Архив

2025 Lexus UX 300h разполага с ново пето поколение хибридно задвижване

Lexus UX 300h от 2025 г. е първият автомобил на Lexus, задвижван от пето поколение хибридна система Lexus, която съчетава редовия четирицилиндров 2,0-литров газов двигател с два мотор-генератора чрез безстепенна трансмисия от планетарен тип.

Двигателят, работещ съвместно с електрическия мотор, осигурява бърза реакция, докато енергийната ефективност се постигалекс чрез използване на двата електрически мотора за зареждане на компактна и лека литиево-йонна батерия, която замени никел-метал хидридна батерия на предишната система. 60-клетъчната батерия се намира под задната седалка, като помага за комфорта на пътниците и капацитета за съхранение.

Приета е нова хибридна трансмисия, която позволява по-висока мощност на предния (83 кВт) и задния (30 кВт) двигатели. В комбинация двигателят, литиево-йонната батерия и моторът с висока мощност осигуряват до 196 конски сили.

За 2025 г. технологията shift-by-wire също е въведена на UXh, преобразувайки операциите на смяна в електрически сигнали. Без механични връзки, настройката помага за по-бързо и безпроблемно превключване. 2025 UXh осигурява подобрено време за ускорение от 0 до 60°, прогнозирано от производителя, от 7,9 секунди (AWD) и 8,0 секунди (FWD).

UX 300h може да бъде оборудван с E-Four, система за задвижване на всички колела на Lexus, която поставя постоянен синхронен двигател на задната ос за почти мигновено прилагане на задвижваща сила при сценарии с ниско сцепление или ускорение.

лекс1UXh има прогнозиран от производителя комбиниран разход от 43 мили на галон за модели, оборудвани с предно задвижване, и 41 мили на галон за модели, оборудвани с AWD.

За 2025 г. UXh се предлага стандартно с Lexus Safety System+ 3.0, която предоставя набор от ключови функции за активна безопасност и удобство на автомобила. Тази система включва:

Системата за предварителен сблъсък (PCS) с разпознаване на пешеходци е предназначена да помогне за откриването на превозно средство, пешеходец, велосипедист или мотоциклетист и да предостави аудио/визуално предупреждение за челен сблъсък при определени обстоятелства. Ако водачът не реагира, системата е проектирана да осигури автоматично аварийно спиране при скорости между приблизително 7-110 mph. PCS използва камера и радар с милиметрови вълни за подобрена производителност и надеждност. Новите функции за LSS+ 3.0 включват:

Избягване на риска Авариен асистент за управление – помага за избягване на сблъсък с определени забележими обекти в лентата чрез прилагане на леко спиране и управление при определени условия през деня.

Разпознаване/спиране на насрещно превозно средство при ляв завой – проектирано да предоставя предупреждение и автоматично спиране, ако системата определи, че водачът завива наляво пред насрещно превозно средство при определени условия през деня.

Динамичен радарен круиз контрол за всички скорости (DRCC) е адаптивна система за круиз контрол, предназначена залекс2 използване по магистрала, която използва радарна и камера технология, за да поддържа автомобила на предварително зададена скорост и разстояние от превозните средства отпред, дори в трафик със спиране и тръгване. Ако системата установи, че автомобилът се приближава по-близо от предварително зададеното разстояние, тя автоматично забавя автомобила — дори до пълно спиране. При скорост на магистрала, когато пътят пред вас се освободи, автомобилът се връща към предварително зададената скорост. За LSS+ 3.0 е добавена новата функция за управление на скоростта в завои, която ще помогне за управление на скоростта в завои, когато е включен круиз контрол и може да намали скоростта на превозното средство, ако е необходимо.

Когато Dynamic Radar Cruise Control (DRCC) с пълен обхват на скоростта е активиран и се разпознават маркировки на лентата, Lane Tracing Assist (LTA) използва линиите на пътя и/или предходните превозни средства, за да осигури активна помощ при шофиране и да помогне за поддържане на автомобила центриран в неговата платно.

Когато бели/жълти маркировки на лентата или определени гранични линии на пътя се открият при скорости над 30 мили  в час, Lane Departure Alert with Steering Assist (LDA w/SA) е проектирано да издава аудио/визуално предупреждение за напускане на лентата, ако бъде открито неволно напускане на лентата . Ако водачът не предприеме коригиращи действия, системата също така е проектирана да осигури нежно коригиращо управление за помощ при поддържане на лентата.

Използвайки интелигентна камера, асистентът за пътни знаци (RSA) е проектиран да открива знаци за ограничение на скоростта, знаци за спиране, знаци забранено влизане, знаци за пропуск и определени предупредителни знаци и да показва икона на знака на мултиинформационния дисплей (MID) Когато са изпълнени условията за работа на системата, използвайки камерата и радара на автомобила, Proactive Driving Assist (PDA) осигурява нежно спиране в завои или леко спиране и/или управление, за да подпомогне задачите на шофиране като контрол на разстоянието между превозното средство и предходно превозно средство, пешеходец или велосипедист.