Архив

Abarth

Карло Абарт се ражда в Австрия през 1908 г., но се приспособява към италианската националност1.abarth_grill на баща си. Карло започва да се състезава след Първата световна война и е известен с това, че може да измине разстоянието от Остен до Виена по-бързо от известния Ориент Експрес.

След Втората световна война открива бизнес в Италия и изготвя автомобилите за Cisitalia GrangPrix съвместно с Porsche. През 1949 г. той създава свой тим с пилоти от калибъра на Нуволари, Фарина и Таруфи и след година фирмата му започва да произвежда специални газоотделителни системи. Преработените коли на FIAT скоро са последвани от изцяло негови като FIAT600. Двигателят на този автомобил е с  мощност 65 к.с., въпреки че истинските спортни коли на Абарт са къде по-интересни.

Счупвайки много рекорди Абарт става любимец в писанията на журналистите. Стотният рекорд на фирмата е изминаване на 500 метра от спряло състояние с автомобил с двигател 2 литра, осъществено на 21 октомври 1965 г.

Абарт продава компанията си през 1971 г. на FIAT и мениджмънта на фабриката поема Аурелио Лампреди, станал известен с разработките си за Ferrari. Карло Абарт се завръща в Австрия, където почива на 24 ноември 1979 г., приблизително два месеца след като се оженва за трети път.

Името Абарт живее с множеството оставени екземпляри, които участват в състезания за исторически автомобили. През 60-е са известни и нови версии, като FIAT 124 Abarth  и 131 Abarth. А през  80-е, името  Abarth се свързва с FIAT  Ritmo Abarth 130 TC. FIAT до скоро произвеждаше и FIAT 500 Abarth. Разликата между серийния автомобил и този на Абарт е повишеният до 695 куб. см обем на двигателя. 

През  2007  г. FIAT Automobiles SpA  поднови бранда с Grande Punto Abarth и Grande Punto Abarth S2000.

Abarth вече е отделна дивизия към бранда  FIAT.

Моделите на фирмата могат да бъдат разпознати по алуминиевите си колела, малките гумени брони и матирано-черните си престилки.