Monthly Archives: юли 2025
Toyota RAV4 побеждава Tesla Model Y като световен бестселър за 2024 г.
Тези данни за продажбите са за предварително актуализирани модели на RAV4 и Model Y.
Toyota RAV4 е един от най-популярните SUV-ове в света от години. Той беше най-продаваният автомобил в Америка през 2024 г., надминавайки Ford F-150. Сега SUV-ът се превърна в световен бестселър през 2024 г., изпреварвайки Tesla Model Y, който беше шампион през 2023 г.
Източник: Carbuzz
Данните бяха публикувани от Фелипе Муньос от JATO Dynamics, който от години точно събира тези данни за продажбите чрез източници като национални статистически служби, асоциации на дилъри и офиси за клиенти, наред с други. Това е същата компания, която публикува данните, които надминаха претенцията на F-150 за доминация в САЩ миналата година.
Битката между двата модела обаче беше много оспорвана, с разлика от само 2000.
RAV4, известен още като Wildlander на някои пазари, е продал 1187 милиона бройки, което е увеличение с 11% в сравнение с продажбите му през 2023 г. За сравнение, Tesla е продала 1185 милиона Model Y, което отразява 3% спад спрямо предходната година. Намаляващото търсене на Tesla миналата година се е отразило на продажбите.
Тези данни за продажбите са за предварително актуализирани модели на RAV4 и Model Y. RAV4 от следващо поколение ще се появи в продажба през 2026 г. Моделът от шесто поколение също ще бъде изцяло хибриден. Продължение
Model Y на Tesla доминира на норвежкия пазар през юни
17 799 нови електрически автомобила бяха регистрирани в Норвегия през юни, което означава, че пазарът отново е нараснал значително. Това се дължи на един по-специално модел: ревизираният Model Y представляваше повече от една четвърт от всички нови регистрации през юни.
ofv.no, 01.07.2025 – 17:40 ч.
Първо, общият пазар: 17 799 нови електрически автомобила в Норвегия се равняват на 96,9% дял на електрическите автомобили от общо 18 376 нови регистрации. Преди година, през юни 2024 г., 80% от всички нови регистрации бяха електрически автомобили. В сравнение с резултата по това време, електрическите автомобили са се увеличили с 3790 бройки през юни 2025 г. и с 4415 нови регистрации в сравнение с май 2025 г.
Според Норвежката администрация за обществени пътища (OFV), средните емисии на CO2 от всички новорегистрирани автомобили през юни са били 3,5 грама на километър. До момента, с дял на електрическите автомобили от 93,7%, цифрата е 6,1 грама емисии на CO2 на километър.
Това се дължи на факта, че двигателите с вътрешно горене и хибридите почти не играят роля в Норвегия, с почти 97% от новите електрически автомобили. През юни само 577 нови регистрации не са имали изцяло електрическо задвижване. Те включват 152 plug-in хибрида (-83,7% в сравнение с юни 2024 г.) и 223 други хибрида (-89,1%). Двигателите с вътрешно горене също са намалили допълнително пазарния си дял: 142 нови дизела представляват 0,8% от пазарния дял след 2,0% през предходната година, 57 нови бензинови двигателя представляват 0,3% от общия пазар (след 1,0% през юни 2024 г.). През годината обаче хибридите по-специално са загубили пазарен дял, падайки от 17,0% на 2,0%.
Разбира се, тези цифри означават също, че изцяло електрическите автомобили доминират в норвежката статистика за модели – през предходната година хибридните модели от време на време попадаха в челната десетка. През юни 2025 г. обаче класацията на моделите е много ясна: с 5004 нови регистрации, Tesla Model Y е безспорен на върха. Този модел представлява 27,2% от всички нови регистрации. Продължение
Функционален, практичен, елегантен: оригинални аксесоари за новия Opel Grandland
За обемни товари: багажници за покрива, кутии за багаж, теглич и стойки за велосипеди
Богато разнообразие: предпазване от силна светлина, подложка за багажника и пълен асортимент стелки
Удоволствие от електрическо шофиране: универсално зарядно, чанти за кабели и още много
Комбинирани стойности за Opel Grandland Electric AWD Ultimate по WLTP: разход на енергия 17,8–18,0 кВтч/100 км, CO₂ емисии 0 г/км; енергиен клас: A.
Рюселсхайм. Спортно-елегантен, комфортен, ултрамодерен и електрифициран във всяка своя версия – Opel Grandland е GRAND във всяко отношение. SUV моделът от най-висок клас, произвеждан в Германия, впечатлява със смел, изчистен дизайн, щедро вътрешно пространство както за пътниците отпред, така и отзад, а за пръв път може да бъде поръчан и като изцяло електрически вариант със задвижване четирите колела. Това превръща Grandland в перфектен избор за почти всяка ситуация – както за представителен служебен автомобил, така и за стилен, просторен SUV за почивка, ежедневие и семейни пътувания.
Тези, които искат да направят своя Grandland още по-практичен, ще открият множество решения в богатата гама от оригинални аксесоари на Opel. От напречни греди и покривни багажници до тегличи, подложки за багажник и разнообразие от стелки – всичко е създадено така, че да отговаря идеално на автомобила. Opel предлага и редица удобства за електрифицираното пътуване: от зарядни кабели и адаптери до универсално зарядно устройство. Всички аксесоари, перфектно съвместими с Grandland, повишават комфорта, безопасността и практичността – с една дума: GRAND. Продължение
Китай: Leapmotor пуска актуализиран C16 с опция за пет места
Leapmotor пусна 2026 C16 SUV в Китай с ново оформление с пет места, подобрени опции за LFP батерия и над 70 технически актуализации. Предлага се като BEV или EREV, моделната гама предлага до 630 км електрически пробег и започва от малко над 18 000 евро. Той също ще се насочи към Европа.
Изображение: Leapmotor
cnevpost.com
Изцяло електрическият C16 използва платформа от 800 V. Базовата електрическа версия с батерии сега идва с 74,9 кВтч LFP батерия (преди 67,7 кВтч), осигуряваща CLTC пробег от580 км. Най-добрият изцяло електрически вариант разполага с 81,9 кВтч LFP батерия за 630 км CLTC пробег. Всички варианти на BEV използват монтиран отзад електродвигател с максимална мощност от 220 кВт (295 к.с.).
Версията EREV на C16 включва 1,5-литров атмосферен генератор с изходна мощност 70 кВт, поддържащ две опции за батерии: 28,4 кВтч и 38,7 кВтч. Тези конфигурации предлагат чисто електрически CLTC пробег между 200 и 280 км. Моторът EREV осигурява максимална мощност от 170 кВт (228 к.с.) на задната ос.
По отношение на хардуера, 2026 C16 използва системата-върху-чипа Snapdragon 8295, докато избраните варианти разполагат с LiDAR, поддържан от процесор Qualcomm 8650 с изчислителна мощност до 100 TOPS. Според китайските медии превозното средство е оборудвано с радари с 5 мм вълни, дванадесет камери и дванадесет сензора за паркиране за усъвършенствана помощ на водача.
Електрическият SUV запазва основните си дизайнерски елементи от по-ранната версия, пусната миналата година, включително минималистичен преден край с тънка LED светлинна лента, прибиращи се дръжки на вратите и подчертан преден всмукателен отвор. Размерите също остават непроменени – 4,9 м дължина, 1,9 м ширина и 1,8 м височина, с междуосие от 2,8 м. Продължение
Leapmotor T03 триумфира на ECOBEST Challenge 2025 с рекордна ефективност
Leapmotor с гордост обявява победата на своя компактен електрически автомобил Leapmotor T03 в престижното състезание ECOBEST Challenge 2025, организирано от международната независима организация AUTOBEST.
Целта на инициативата е да информира европейските потребители за реалната ефективност и практическото използване на най-новите изцяло електрически автомобили. Тестовете се проведоха в края на май 2025 г. като част от новото издание на ECOBEST Challenge. В тях участваха 15 електромобила от 15 различни производители, подложени на 7 различни вида изпитания, чиито резултати представляват особен интерес за потребителите на електрически превозни средства.
Исторически пробив в реалния пробег
Leapmotor T03 записа историческо постижение, като постигна индекс EcoC 1 от 109,43%, което означава, че реалният му пробег надвиши официално обявения по WLTP – това се случва за пръв път в историята на ECOBEST Challenge. Моделът измина впечатляващите 290 км при официален WLTP пробег от 265 км.
Водеща енергийна ефективност в класа си
В индекса EcoC 2, който измерва колко километра изминава автомобилът с един киловатчас електроенергия, Leapmotor T03 постигна отличен резултат от 8,06 км/кВтч. Това го нареди на второ място след Dacia Spring и го утвърди като един от най-енергийно ефективните електромобили, тествани някога в рамките на предизвикателството. Продължение