Leapmotor B10 започва от 29 900 евро в Европа
Leapmotor B10 вече е наличен за поръчка в Европа. На избрани пазари поръчките започват на 30 юли 2025 г. Каталожната цена започва от 29 900 евро.
stellantis.com
Според прессъобщението, партньорът на Leapmotor, Stellantis, очаква B10 да бъде „един от най-конкурентните електрически SUV-ове в своя клас“ на тази цена. Това със сигурност е вярно в сравнение с електрическите SUV-ове на марките Stellantis в C-сегмента: Opel Grandland Electric е с 13 сантиметра по-дълъг, но започва само от над 46 000 евро. B10 е наличен за поръчка на първите пазари от 30 юли.
B10 е първият модел на Leapmotor в компактния клас с голям обем: моделът C10 (от 36 500 евро) е позициониран над него в средния клас, докато Leapmotor T03 е малък автомобил. Петместният B10 е базиран на новата платформа LEAP 3.5 и е дълъг 4,52 метра, широк 1,89 метра и висок 1,66 метра. Междуосието е 2,74 метра. Размерите са подобни на тези на Atto 3 от BYD, с който Leapmotor B10 вероятно ще се конкурира. Leapmotor значително подценява BYD по отношение на цената. Във Великобритания например Atto 3 започва от £37 705.
За 29 900 евро B10 се предлага с LFP батерия с енергиен капацитет от 56,2 кВтч. Тъй като европейската хомологация все още не е финализирана, в момента има само предварителни данни за пробега съгласно WLTP. Малката батерия има пробег от 361 километра, но тази цифра подлежи на промяна. По-голямата батерия с капацитет 67,1 кВтч в момента е специфицирана с пробег от 434 километра по WLTP, като и в двата случая това е с над 150 километра по-малко, отколкото в китайския тестов цикъл CLTC. Цените на голямата батерия все още не са известни, тъй като Stellantis публикува само базовата цена досега.
В сравнение с други китайски електрически автомобили, някои от които имат по-високи цени, Leapmotor B10 има значително по-висок капацитет на зареждане: до 168 кВт се подава в батерията на станциите за бързо зареждане, което би трябвало да доведе до време за зареждане от 30 до 80 процента за 20 минути. Stellantis не посочва обичайната сравнителна стойност от десет до 80 процента. И двата варианта на батерията обаче поддържат зареждане с променлив ток с мощност 11 кВт.
Има разлика в задвижването в сравнение с китайската версия, която се предлага от април: двигателят в основната версия е с мощност 132 кВт и предлага 175 Нм въртящ момент. Само по-скъпите версии имат 160 кВт мощност и 240 Нм въртящ момент. Прессъобщението на Stellantis, от друга страна, споменава само 218 к.с., което предполага версията със 160 кВт.
В Европа ще има два варианта на оборудване. Базовата версия „Life“ е описана като „много добре оборудвана“ и се предлага с панорамен стъклен покрив от 1,8 м² с електрическа слънцезащита, 18-инчови алуминиеви джанти, 360° паркинг камера и пълния пакет асистенти за шофиране като стандарт. Оборудването „Design“ включва седалки от „еко кожа“ (въпреки че не е обяснено точно какво означава „еко“ тук), амбиентно осветление и отопляеми, вентилирани и електрически регулируеми предни седалки.
B10 би трябвало да спечели точки не само с цената си, но и със съотношението цена-качество. Говори се за един от най-големите пътнически салони в сегмента, както и за 14,6-инчов сензорен екран с 2,5K резолюция, докато чипът Snapdragon 8155 би трябвало да предлага „изживяване, подобно на смартфон“. Apple CarPlay и Android Auto ще бъдат инсталирани само чрез OTA актуализации от декември 2025 г. Има и 360-градусова камера (която не е често срещана в този сегмент) и 17 асистента за шофиране.
Въпреки това, не всички данни са известни в момента. Stellantis посочва размерите от облегалката на задната седалка до пространството за краката (2,39 метра), ширината отзад (1,40 метра) или пространството за главата отпред и отзад (1,03 и 1,01 метра), но не и обема на багажника или капацитета за теглене. Това, заедно с цените на голямата батерия и оборудването „Design“, вероятно ще бъде обявено в началото на поръчките на 1 септември.
Къде ще се произвежда B10 за европейските пазари, не е уточнено. Има индикации, че производството ще започне в испанския завод в Сарагоса в началото на 2026 г., но това не е потвърдено. Дотогава автомобилите вероятно ще идват от Китай и ще подлежат на специални мита при внос в ЕС. Само митата обаче не обясняват разликата в цената спрямо Китай: B10 може да бъде поръчан там от еквивалента на около 12 000 евро.