Архив

Volvo

mota_ru_10311105-previewVolvo Logo2200086965_76f7fb0ba5_zVolvo Aktielbolaget е шведска компания, пускаща леки и товарни автомобили, а също двигатели с различно предназначение, разнообразна селскостопанска техника, горски машини и битова техника. Щаб-квартирата й се намира в Гьотеборг.

Вечерта на 25 юли 1924 г. в стокхолмски ресторант се срещат Асар Габриелсон и Густаф Ларсон. Двамата шведски автомобилни ентусиасти поръчват огромно блюдо с червени раци и след няколко часа се ражда идеята за компанията, известна като Volvo. По шведския календар 25 юли е денят на свети Якоб и Jacob става прозвището на първия модел OV4. През 1927 г. първите 10 пробни автомобила са сглобени в завода Galcos Stockholm, привличайки интереса на SKF, частта в общия капитал на Volvо на която е 200 000 шведски крони. Така SKF прави Volvo подвластна фирма, но способна за ръст в производството. Компанията SKF става сериозен гарант за пускането на първите хиляда автомобила – 500 със сгъваем покрив и 500 покрити. Двата ентусиасти дълго ръководят фирмата.

Доколкото SKF е основно производител на лагери, за автомобилите е предложено названието Volvo, което в превод от латински означава „търкалям се”. По-късно участието на SKF нараства над 1 млн. крони и повече. А през 1935 г. участието на производителя на лагери е вече 13 000 000.

За характеристиката на новото произведение е нужен символ. Той става стоманата и шведската тежка промишленост, откакто автомобилите започват да се правят от шведска стомана. „Символът на желязото” или „символът на Марс”, бога на войната от римската митология, е поставен в центъра на решетката на радиатора на първата кола на марката. Той е поставен там, закрепен с диагонална лента, която става символ на една от най-силните търговски марки в автомобилната промишленост.

Volvo става част от Ford Motor Co. и последните години продължава с пускането на много нови модели – от сериите S и V, както и такива с висока проходимост. По отношение на дизайна концернът след модела 850 скъсва с консервативността си. Под шапката на Ford,Volvo предлага  модели, с ново лице и оригинален стил на линиите, но лимузините са главно на ходовата част на Mondeo, докато марката не беше продадена на китайска фирма, когато настъпиха доста промени.