, графичен и мощен дизайн в съзвучие с новата стилистична идентичност на Citroën.
- Създаден да улесни максимално частните и професионални клиенти и превозвачи на пътници с натоварен ежедневен график и стил на живот, моделът предлага обновено и усъвършенствано арматурно табло с технологичните предимства на новия 10-инчов сензорен екран и още по-практични възможности за употреба и съхранение на вещи. Напълно в крак с времето, оборудването на модела включва най-доброто в областта на инфоразвлекателните системи и свързаността – интуитивно управление и бързи реакции на всички мултимедийни приложения, безжична смартфон интеграция чрез Apple CarPlay и Android Auto, индуктивен панел за безжично зареждане на смартфони…
- ë-SpaceTourer е в състояние да отговори изключително гъвкаво на нуждите и изискванията на потребителите, предлагайки два варианта батерии, по-голямата от които увеличава автономния пробег до 350 километра (в комбиниран цикъл WLTP, в момента се сертифицира) и гарантира напълно спокойно пътуване по обичайните ежедневни маршрути.
- Новият SpaceTourer е наистина модерен салон на колела – свързан и многофункционален, предлагащ многобройни конфигурации за настаняване на до 9 пътника в условия на пълен комфорт. Това е идеалното, модерно средство за изпълнение на всички ежедневни задачи – независимо дали са в професионалната област или в личния живот.
Путин пое контрола над най-голямата автокъща в Русия
Rolf, която е собственост на базирана в Кипър фирма и е основана от руския бизнесмен Сергей Петров, е една от първите автокъщи, появили се след разпадането на Съветския съюз.
reuters.com/world/europe
Декември (Reuters) – Президентът Владимир Путин постави най-голямата автокъща в Русия под временно държавно управление в петък – бел. ред. – 22 декември, като стъпка, с която Кремъл каза, че се ръководи от търговска логика, но която според нейния основател страната изглежда неподходяща за инвестиране.
Rolf, която е собственост на базирана в Кипър фирма и е основана от руския бизнесмен Сергей Петров, е една от първите автокъщи, появили се след разпадането на Съветския съюз.
Конфискуването, посочено в указ, публикуван на правителствен уебсайт, идва, след като тази година Москва пое временен контрол над няколко западни актива в отговор на замразяването или прекъсването на руските активи от санкциите на Запада.
Датският пивовар Carlsberg и френският млечен гигант Danone са сред засегнатите, но конфискацията на Rolf, която традиционно продава широка гама автомобили с чужда марка, бележи първия път, когато руският бизнес лидер по този начин се освободи от имотите си. Продължение
Джо Байдън – любопитно…
Джо Байдън е вдигнал 132 мили в час в своя C2 Corvette
Road & Track
Освен че е 46-ият президент на Съединените щати, Джо Байдън е дългогодишен собственик на C2 Corvette. Когато се появи в подкаста на бившия водещ на Tonight Show и настоящ собственик на Taurus SHO Конан О’Брайън, той се възползва от възможността да сподели няколко истории за своя кабриолет Corvette от ’67. Един от тях включва впечатляващо бягане с максимална скорост.
Като президент, Байдън има достъп до писта, която Тайните служби използват като тестова . Там, казва той, е карал Corvette с двигател 327 до 132 мили в час по време на шофиране. Доста добре за малък кабриолет, особено този, който Байдън притежава, откакто го е получил като изненадващ сватбен подарък, когато бил нов.
Това обаче не е максималната скорост на Байдън в кола. Той добавя, че е достигнал 171 мили в час в Porsche, оборудвано с launch control, въпреки че не уточнява нито модела, нито кога точно се е случило. Поршетата са оборудвани с подобен контрол и са способни да развиват огромни скорости. Продължение
BYD ще произвежда електрически автомобили в Европа
BYD ще построи първия си европейски завод за електрически автомобили в Унгария. Китайската компания официално обяви, че Сегед в южната част на страната ще претърпи няколко етапа на строителство, като скоро ще последват повече подробности.
kommunikasjon.ntb.no, cnevpost.com
Това съобщение е в съответствие с по-ранните новини, в които BYD предвиждаше фабрика в Европа, но изчака да обяви местоположението. Докладите през ноември посочиха Унгария като най-вероятната страна.
Преди дни унгарският външен министър Сиярто каза в Будапеща, че това е една от най-големите инвестиции в историята на Унгария. Той не посочи конкретна сума на инвестицията, нито компанията.
BYD вече е активна в производството на автомобили в Унгария. Групата произвежда електрически автобуси за европейския пазар в Комаром. Според по-ранни доклади BYD е увеличил производствения си капацитет пет пъти, от 200 на 1000 електронни автобуса. Автомобилният производител планира и завод за сглобяване на батерии в страната.
Компанията също така продава електрически автомобили в Унгария и още 18 европейски страни. В днешните новини BYD добави, че ще пусне три нови електрически модела в Европа в рамките на дванадесет месеца. В момента BYD предлага пет BEV на континента: Han, Tang, Atto 3, Seal и Dolphin. Продължение
Новата Toyota EV получава пробег от 745 мили само за 10 минути време за зареждане
Toyota планира да представи превозни средства, оборудвани с твърдотелни батерии до 2027 или 2028 г., отбелязвайки важен крайъгълен камък в автомобилната индустрия.
Toyota прави крачки на пазара на електрически превозни средства (EV) с пионерското си развитие на технологията за твърдотелни батерии. Тази иновация обещава значително да подобри производителността и привлекателността на електромобилите, потенциално ускорявайки масовото им приемане.
Солидните батерии на Toyota са настроени да предложат удивителен пробег от 745 мили с едно зареждане, постижение, което надминава сегашните възможности на EV. Освен това, тези батерии могат да се презареждат за приблизително 10 минути, като се справят с едно от основните притеснения на потенциалните потребители на EV: дългите времена за зареждане.
Въздействието на такава технология върху предпочитанията на потребителите може да бъде значително. Традиционните опасения относно електромобилите, особено по отношение на техния пробег и удобство при зареждане, възпрепятстваха широкото им приемане.
Анкета на Washington Post и Университета на Мериленд подчертава това безпокойство, разкривайки, че 74% от респондентите предпочитат превозни средства, задвижвани с газ, за пътувания над 250 мили, главно поради безпокойство за пробег. Само 10% вярват, че настоящите електромобили предлагат удобни опции за презареждане. Продължение