Архив

Renault Fuego Turbo ’82

Renault Fuego е четириместен хечбек с три врати, базиран на Renault 18, с който споделя своя floorpan, 1234frankfurt-motor-show-renault-fuego-turbo-1задвижващ механизъм, табло за управление и други елементи. Renault започва производството на Fuego през 1980 г. Европейското производство продължава през 1987 г., а Renault Argentina изработва Fuego GTA Max през 1992 г. Моделът се продава в САЩ чрез дилърите на American Motors Corp. от 1982 г. до 1985 г. включително. Той замени купетата от Renault 15 и 17 от 70-те. Това беше първата кола в света, която имаше дистанционно централно заключване.

Колата е радикално отклонение от R15 и R17, тъй като въвежда закръглена конструкция вместо клиновидните при предшествениците.

Моделите варират, както следва: TL, TS, GTS, TX, GTX. Fuego Turbo беше добавен през 1983 г. с междинен facelift в предната решетка, брони и интериор. Макар и надежден и достъпен с някои от най-добрите двигатели на Renault от онова време, автомобилът има лош имидж (не е помогнал с въвеждането на турбодизелов вариант). Fuego не беше заменен директно с друг модел от серията Renault.

1282-Renault-Fuego-turbo006_zpsuqybrot8-e1465301217813Едно червено Fuego се появява в филма с Джеймс Бонд „Изглед към убийството“, докато в „Златното око“ се появява сив металик.

Renault продаваше Fuego във Великобритания, като го насочи към купувачите на Opel Manta и Ford Capri, но това не бе успех, тъй като френските марки все още имаха достатъчно проблеми да продават големи количества от своите семейни автомобили в началото на 80-те години.

Събития по години:

Февруари 1980:Въвеждане на купе с 3 врати Fuego. Предлага се в следните модели:

 

Fuego TL – модел на входно ниво (1397 куб см, 64 к.с.  двигател, ръчен дросел и 4-степенна скоростна кутия), 155 SR 13 ‘гуми, отопляемо задно стъкло, задна светлина за мъгла, задна седалка, тапицерия на кърпа …

Fuego GTL – Средна гама модели, като TL плюс 175/70 13 ‘гуми, електрически предни прозорци, оборотомер, висок волан, предни облегалки за глава, аналогов часовник, централно покриване на колелата, ламинирано предно стъкло, отварящи се задни светлини, фарове H4, предварително инсталиран радио комплект, тапицерия от велур …

Fuego GTS – Модел на върха на гамата (1647 куб.см, 96 к.с., двигател, автоматичен дросел и 5-степенна скоростна кутия), GTL, плюс манометър, задвижване с усилване, опционална 3-степенна автоматична трансмисия …1282-renault-fuego-turbo028-857x572

1981: Стандартно предупредително устройство за запалване на горивото за всички модели. GTS получи модифицирана скоростна кутия.

1981: Въвеждане на Fuego TX и GTX с 1995 куб.см, 110 к.с двигател и 5-степенна скоростна кутия). TX като GTS. GTX като GTS и TX, плъзгащи се задни седалки, предни фарове за мъгла, измиване/почистване на предните фарове, 14-инчови джанти, кожена джанта за волана, ключалка на скоростния лост, ключалка на ръчната спирачка, цифров часовник, , покриване на багаж …

1982: GTL получава 5-степенна скоростна кутия. GTS получи електронно запалване. GTS, TX и GTX получиха дистанционно централно заключване. Допълнителна 3-степенна автоматична скоростна кутия, налична на TX и GTX.

1983: GTL има икономична настройка на двигателя с мощност от 73 к.с., 1647  куб. см, 5-степенна скоростна кутия.