Архив

MG MGB

MGB е спортен автомобил, стартиран от MG Cars през май 1962 г. за замяна на MGA. Представен като1965_MG_MGB_GT_MkI_Coupe четирицилиндров роудстър, купето с 2+2 места е добавено през 1965 г. Шестцилиндровото MGC дебютира през 1967 г.; късното производно е снабдено с Buick базиран Rover V8, правен през 1973-1976 г. Производството е през 1962-1980 г., като сглобяването става в Абингдън, Англия и в Зетланд, Австралия.

Структурата на MGB е радикална, с модерен дизайн – използване на монокок, вместо традиционното тяло на рамкова конструкция, която се използва, както на MGA и MG Т-типове, така и на съперника на MGB, Triumph TR серия. Олекотената конструкция намалява и производствените разходи

MGB се ускорява 0-96 км в час за време от малко над 11 сек., подпомогнато от сравнително ниско тегло на автомобила. 1798 куб. см. B-Series двигателят на три лагера произвежда 95 к. с. при 5400 об./мин. Двигателят е обновен през октомври 1964 г. до пет лагера на коляновия вал в опит за подобряване на надеждността. По-голямата част от MGB са изнесени за САЩ с гумени брони.

1973_MG_MGB_-_Flickr_-_The_Car_Spy_(27)MGB е един от първите автомобили, които разполагат с контролирани деформиращи се зони, предназначени за защита на водача и пътниците при скорост от 48 км в час, като са подложени на въздействие с недвижима бариера от 200 т.

Комбинираният обема на продукцията на MGB, MGC и MGB GT V8 модели е 523 836 коли.

Само GT версии на V8-захранвано MGB са произведени от фабриката. Производството приключва през 1976 г. MG никога не се опитва да изнася MGB GT V8 в Съединените щати, поради ограничен капацитет на производство, въпреки че управлението на производителя British Leyland Motor Corporation цени MGB GT V8 високо. Пресата посреща гореща модела и пише, че ще засенчи конкурентите си.

От MGC са направени само 9002 роудстъра и купета с 2 врати. Двигателят е същият линеен 6-цилиндров 2912 куб. см., но има промени в карбуратора, като мощността е 145 к. с. Колата получава код ADO52 модел. Той е предназначен да бъде заместител на Austin Healey-3000. Максималната скорост е 193 км в час, като ускорението до 97 км в час е за 10 сек. Моделът, обаче, се посреща със смесени чувства и не се ползва с добра репутация.1972 MG MGB GT Coupe by Pininfarina 2 Door 2

MG RV8 е в производство през 1993-1995 г. с 2000 направени, с двигател 3946 куб. см. Rover V8. MG тогава е собственост на Rover Group. С нови панели на тялото да се създава обновена версия на старата кола. Двигателят вече е със 190 к. с. и колата се ускорява от 0-96 км в час за 5,9 сек.  RV8 има умерен успех и проправя пътя за въвеждането на модерното MGF няколко години по-късно.

Специално тунинговани MGB са били успешни в международни прояви. Един автомобил побеждава в Grand Touring категория в Monte Carlo Rally 1965. Друг печели  1000 мили състезание в Brands Hatch през 1965 г. и 84-часовия маратон  на Nürburgring през 1966 г. MGB също е първо в категория GT в 1966 Targa Florio, за 1966 г. и 1967 г- също 1000 Spa.