Новият PEUGEOT 5008
Новият PEUGEOT 5008

Bentley R Type

Bentley Motors  произвежда този модел –  Bentley R Type, в завода в Крю, графство Чейшир – Англия, отBentley_R_Type_1954 1952 г. до 1955 г. От началото на пускането на модела, между него и Rolls-Royce Silver Down има малка разлика само в решетката на радиатора и в карбураторите. Цялата серия обхваща 2323 автомобила. Самата кола е наследник на Mark VI и е последвана от S1.

Type R е втората серия от следвоенните автомобили на Bentley, заменящи VI. Всъщност моделът е по-голяма версия на Mk VI. Има варианти, изработени от каросерийните фирми Muliner&Cо., Parkward,Harold Radford и др.

Предната част на салона е идентична с тази на Mark VI, но багажникът е почти с два пъти по-голям обем – нараства от 425 до 450 л. Плавните линии свидетелстват за тежка консервативност, характерни са  формата на задната врата, както и сгъващите се седалки. Оформлението е малко връщане към довоенните дизайни. Сравнително лимитираната серия отговаря на стремежа по онова време във Великобритания да се правят по-уникални автомобили с малко на брой каросерии.

Всички Type R-модели използват  двигател със стоманен блок и алуминиева глава. Цилиндрите са шест, като се ползват карбуратори  SU тип H6. Основният двигател е от 4.6 L (4566 куб. см. работен обем). Четиристепенната механична предавателна кутия е стандартна с 4-степенна автоматична опция, която става стандарт за по-късните автомобили.

Окачването е независимо отпред – със спирални пружини, с полуелиптични листови ресори – отзад. Мощните спирачки  са с диаметър 311 мм на барабаните, с хидравлика отпред и механични отзад.

Четири „седана” с автоматична скоростна кутия са били тествани от британското списание Motor през 1953 г. и е установена максимална скорост от 163,7 км в час, като ускорението до 97 км в час става за 13,25 сек. Разходът на гориво е бил 18,2 л/100 км.

Пуснатият през 1954 г. Bentley R Type Continental  е с две врати и е бил предназначен главно за вътрешния пазар. 165 екземпляра, включително прототипът, са били с десен волан, а 43 – с ляв. Шасито е било произведено във фабриката на Rolls-Royce в Крю. В началото на производството се монтирал на всички коли един и същ двигател, – линеен, 6-цилиндров от 130 к.с., по-късно се променят карбураторите, индукционните бобини и изпускателните колектори. След юли 1954 г. автомобилът е снабден с двигател с по-голям диаметър на буталата и с работен обем повишен на 4.9 L (4887 куб. см). Междуосието е 3048 мм, дължина на автомобила – 5080 мм, ширина – 1753 мм и височина 1638 мм.