Ford Zephyr/Zodiac Mark III
Ford Zephyr 4 Mark III се произвежда през 1962-1966 г. в 106 810 бройки, като седан с 4 врати и комби с 5. Междуосието е 2718 мм при дължина на каросерията 4591 мм, ширина 1759 мм и височина 1454 мм. Салонната версия тежи 1168 кг, а комбито – 1321 кг. Дизайнер е Рой Браун.
Това е някогашният най-голям автомобил на Ford of Britain.
Моделът 211E наричат Zephyr 4 – 4 показва, че той е имал четири цилиндъра, с 1703 куб. см. двигател от стария Consul. А четиристепенната механична скоростна кутия вече е със синхронизатор за всички съотношения, стандартно, с овърдрайв или автоматична трансмисия като опция.
Ford Zephyr 6 Mark III се произвежда в същия период, с 105 256 направени.
Моделите са 213E и 214E (с десен и ляв волан).
Zephyr/Zodiac Mark III споделя някои от механичните компоненти с Mark II, но е с по-силна обща конструкция на тялото. За разлика от Zephyr 4, на Zephyr 6 има разширена решетка, заобикаляща фаровете, общата дължина на тялото и ширината са еднакви и за двете версии Zephyr III. С 2553 куб. см двигател Mark III е с по-висока компресия, в резултат на което отгоре добавя 20 к.с. по-висока мощност, както и въртящ момент с по-широк диапазон.
Гамата се допълва от комби Ford Zephyr 213E Abbott Estate.
От Ford Zodiac Mark III в периода1962-1966 г. са пуснати 77 323 бройки. Двигателят е пак линеен, 6-цилиндров, 2553 куб. см. При същата база, дължината на каросерията е 4642 мм, с ширина 1753 мм и височина 1441 мм. Собственото тегло е 1283 кг. Номерата на моделите са 213E и 214E.
Това е луксозен вариант на Zephyr 6, но се различава значително от този модел по задните врати, по-резки линия на покрива (с тясна C-колонка) и опашката, уникална предна решетка (четири фарове, вместо два), ексклузивни брони, променено луксозно вътрешно обзавеждане. Отпред може да има вътре индивидуални седалки или тип пейка, тапицирани с кожа или плат. Предните врати и капаци, панелите са общи със Zephyr 6. Изпълнителната версия има допълнителен луксозен обков. Мощността на двигателя е увеличена до 109 к. с., с нова четиристепенна скоростна кутия, напълно синхронизирана, със смяна на скоростите от кормилната колонка. Спирачките са със серво, използвайки дискове отпред и барабанни отзад.
Mk III седан е тестван от британското списание The Motor през 1962 г. и има максимална скорост от 162,1 км в час, може да ускори до 97 км в час за 13,4 сек. A консумацията на гориво е 12,5 л/100 км.