Архив

Daimler DK400

Daimler DK400, първоначално Daimler Regina DF400, е голяма ултра луксозна кола, правена от Daimler Company Limited в между 1954 г. и 1280px-Daimler_DK400_RSP5533b1959 г. и замества техните Straight-Eight коли. След Regina, с неговите качулати фарове, това е последната кола на Daimler, която  използва течност в своето предаване като маховик.

От седана с 4 врати са произведени само 93 екземпляра.

Двигателят е  4617 куб.см, редови 6-цилиндров, с блок от чугун и глава от алуминиева сплав. Мощността е  127 к.с. при  3600 об./мин и от 1955 г. – 167 к.с. при 3000 об./мин.

Предаването е с 4-степенна кутия. Дължината на каросерията е 5512 мм при ширина 1956 мм и височина 1790 мм, собственото тегло е 2032 кг.

Предшественик е Straight- Eight DE36, а наследници DK400A – Daimler Majestic салон, DK400B, Daimler лимузина DR450 и DK400 4 ½ – литров двигател. Производител е Daimler Company Limited.

Regina, DF400 и DK400 шасито е оборудвано със стоманена каросерия седан с по- луксозна тапицерия в задното отделение, отколкото в DK400A.

ebay327504Regina лимузината, която се показва на Earls Court изложението през октомври 1954 г. се строи на специалното издание на Regency шасито. Някои шасита са с каросерия като катафалки и едно оборудвано с каросерия купе Lady Docker.

Една необичайна особеност на седана е, че средните седалки са три. 3.8-литровият двигател е модифициран, за да вземе автоматична скоростна кутия Borg – Warner до 1962 г.

При въвеждането си през 1954 г. двигателят е от 127 к. с., като през есента на 1955 г. става с 4 ½ – литровите двигатели 167 к. с. Дълга база седан DK400 става Regina. Модификации на двигателя има 167 к. с. при 3800 об./мин.photos_daimler_dk400_1955_1

DK400 има новата за Daimler скоростна кутия с трансмисионна течност маховик,  въведена през 1930 г.

Въпреки статута си на кралски транспорт, DK400 е с 500 кг по-лек в сравнение с предишните следвоенни Daimler лимузини. Редица екземпляри от модела са били използвани от кралицата майка и останалото британско кралско семейство, включително един ландау отворен покрив. Такава е имал и кралят на Авганистан – 4-врати Tourer от Hooper, който е специално разработен и конструиран около 1958 г.