Архив

Пол Брак

Пол Брак (англ. Paul Bracq, роден на 13 декември 1933 г., Бордо, Франция) е френски автомобилен дизайнер, известен с работата си в Mercedes-Benz, BMW и Peugeot.

Кариерата на Брак започва в студиото за дизайн на Филип Шарбоно (англ. Philippe Charbonneaux), където той бил негов помощник през 1953—1954 години. По време на този период студията създала френската лимузина Presidential, построена от компанията  Citroen, купето Pegaso и редица други автомобили.

Брак бил на военна служба в Германия от края на  1954 до 1957 г. Впоследствие той работил в Daimler-Benz, оглавявайки студиото за дизайн в Зинденфинген. Този пост той заемал в течение на десет години. Най-известната му разработка от това време е Mercedes-Benz Pagoda.

След завръщането му във Францция през 1967 г., Брак работил за Brissonneau and Lotz (англ.), където бил отговорен за дизайна на високоскоростният пътнически влак TGV. В това време Брак също отговарял за опитните образци на спортния автомобил, базиращ се на BMW Neue Klasse и за автомобила-купе, базиращ се на Simca 1100.

През 1970 г. Брак бил назначен за директор по дизайна на BMW, където той се занимавал с разработката на BMW 7-ма серия. Неговият  концепткар BMW Turbo (англ.) през 1973 г. спечелил в конкурса „Концептуален автомобил на годината“ на Automobil Revue (нем.), автомобилът повторил своя подвиг, побеждавайки през  1992 г. в конкурса за елегантност  (Concours d’Elegance) в Багател, Франция.

Неговата  работа с Peugeot, започваща през 1974 г., включва разработката на интериора на Peugeot 604 и Peugeot 505.

Брак също е известен като съдия в много автомобилни конкурси, включително Pebble Beach Concours d’Elegance (англ.).