Архив

Volkswagen ID Crozz II Concept 2017

Футуристична електроника и автономност от бъдещето1-1111111

Първата версия на SUV с нулеви емисии, ID. CROZZ, беше представен в Шанхай през април 2017 г. Този концептуален автомобил вече е систематично допълнително развит и усъвършенстван в посока на производствена кола като ID. CROZZ II. Модифицираният дизайн, новият цвят (Hibiscus Red Metallic) и преустроеният интериор демонстрират по-силно своя SUV-характер. Основната концепция на кросоувър, която съчетава SUV с купе с четири врати, бе допълнително изострена в този дизайн.

В допълнение, ID. CROZZ II има нови функции,

като интерактивен гласов контрол, който може да се използва за отваряне или затваряне на всички врати и за активиране или деактивиране на напълно автоматизираната функция „I.D. Пилотен“ режим. Тази последна версия на ID. CROZZ също е спортен, интерактивно проектиран SUV с нулеви емисии – с електрическо задвижване на четирите колела 4MOTION, което е еднакво впечатляващо в градската среда, както и по пътища и при тежки метеорологични условия. ID CROZZ II доставя мощност от 225 кВт, има максимална скорост от 180 км в час и може да покрие до 500 километра (NEDC) при едно зареждане на батерията.

1-Volkswagen-ID_Crozz_II_Concept-2017-1280-04Този модел, който ще стартира през 2020 г., е не само важен стълб на кампанията за електрическа мобилност на Volkswagen. той също е част от настоящата кампания на SUV на Volkswagen. Това е така, защото  Вече дойдоха новите Tiguan, Tiguan Allspace, Atlas (САЩ) и Teramont (Китай), новият T-Roc направи дебюта си на 2017 IAA – независим SUV, разположен под Tiguan. Към края на годината кампанията за SUV ще спечели още по-голяма сила със световната премиера на следващото поколение на Touareg. Също така твърдо е планирано T-Cross – SUV под новия T-Roc.

Volkswagen ще разшири този обхват през следващото десетилетие със SUV с нулеви емисии – ID. CROZZ. Точно както I.D. стартира успоредно с Golf, ID. CROZZ е SUV модел, който ще се предлага паралелно с Tiguan.

При ID. CROZZ II се разширява гласовият контрол

Естествените гласови команди могат да се използват за извършване на такива действия като отваряне или затваряне на всички врати и за активиране или дезактивиране на напълно автоматизираната функция „I.D. Пилотен“ режим. Гласовото управление се активира от командата за събуждане „Hello ID“. в комбинация с команда. Активиране на „I.D. Пилотният“ режим може да се извърши със следната гласова команда, например: „Здравейте ID, моля, активирайте Pilot mode!“ За да отворите вратата до едно от четирите места за сядане, е достатъчно да кажете „Здравейте, моля ви, отворете вратата!“.1-Volkswagen-ID-Crozz-Concept-dashboard

По същия начин шофьорът може да отвори всички врати с гласовата команда „Здравейте, моля, отворете всички врати!“. Багажникът се отваря с командата „Здравейте, моля, отворете багажника!“

Също така

ново на борда на I.D. CROZZ са пет Smart Lights

Тези „интелигентни светлинни ленти“ се намират отстрани в модулите за управление на вратите (панелите на вратите) и директно пред шофьора. Това са интерактивни, тънки LED елементи. „Интелигентните светлини“ в панелите на вратите се активират веднага след като шофьорът или един от пътниците стартира гласово управление, за да отвори или затвори една от вратите – визуално поддържащ елемент, който показва активирането на гласовия контрол и функцията, която се използва с него. Друга Smart Light се намира също над Active Info Display в директното визуално поле на водача и е толкова широка, колкото Active Info Display. Тя също така става активна веднага щом шофьорът каже „Hello ID“.

1-Volkswagen-ID_Crozz_II_Concept-2017-1280-10В същото време тази „интелигентна светлина“ подпомага шофьора, като дава визуални знаци под формата на интерактивни светлинни сигнали – например при навигация и в опасни ситуации. Ако шофьорът трябва да завие надясно, например Smart Light прави съответното движение в тази посока. Ако ID. CROZZ установява опасност за пешеходеца от дясната страна на автомобила, например Smart Light показва това с мигащ червен сигнал от тази посока.

Концепцията има и други какви ли не финкции…

Дължината на ID. CROZZ II е 4625 мм. Между предната и задната секции има дълга база, 2773 мм. Широчината на концептуалното превозно средство е 1891 мм, а височината му е 1609 мм. Размерите – и по този начин пространствените пропорции – са най-сравними с тези на новия Tiguan Allspace. Големият капак с крилата си, които са с атлетично очертание в широки радиуси, е елемент, който определя стила. Той се простира експресивно през цялата широчина на предния край на автомобила.

Нова характеристика е подвижният светлинен цвят на осветения панорамен покрив, който създава вътрешно и външно околно осветление. Светодиодните фарове със своите нови светлинни фасети и всички други външни светлини на индекса ID. CROZZ II са проектирани да бъдат интерактивни. Те въвеждат концептуалното автомобилно средство със светлинно шоу с 360 градуса.1- Volkswagen-ID-Crozz-Concept-interior-overview-02

Когато ID. е „събуден“, посреща шофьора и пътниците с 360° светлинно шоу: първо, стъклените лога на Volkswagen (в предната част и в капака на багажника) светват в бяло. Започвайки от предния знак, бялата линия се развива отляво и отдясно; той преминава в графиката на линиите на светодиодите, чиито индивидуални светлинни фасети се активират последователно, за да приветстват водача. В съчетание с късите светлини, осветяването на сензорите за лазерния покрив и на светлината в покрива също се повишава. В същото време сензорните полета за отваряне на вратите се осветяват. И накрая, чрез активирането на дневните си светлини, индикацията за интензивност на движението.

Дизайнът, с неговите динамично оформени повърхности и опънати криви, подчертава вътрешната стая. Има цифров дисплей и цифровият хъб се състои от електрически регулируем и прибиращ се мултифункционален волан, Active Info Display, електронно огледало за обратно виждане (e-Mirror), AR Head-up Display (AR за увеличена реалност). Тези функции, в зависимост от техния тип, се управляват чрез гласов и жестов контрол, докосващи дисплеи или капацитивни полета на бутоните. Всички дисплеи и контроли са интегрирани в таблото.

Автомобилът ползва вътре страшшно много футуристична електкроника, на която нямаа да се спираме, а е и много сложна за описване…

1-Volkswagen-ID_Crozz_II_Concept-2017-1280-1bVolkswagen е създал нова с изцяло електрическа архитектурна структурна платформа

която позволява прогресивно използване на всички параметри, произтичащи от задвижващата система с нулеви емисии. Компонентите на задвижващата система – два двигателя, две скоростни кутии, електрониката, която свързва всичко заедно и батерията с високо напрежение – са оптимално включени в пакета на автомобила.

Литиево-йонната батерия има енергиен капацитет от 83 kWh и се помещава под пода на автомобила. Това създава пространство, намалява центъра на тежестта до нивата на спортните автомобили и осигурява идеално разпределение на теглото. Същото важи и за двата електрически мотора. Те развиват мощност от 225 кВт и директно задвижват съответните им оси.

В повечето ситуации на шофиране, задният мост осигурява напред задвижването. Веднага щом динамиката го наложи, „електрическият шарнир“ преразпределя мощността на задвижването на четирите колела 4MOTION между предната и задната ос във фракции от секундата.

В допълнение, ID. CROZZ1-Volkswagen-ID_Crozz_II_Concept-2017-1280-0d

може непрекъснато да се задвижва в режим на задвижване на всички колела, напр. на задния мост се извършва работа с компактен мотор с мощност 150 кВт, а отпред има 75 кВт коаксиален задвижващ механизъм.

Мощната електроника преобразува постоянен ток (DC), съхраняван в батерията, в променлив ток (AC). Междувременно бордовата електроника се захранва с 12 волта чрез DC/DC преобразувател.

Идеалното разпределение на теглото между двете оси е постигнато чрез интегриране на батерията централно и разположението на двете устройства на задвижващата система отпред и отзад. Съотношението е 48% (отпред) до 52% (отзад).

Значителна роля в това отношение има и кормилната предавка с електронно управление на амортисьорите и новоизграденото задно окачване с множество звена и подобно ново разработено предно окачване MacPherson, оборудвани с интегрирана система за задвижване и отделен съединител.

Напълно автоматизираният режим на шофиране се деактивира чрез натискане на педала на спирачката или газта, чрез гласово управление или чрез докосване на логото на Volkswagen отново. Четири лазера на покрива активират различни лазерни скенери. Четири от тях са на покрива. Концепцията не само е в състояние да открие други ползватели на пътищата и околностите им чрез лазерните сензори; тя също така се подпомага от ултразвукови сензори, радарни сензори, камери за странично наблюдение и предна камера.

 

Източник: netcarshow.com