Новият PEUGEOT 5008
Новият PEUGEOT 5008

Най-големите производители

Първите три места в света през 2015 г. заемаха Toyota Motor с производство 10 083 831 моторни превозни средства,  Volkswagen Group с 9 872 424 и General Motors със 7 988 479. Четвърти бе Hyundai Group , пети – Ford Motor.

Завод на най-печелившия бранд в света - Volkswagen Group

Завод на най-печелившия бранд в света – Volkswagen Group

Като се има пред вид преливането на собственост от една компания в друга и създаването на общи групировки, все по-напред сумарно излизат и такива формации като алиансът Renault-Nissan и Fiat, след придобиването на 61,8% в Chrysler.

През 2016 г. Volkswagen стана световен лидер, като остави Toyota Motor  на втора позиция, трети е  алиянсът  Renault-Nissan, от който част е и АвтоВАЗ. Съгласно отчета, който публикува focus2move, германците са първи, независимо от „дизеловия скандал“. Топ-компаниите са, както следва – 1. Volkswagen – 10 102 036 екземпляра (приръст – 1,4%), 2. Toyota – 9 947 416 (приръст – 0,2%), 3.Renault-Nissan, АвтоВАЗ – 8 513 050 (приръст – 6,2%), 4.Hyundai-Kia – 8 175 871 (приръст – 1,9%), 5.General Motors – 7 972 401 (приръст – 0,3%), 6.Ford – 6 295 636 (приръст – 1,7%) и т.н.

През юли 2012 г. Toyota достига общо производство след 77 години от началото – 200 000 000 превозни средства.

Глобалното световно производство на моторни превозни средства през  2015  г. е 90 780 583, през 2014  г.   – 89 747 430, с ръст –  2.6%

Производството по държави за 2015 г. е Китай – 24 503 326 превозни средства,  в САЩ – 12 100 095, Япония – 9 278 238.

През първото тримесечие на 2007 г. Toyota Motor за пръв път произвежда и продава повече автомобили от GM. GM се славеше като „най-голям производител на автомобили в света“ в продължение на 76 години. Но за последните години, както и други американски автопроизводители, преживява криза и е принудена да намалява производството си, а освободилото се място на пазара се заема от конкурентите ѝ, и на първо място — от Toyota. На 24 април японската компания съобщи, че през първото тримесечие на 2007 г. е произвела 2,37 млн. автомобила и е продала 2,35 млн. По този начин тя за пръв път изпревари GM, за която показатели са били съответно 2,34 млн. и 2,26 млн. коли

През 2013 г. Toyota стана първата корпорация, произвела над 10 млн. автомобила за година – 10,2 млн, през 2014 г.10 324 995          превозни средства, от които автомобили 8 565 176.

Листа на компаниите по печалба през 2013 г. в млн. долара:

1       Volkswagen Group       $270 –        Германия, Волфсбург

2       Toyota Motor Corporation    $210 –        Япония, Тойота

3       Daimler AG         $162 –        Германия, Щутгардт

4       General Motors Company, LLC      $155 –        Съединени Щати, Детройт

5       Ford Motor Company $146 –        Съединени Щати, Диъборн

6       Fiat S.p.A. $116 –        Италия, Торино

На 1 август 2017 г., PSA Group обяви финализиране на придобиването на дъщерните дружества на GMOpel и Vauxhall, проект, подписан на 6 март 2017 г.

С Opel и Vauxhall, PSA Group стана вторият най-голям автомобилен производител в Европа с пазарен дял от 17% през първото полугодие на 2017 г. В резултат на тази транзакция и вече с пет добре позиционирани автомобилни бранда, PSA Group ще засили присъствието си на основните европейски пазари. Това ще послужи за основа на рентабилен ръст в световен мащаб.

1По данни на OICA за производството

В самото начало на февруари 2018-та бяха обявени последните статистики.

Алиансът Renault Nissan Mitsubishi твърди, че е негова световната корона по продажби за 2017 г., renault-nissan-mitsubishi-alliance-logoкато е изпреварил Volkswagen Group и Toyota Motor Company.

Алиансът продаде 10 608 366 пътнически автомобила чрез Renault, Dacia, Alpine, Renault Samsung, Nissan, Infiniti, Datsun, Venus, Mitsubishi и Lada.

С добавянето на Mitsubishi Motors към Алианса, той е спечелил около един милион и скача на първо място.

Групата Volkswagen се нарежда на второ място с 10 521 500 автомобила и леки търговски превозни средства в своите дивизии – въпреки че камионите MAN и Scania увеличават тези стойности до 10 726 400.

Завършването на местата на подиума е от Toyota, която реализира 10 201 000 продажби на леки автомобили от Toyota, Daihatsu и Lexus. Дори ако добавите Hino, японският гигант е постигнал само 10 386 000 продажби.

Подобрявайки  резултатите на Renault Nissan Mitsubishi, през 2017 г. Nissan Motor Company реализира почти 55% от продажбите (5 816 278).

През 2017 г. Infiniti продаде 246 492 автомобила, което е около седем процента повече от 2016 г. Renault Групата продаде 3 761 634 автомобила през 2017 г., което е с 8.5% по-малко.

Силното представяне в Китай помогна на Mitsubishi Motors да увеличи продажбите си с 10%, или да продаде 1 030 454. Интересното е, че четвъртият по големина пазар на Mitsubishi, е Австралия (80 674), зад Китай (129 160), САЩ (103 685), и Япония (91 630) и точно преди Индонезия (79 885).

Що се отнася до целия алианс, най-големите пазари са Китай (1 719 815) и Америка (1 697 149), като и двата от тях изпревариха местните пазари на алианса във Франция (759 598) и Япония (689 650).

По отношение на пазарния дял, Алиансът е най-доминиращ в Русия (36,1%), Франция (29,8%) и Мексико (27,0%).

2018 Volkswagen Polo GTi

2018 Volkswagen Polo GTi

Всяка марка във Volkswagen Group отбелязва ръст от година на година. Марката VW е продала 6 230 200 автомобила през 2017 г., което е с 4.2% по-висока, а Audi отчита най-малкото увеличение (0.6%) до 1 878 100.

Стойностите на Skoda (1 200 500) и Seat (468 400) нараснаха съответно с 6,6 и 14,6%. В другия край на спектъра с 246 400 продажби е Porsche с 3.6% подобрение спрямо 2016 г.

Търговските автомобили на Volkswagen са с 497 900 продажби (с 4,2% увеличение), докато MAN и Scania са увеличили обема съответно с 11,6% до 114 100 и 90 800.

Пазарът на Групата в Китай (4 184 200) е с огромен марж, който отбеляза подобрение от 5,1%, което се доближава до опасните продажби за целия европейски континент (4 328 500).

Компанията отбеляза ръст на продажбите в Германия с 0,4% до 1 286 500. Най-голямото увеличение се наблюдава в Южна Америка, където се забави продължителният икономически спад, а продажбите нараснаха с 23.7% до 521 600. Също така условията се подобриха в Русия, където продажбите са нараснали с 14.8% до 191 700.

Марката Toyota отбеляза увеличение от 1,7% до 9 384 000 продажби. Специалистът на малките

2018 Toyota Corolla Hybrid

2018 Toyota Corolla Hybrid

автомобили Daihatsu е нараснал с 4,7% до 817 000, докато Hino е нараснал с 8,6% до 185 000.

На своя вътрешен пазар Toyota за пореден път е доминираща, с 47,2 на сто дял. Макар че марката е нараснала като цяло, продажбите на Lexus спаднаха с 12,5%.

Имаше по-добра новина от изцяло собствения Daihatsu, който отбеляза ръст на продажбите на автомобили с 3,9% до 603 000. Това се равнява на 32,7 процента от пазарния дял и сигнализира за първото увеличение на продажбите на компанията за три години