НОВИЯТ СЕДАН PEUGEOT 508
НОВИЯТ СЕДАН PEUGEOT 508

NSU Typ 110

NSU Typ 110 (NSU 1200) е 2-врати седан, произвеждан от NSU Motorenwerke AG през 1965-1972 г.NSU_1200_1971_blue_vl Автомобилът е с дължина 4000 мм, ширина – 1490 мм, височина – 1390 мм и междуосие от 2440 мм.

Моделът е бил представен за пръв път на автомобилното изложение във Франкфурт през 1965 г. и се основава на NSU Prinz с възли на 1000, но с по-дълго междуосие и надвес, което увеличава пространството за пътниците и багажа. С дължината си колата е по-ниско от средната класа автомобили, седан, съгласно приетото в Германия класиране.

Отпред има големи правоъгълни фарове, задните калници са с хром решетка. Скоростомерът е от Opel Rekord B, влязъл в производство няколко месеца по-рано. Typ 110 са с табло в „дърво“, а новата система за отопление и вентилация напомня повече на средна класа автомобил. Срещу допълнителна такса, предните седалки са с монтирани облегалки за главата.

nsu-1200-besucht-oldtimerausstellung-ebersburg-69170Typ 110, както и спортната си модификация – NSU 1000 TTS – има в задната част на автомобила 4-цилиндров двигател с въздушно охлаждане. Първоначално той има обем от 1085 см³ и с мощност 53 к. с. и е бил инсталиран на спортния NSU Prinz 1000 TT. В началото на 1967 г. в NSU Typ 110SC  капацитетът е от 1177 см ³ с 60 к. с.

Късно, през 1967 г., Typ 110 е преименуван на NSU 1200 и мощността на двигателя се намалява до 54 к. с. Така се произвежда в Германия до края на декември 1972 г. 4-степенната скоростна кутия е със синхронизатор и с един диск сух съединител.

През януари 1966 г., британското списание Autocar провежда тест на Typnsu-1200-c-1967--67099 110 с двигател 1085 cm ³. През юли 1967 г. в Обединеното кралство започват да се изнасят RHD Typ 110SC с двигател 1177 cm ³. Autocar тества тези две коли.  Максималната скорост нараства от 140 до 150 км в час, с време за ускоряване до 80 км в час, което намалява от 12,3 до 10 сек. Разходът на гориво е намалял с 10% до 9,5 л/100 км в сравнение с 10,  5 л/100 км. Според други източници, Typ 110 SC  може да се смята за един от най-икономичните компактни автомобили в Германия по това време. Предните колела са с дискови спирачки. Недостатъкът на NSU е ниската  стабилност при страничен вятър, но колата е добре оценена в населените места и при движение по планински пътища, където разположението на двигателя отзад (особено през зимата), дава предимство.

NSU_1200_1971_blue_hrTyp 110 има лесна поддръжка и подмяна на основните компоненти; твърди се, че е възможно да се замени съединител напълно за 30 мин. Цинковото покритие на дъното предоставя защита от корозия. Препоръчителните сервизни интервали са на всеки 7500 км, докато при конкурентите са 5000 км. В бъдеще, когато NSU се присъединява към групата Volkswagen, последните модели увеличават интервала на поддръжка на 15 000 км за новите си коли с предни двигателни колела.

От 1965 до 1967 г., са произведени около 74 000 от NSU Typ 110/110SC. След преименуването в NSU 1200, в годините 1967-1972 са пуснати още около 256 000 коли.