Архив

Start-Stop

Start-Stop системата

При автомобилите, старт-стоп системата автоматично изключва и рестартира двигателя с вътрешно горене, за да се намали

Бутонът за включване

Бутонът за включване

продължителността на времето, при което работи двигателя, да се намали разходът на гориво и да се излъчват по-малко вредни емисии, които водят до парникови ефекти.
Това е най-изгодно за превозни средства, които губят време да чакат на светофарите или често спират в задръствания. Тази функция присъства в хибридните електрически превозни средства, но също се появява в превозни средства, които нямат хибридни електрически задвижваща система. За електрическите превозни средства (микро-хибридите също) печалбите от икономия при тази технология обикновено са в диапазона от 5 до 10 на сто.
Стоп-старт се активира, както следва: спрете колата, натиснете педала на съединителя – ход на скоростния лост в неутрално положение и освобождаване на съединителя – след спиране на двигателя. Двигателят няма да спре, ако колата се движи, дори и ако се следват горните стъпки. Двигателят отново започва, когато се натисне съединителят, преди да изберете по-висока скорост, за да се движи колата. Двигателят може отново да започне, ако има търсене на енергия, например, системата на AC.
Тъй като автомобилните аксесоари – като климатици и водни помпи, обикновено са проектирани да работят чрез серпентинен колан на двигателя, тези системи трябва да бъдат преработени, за да функционират правилно, когато двигателят е изключен. Обикновено се използва електромотор, действащ отделно.

Ранната употреба

Устройства от този тип са били тествани от средата на 1970-те години, когато Toyota ги монтира на Crown-седан с електронно устройство, което автоматично изключва двигателя след заседяване на място за 1,5 сек. Тестове показват подобрение в разхода на гориво с 10% в трафика на Токио.
Някои от най-ранните произведените превозни средства, които използват тази технология, са Volkswagen Polo Formel E и FIAT Регата ES – модели 1980. Volkswagen Group ги въвежда в Golf Ecomatic през 1994 г. и в Volkswagen Lupo 3L и Audi A2 3L през 1999 г. Въпреки това, тогава те нямат още комерсиален успех. С тази система Volkswagen Lupo и Audi A2 (3 л разход на гориво) все още държат световния рекорд за най-нисък разход на гориво в производството на автомобили към днешна дата.

Citroen

Изпълнението Citroën съчетава SensoDrive автоматична скоростна кутия и електронно-контролиран обратим алтернатор или

Компонентите на системата

Компонентите на системата

интегриран стартер-генератор (ISG). ISG, известен също като „интегриран стартер-алтернатор“, съчетава ролята на стартер и алтернатор в един блок. Производители включват Валео и Denso.

BMW

BMW включва технологията в много от колите си и MINI за 2008 г. като част от ефективното Dynamics на марката. BMW се интересува от начини за намаляване на паразитните загуби от двигателите, така че технологията на компанията е една крачка напред. Вместо да се използва интегриран стартер-генератор, BMW е използвал засилен стартер, което не е нищо повече в сравнение с конвенционалните стартери, разработен от Robert Bosch GmbH. BMW е разработила системата такава, че алтернаторът не е активиран по-голямата част от времето. Това означава, че електрическите компоненти на превозното средство, обикновено работят на батерия. Когато батерията трябва да се зареди или при намаляване на скоростта или спиране, алтернаторът се активира за презареждане (регенеративно спиране). Поради използването на регенеративно спиране, някои започнаха да наричат този вид система микро-хибрид, стъпка по-долу лека хибридна система, където ISG могат да се използват за подпомагане на двигателя или дори да управляват превозното средство.

Toyota

Toyota е в продажба на автомобили със старт-стоп система в продължение на няколко години в Япония. Toyota и Mazda въвеждат технологията извън Япония в някои страни от 2009 г. на моделната си гама коли.

Renault

Renault представи технология във всички европейски модели през 2010 г.

Mazda

I-Stop системата, първо Start Stop-система на Mazda, разпознава кога буталото е в най-добра позиция да рестартирате – в горивната фаза, където въздухът и горивото в цилиндъра са готови да се възпламенят. Сместа в този цилиндър се запалва от свещта, в резултат почти мигновено време следва стартиране на двигателя за 0,35 секунди.
През 2011 г., Mazda обяви I-ELOOP-система, която използва променливо напрежение на алтернатор за преобразуване на кинетичната енергия на електрическа при намаляване на скоростта. Енергията, съхранявана в един двуслоен кондензатор, се използва за захранване при нужда от електрически системи на превозните средства. Когато се използва във връзка със системата старт-стоп Mazda, I-Stop, компанията твърди, че икономията на гориво е с до 10%.

Honda

Honda е използвала тази технология за повече от десетилетие. Това се вижда на първото поколение Insight-модели, продавани на японския вътрешен пазар (JDM) от 1999 г. насам. Civic Hybrid е с помощта на старт-стоп система от 2006 г. насам, когато се въвежда второ поколение на модела.

Fiat Group

Fiat представи Robert Bosch GmbH система в края на 2008 г. във Fiat 500., започващи от септември 2009 г., Alfa Romeo също така въведе тази система в Alfa Romeo Mito-серия с използване на Fiat Powertrain Technologies (FPT) 1.4 L Turbo-бензинови двигатели MultiAir .

Volvo

Volvo представи старт-стоп технология през 2009 г

Opel

През 2011 г., Opel въвежда старт/стоп в EcoFLEX-маркови модели. Системата се използва при двигатели Family 0, Family II и MGE бензин и MultiJet, L, и Family B- дизелови двигатели.

Volkswagen

Volkswagen предлага старт-стоп функционалност на BlueMotion – също на новия Touran и Polo-модели.