Архив

Най-големите производители

Първите три места в света през 2015 г. заемаха Toyota Motor с производство 10 083 831 моторни превозни средства,  Volkswagen Group с 9 872 424 и General Motors със 7 988 479. Четвърти бе Hyundai Group , пети – Ford Motor.

Завод на най-печелившия бранд в света - Volkswagen Group

Завод на най-печелившия бранд в света – Volkswagen Group

Като се има пред вид преливането на собственост от една компания в друга и създаването на общи групировки, все по-напред сумарно излизат и такива формации като алиансът Renault-Nissan и Fiat, след придобиването на 61,8% в Chrysler.

През 2016 г. Volkswagen стана световен лидер, като остави Toyota Motor  на втора позиция, трети е  алиянсът  Renault-Nissan, от който част е и АвтоВАЗ. Съгласно отчета, който публикува focus2move, германците са първи, независимо от „дизеловия скандал“. Топ-компаниите са, както следва – 1. Volkswagen – 10 102 036 екземпляра (приръст – 1,4%), 2. Toyota – 9 947 416 (приръст – 0,2%), 3.Renault-Nissan, АвтоВАЗ – 8 513 050 (приръст – 6,2%), 4.Hyundai-Kia – 8 175 871 (приръст – 1,9%), 5.General Motors – 7 972 401 (приръст – 0,3%), 6.Ford – 6 295 636 (приръст – 1,7%) и т.н.

През юли 2012 г. Toyota достига общо производство след 77 години от началото – 200 000 000 превозни средства.

Глобалното световно производство на моторни превозни средства през  2015  г. е 90 780 583, през 2014  г.   – 89 747 430, с ръст –  2.6%

Производството по държави за 2015 г. е Китай – 24 503 326 превозни средства,  в САЩ – 12 100 095, Япония – 9 278 238.

През първото тримесечие на 2007 г. Toyota Motor за пръв път произвежда и продава повече автомобили от GM. GM се славеше като „най-голям производител на автомобили в света“ в продължение на 76 години. Но за последните години, както и други американски автопроизводители, преживява криза и е принудена да намалява производството си, а освободилото се място на пазара се заема от конкурентите ѝ, и на първо място — от Toyota. На 24 април японската компания съобщи, че през първото тримесечие на 2007 г. е произвела 2,37 млн. автомобила и е продала 2,35 млн. По този начин тя за пръв път изпревари GM, за която показатели са били съответно 2,34 млн. и 2,26 млн. коли

През 2013 г. Toyota стана първата корпорация, произвела над 10 млн. автомобила за година – 10,2 млн, през 2014 г.10 324 995          превозни средства, от които автомобили 8 565 176.

Листа на компаниите по печалба през 2013 г. в млн. долара:

1       Volkswagen Group       $270 –        Германия, Волфсбург

2       Toyota Motor Corporation    $210 –        Япония, Тойота

3       Daimler AG         $162 –        Германия, Щутгардт

4       General Motors Company, LLC      $155 –        Съединени Щати, Детройт

5       Ford Motor Company $146 –        Съединени Щати, Диъборн

6       Fiat S.p.A. $116 –        Италия, Торино

На 1 август 2017 г., PSA Group обяви финализиране на придобиването на дъщерните дружества на GMOpel и Vauxhall, проект, подписан на 6 март 2017 г.

С Opel и Vauxhall, PSA Group стана вторият най-голям автомобилен производител в Европа с пазарен дял от 17% през първото полугодие на 2017 г. В резултат на тази транзакция и вече с пет добре позиционирани автомобилни бранда, PSA Group  засили присъствието си на основните европейски пазари. Това  послужи за основа на рентабилен ръст в световен мащаб.

1По данни на OICA за производството

В самото начало на февруари 2018-та бяха обявени последните статистики.

Алиансът Renault Nissan Mitsubishi твърди, че е негова световната корона по продажби за 2017 г., renault-nissan-mitsubishi-alliance-logoкато е изпреварил Volkswagen Group и Toyota Motor Company.

Алиансът продаде 10 608 366 пътнически автомобила чрез Renault, Dacia, Alpine, Renault Samsung, Nissan, Infiniti, Datsun, Venus, Mitsubishi и Lada.

С добавянето на Mitsubishi Motors към Алианса, той е спечелил около един милион и скача на първо място.

Групата Volkswagen се нарежда на второ място с 10 521 500 автомобила и леки търговски превозни средства в своите дивизии – въпреки че камионите MAN и Scania увеличават тези стойности до 10 726 400.

Завършването на местата на подиума е от Toyota, която реализира 10 201 000 продажби на леки автомобили от Toyota, Daihatsu и Lexus. Дори ако добавите Hino, японският гигант е постигнал само 10 386 000 продажби.

Подобрявайки  резултатите на Renault Nissan Mitsubishi, през 2017 г. Nissan Motor Company реализира почти 55% от продажбите (5 816 278).

През 2017 г. Infiniti продаде 246 492 автомобила, което е около седем процента повече от 2016 г. Renault Групата продаде 3 761 634 автомобила през 2017 г., което е с 8.5% по-малко.

Силното представяне в Китай помогна на Mitsubishi Motors да увеличи продажбите си с 10%, или да продаде 1 030 454. Интересното е, че четвъртият по големина пазар на Mitsubishi, е Австралия (80 674), зад Китай (129 160), САЩ (103 685), и Япония (91 630) и точно преди Индонезия (79 885).

Що се отнася до целия алианс, най-големите пазари са Китай (1 719 815) и Америка (1 697 149), като и двата от тях изпревариха местните пазари на алианса във Франция (759 598) и Япония (689 650).

По отношение на пазарния дял, Алиансът е най-доминиращ в Русия (36,1%), Франция (29,8%) и Мексико (27,0%).

2018 Volkswagen Polo GTi

2018 Volkswagen Polo GTi

Всяка марка във Volkswagen Group отбелязва ръст от година на година. Марката VW е продала 6 230 200 автомобила през 2017 г., което е с 4.2% по-висока, а Audi отчита най-малкото увеличение (0.6%) до 1 878 100.

Стойностите на Skoda (1 200 500) и Seat (468 400) нараснаха съответно с 6,6 и 14,6%. В другия край на спектъра с 246 400 продажби е Porsche с 3.6% подобрение спрямо 2016 г.

Търговските автомобили на Volkswagen са с 497 900 продажби (с 4,2% увеличение), докато MAN и Scania са увеличили обема съответно с 11,6% до 114 100 и 90 800.

Пазарът на Групата в Китай (4 184 200) е с огромен марж, който отбеляза подобрение от 5,1%, което се доближава до опасните продажби за целия европейски континент (4 328 500).

Компанията отбеляза ръст на продажбите в Германия с 0,4% до 1 286 500. Най-голямото увеличение се наблюдава в Южна Америка, където се забави продължителният икономически спад, а продажбите нараснаха с 23.7% до 521 600. Също така условията се подобриха в Русия, където продажбите са нараснали с 14.8% до 191 700.

Марката Toyota отбеляза увеличение от 1,7% до 9 384 000 продажби. Специалистът на малките

2018 Toyota Corolla Hybrid

2018 Toyota Corolla Hybrid

автомобили Daihatsu е нараснал с 4,7% до 817 000, докато Hino е нараснал с 8,6% до 185 000.

На своя вътрешен пазар Toyota за пореден път е доминираща, с 47,2 на сто дял. Макар че марката е нараснала като цяло, продажбите на Lexus спаднаха с 12,5%.

Имаше по-добра новина от изцяло собствения Daihatsu, който отбеляза ръст на продажбите на автомобили с 3,9% до 603 000. Това се равнява на 32,7 процента от пазарния дял и сигнализира за първото увеличение на продажбите на компанията за три години.

През 2018 г., след арестуването на оглавяващия Алианса Renault, Dacia, Alpine, Renault Samsung, Nissan, Infiniti, Datsun, Venus, Mitsubishi и Lada – Карлос Гон, за финансови злоупотреби с данъци, на първо място отново излезе Volkswagen Group.

На 16 януари 2021 г.,след финализиране сливането на PSA Group с Fiat Chrysler в новата обединена stellantis-unveils-official-logo-2-780x470компания Stellantis, се създаде четвъртият по големина автомобилен производител в света.

Fiat Chrysler Automobiles и PSA Group завършиха свързването си за 52 милиарда долара и официално се вляха в Stellantis на 16 януари.

Сливането ще създаде автомобилна група с комбинирани годишни продажби от около 8,1 милиона автомобила и достатъчно дълбоки джобове, за да финансира преминаването към електрическо шофиране и да се изправи пред по-големите конкуренти Toyota и Volkswagen Group. Акциите в Stellantis  започнаха да се търгуват в Милано и Париж на 18 януари 2021 г., а в Ню Йорк – на 19-и. Главен изпълнителен директор на новата група стана Карлос Таварес, преди това шеф на PSA Group. Акциите на новообразуваната Stellantis започнаха да се покачват още в пъръвия ден на борсата…

Пуснатият през януари 2021 г. по-евтин SUV на Teslla

Пуснатият през януари 2021 г. по-евтин SUV на Teslla

На 8 януари 2021 г. пазарната стойност на Tesla за първи път надхвърли 800 милиарда долара. Стратосферният растеж помогна на главния изпълнителен директор Илон Мъск да надмине топ шефа на Amazon.com Inc Джеф Безос, за да стане най-богатият човек в света, както съобщи Bloomberg News.  Личното богатство на Мъск беше повишено от повече от осемкратния ръст на акциите на Tesla през 2020 г., която се превърна в най-ценния производител на автомобили в света.

Пазарната стойност на Tesla, която  се присъедини към индекса S&P 500 на най-големите компании в САЩ, надхвърли 700 млрд. долара за първи път. Това направи компанията на стойност повече от Toyota, Volkswagen, Hyundai, GM и Ford взети заедно…

Следим за Вас събитията.

По данни от януари 2021, Toyota изпревари през 2020 г. Volkswagen и стана номер 1 в света продавач на автомобили.

Японската Toyota Motor Corp изпревари германския Volkswagen по продажби на превозни средства през 2020, възвръщайки се на първа позиция като най-продавания автомобилен производител в света за първи път от пет години насам, след като пандемичният спад в търсенето удари по-силно германския си конкурент.

Toyota заяви, че продажбите й в глобален мащаб са намалели с 11,3% до 9,528 милиона автомобила през 2020 г. Това – в сравнение с 15,2% спад на Volkswagen до 9,305 милиона автомобила.

 Toyota преодоля пандемията по-добре отчасти, защото нейният вътрешен пазар – Япония, и азиатският регион, като цяло, са по-малко засегнати от огнището, отколкото Европа и САЩ.

Тъй като търсенето на автомобили се възстановява, особено в Китай, Toyota, Volkswagen и други производители се борят да увеличат търсенето на електрически автомобили. Toyota заяви, че съотношението на електрическите превозни средства, които е продала през 2020, е нараснало до 23% от общите й продажби от 20% през 2019 г.