Архив

Citroën Ami 8

През март 1969 г., Ami 6 е заменен от по-конвенционалния оптично Ami 8.1280px-Citroen_Ami_8_February_1973_mfd_1972_602cc

Citroën Ami 8 Berline (1969-1978 г.) се прави като хечбек и стейшън вейгън. Двигателите са 0.6 до 1.15 л (23,5 до 39,7 кВт). Дължината на модела е 3990 мм, ширината 1525 мм и височината – 1485-1520 мм, при база 2400 мм и празно тегло  725-815 кг. Предишен модел е  Citroën Ami 6. Наследник на модела – Citroën GS.

1280px-Citroen_Ami_8_ToursТехнически отново се  основава на Citroën 2CV и е произвеждан от март 1969 г. до септември 1978 г. Предлага се като седан, хечбек и комби автомобил, също е бил продаван под името Ami Super. Този конкретен модел е постановен в контраст с Ami 8 с четирицилиндров боксер двигател на Citroën GS.

Версията комби на Ami 8 е последвана през август 1969 г.

Тялото на чудатия Ami 6 се заглажда, опростено и усъвършенствано за Ami 8, била е подобрена същата видимост във всички посоки. Вместо седан с обърнат назад скосен заден прозорец, Ami 8 е 71AMIbхечбек.  Въз основа на Ami 8, също през 1969 г., прототип използва името Citroën M35. Особеността на това купе е двигателят Wankel.

Между пролетта на 1969 г. и есента на 1978 г., 800 775 са били произведени копия на Ami 8.

Между януари 1973 г. и февруари 1976 г. се предлага и Ami Super. Автомобилът е оборудван с подсилено шаси и двигател с 1015 куб.см. капацитет и предаване на по-голямия Citroën GS. Четирицилиндров боксер двигател с въздушно охлаждане с горни разпределителни валове  прави 54 к.с. и помага на Ami Super да има забележителна производителност с нисък разход на гориво.