Архив

Simca Vedette

Simca Vedette е голям автомобил, произвеждан през 1954-1961 г. от френския автомобилен производител Simca_Versailles_aka_Simca_Vedette_Versailles_2351cc_1956Simca, в завода в Поаси, Франция. Той е на пазара с различни имена на модела, според нива на оборудване. Vedette Simca най-големия модел в този момент над по-икономичната версия, Simca Ariane.

Simca придобива фабриката Поаси от Ford Франция (Ford Société Anonyme Française, френски филиал на Ford Motor Company), заедно с моделната линия, през 1954 г. Първоначално на пазара е Ford Vedette.

Vedette се произвежда в Поаси до 1961 г., където до 1963 г. се прави  Ariane. След това, производството продължава в Бразилия.

Автомобилът се сглобява и в Аделаида, Австралия. Това е седан с 4 врати, прави се и като комби с 5, кабриолет с 2 и 4 врати. Двигателят 2,4 L V8 Aquillon е отпред, задвижващи са задните колела. Има 3-степенна механична трансмисия или Rush-Matic автоматична.

В началото на 1950 г., Анри Теодор Пигози се стреми да разшири производствените операции на неговата компания Simca, която се наслаждава на голям успех по онова време, благодарение на популярната Aronde. В същото време, Ford се стреми да се освободи от френското си  дъщерно дружество, Ford SAF, което има фабрика в Поаси, близо до Париж, където е било производството на голям автомобил, наречен Ford Vedette. Vedette е по-голяма кола от всичко, което Simca предлагат по това време.

Simca_Chambord_4Първо поколение се пуска през 1954-1957 г. Междуосието на автомобила е 2690 мм, дължината на колата – 4520 мм, ширината – 1750 мм и височината 1480 мм, собственото тегло – 1150 кг.

Придобиването от Пигози става през юли 1954 г., точно когато Ford е готов да пусне на пазара нов, модерен Vedette, седан с четири врати в „американски“ стил, който много прилича на съвременните британски Ford или Vauxhall. Автомобилът е задвижван от необичайно малък 2351 куб.см. двигател V8 със странични клапани, наречен Aquillon във Франция, получен от двигателя Flathead от семейство Ford. Оборудван с двукамерен карбуратор Zenith-Stromberg 32NX, дава мощност от 75 до 84 к.с. Силата се предава на живо на задната ос чрез тристепенна механична трансмисия със смяна от кормилната колона. Vedette има независимо окачване отпред (MacPherson подпори) и барабанни спирачки на четирите колела.

Както Aronde, Simca идва на пазара с различни нива на Vedette под различни имена. Основната версия е наречена Simca Vedette Trianon, средно ниво Simca Vedette Версай и в горната част на диапазона, Simca Vedette Régence. Един интересен вариант за всички версии с голям стъклен плъзгащ се люк на покрива е наречен Vista Dome. Simca е в състояние да увеличи производството от 150 на 250 коли на ден.

За 1956 г. версия комби, наречена Simca Vedette Marly се присъединява към линията и цялата гама е ревизирана Едно особено допълнение е педал и за измиване на предното стъкло, а други по-обикновени промени включват втори километраж, за измерване на частични разстояния. Отделните версии търпят козметични външни промени.

През 1955 г. се пускат 42 439 бройки, през 1956 г. – 44 836 и през 1957 г. до 17 875.

Второто поколение е в производство през 1958-1961г. То има същата база, но колата е удължена на 4750 мм, Simca_Chambord_1ширината е 1770 мм, а височината – 1480 мм, моделът е по-тежък – 1260 кг.

Предната част става по-богато украсена, крилете отзед стават по-големи, в американски стил Това е било характерно за европейските автомобили от тази епоха. Подобрен е двигателят

Моделите вече са Simca Vedette Beaulieu и Chambord, докато комбито  запазва Vedette Marly име.

1959 донеся нова опция, Rush-Matic автоматична трансмисия, която включва два режима: Rush (напълно автоматично) и ръчно превключване на предавките. Също така през 1959 г., новият топ-модел се ползва вече от президентството, с луксозен интериор, радиотелефон и др. Френският каросеростроител  Chapron прави два кабриолета с две врати за управителя на една от френските колонии. Chapron следващата година прави два кабриолета с четири врати  за френския президент Шарл де Гол.

Френско производство на автомобили с V8 двигатели приключва през лятото на 1961 г., когато общо са били произведени 173 288 коли.

Данните за производството са, както следва:

    1958 г. до 28 142 коли,

    1959 г. до 15 966,

    1960 г. до 13 914 и

    1961 г. до 3813 автомобила.