Архив

Singer Gazelle

Singer Gazelle е име, прилагано за автомобили от британския производител Rootes Group, използвайки Singer8510021826_faefe3dcf0_b марката. Той е разположен между основната гама Hillman и по- спортните версии Sunbeam – също марки на Групата.

Gazelle е първият Singer, произведен след поемането на Singer от Rootes през 1956 г. и е вариант на основните Hillman Minx различаващ се  главно в запазване на двигателя на Singer. Външно единствената съществена разлика е префасонираният нос, базиран на традиционната решетка на Singer.

Mark I и II Gazelle са в производство през 1956-1958 г., с  4344 и 1582 направени. Предшественик е Singer Hunter. Прави се като 4 врати седан и комби. Двигателят е 1497 куб.см. Straight-4. Скоростната кутия е 4-степенна механична, с опция ускоряваща. Междуосието е от 2438 мм, дължината на каросерията – 4153 мм, ширината – 1543 мм и височината 1524 мм.

Окачването е независимо отпред, използва винтови пружини, докато в задната част е жива ос и половина елипсовидни листови ресори. Кормилният механизъм използва един червей и система с гайка.

Като стандарт, колата има седалка отпред, но отделните места са на разположение като опция. За да се даде възможност за седалка, лостът на ръчната спирачка е между седалката и вратата.

b300be6757a33972bd971979fd070682-1Една кола с ускоряваща се тества от британското списание The Motor през 1957 г. Тя има максимална скорост от 125,5 км в час и може да ускори от 0-97 км в час за 24,8 сек. A разходът на гориво е 8,43 л/100 км.

Gazelle от IIA до IIIC се правят през 1958-1963 г. с 3824, 10 929, 12 491, 13 272 и 15 115 пуснати. Двигателят е 1494 куб.см. (1592 куб.см. на IIIC) Straight- 4 клапани. Скоростната кутия е 4-степенна механична, с опция за прекалено силно или автоматично. Размерите на моделите са същите, с изключение на височината на каросерията, която е по-ниска – 1454 мм.

Основната промяна при Gazelle II е стандартен Hillman двигател, който заменя Singer модула. Новият двигател е по-мощен – 56 к.с. срещу 49 к.с.

В съответствие с политиката на Групата Rootes колата става с все по- малки подобрения с всяко ново наименование. През септември 1958 г. автомобилът става III, получава по-добри места.

IIIA от 1959 г. придобива малки опашни перки и по-голямо предно стъкло. Двигателят е обновен с двойни карбуратора Solex в замяна на единния Solex, което я отличава от Minx, и мощност до 60 к.с. Автоматична скоростна кутия Easidrive става опция.

1960 IIIB се връща към един карбуратор който подобрява разхода на гориво и улеснява обслужването.  IIIB 1280px-Singer_Gazelleсъщо получава нов мост отзад, отличаващ се с хипоидни конуси, на мястото на спиралните на бившия модел.

По-голям двигател от 1592 куб.см. с 53 к.с. се монтира от юли 1961 г. в  IIIC. Кабриолетът отпадна през февруари 1962 г., последван от комбито през март 1962 г.

Series III кабриолет с CC 1494 двигател е тестван от Motor през 1959 г. Отбелязана е максимална скорост от 134,2 км  час и ускорение до 97 км в час за 21,2 сек. Разходът е бил 8,69 имперска л/100 км.

Не е имало Gazelle IV. Gazelle V, след актуализация на Minx, има актуализирано тяло в областта на задните врати и задното стъкло .

Gazelle V е в производство през  1963-1965 г., 20 022 са направени. Пуска се като 4 врати седан. Двигателят е същият, автомобилът е само малко по-дълъг – 4178 мм.

Предната спирачна система става с дискове и от 1964 г. автомобилът  получава нова скоростна кутия с синхронизатор на първа предавка. Опционалната Borg Warner автоматична има монтиран на пода скоростен лост.

И накрая Gazelle VI е в производство през 1965-1967 г., с 1482 направени. Двигателят е нов –  1725 куб.см. Има само увеличение на каросерията в дължината – вече 4229 мм и в ширината – 1568 мм.

Singer Motors Limited е британски производител, основан от Джордж Сингер през 1874 г. като производител на велосипеди в Ковънтри, Англия.

Singer прави първия си автомобил на четири колела през 1905 г. Той е проектиран от Александър Крейг и е вариант на дизайн за Lea-Francis с 2-цилиндров, 1853- или 2471-кубиков двигател .

Singer_Gazelle_VI_reg_1966_1725_ccПървата проектирана от Singer кола е 4-цилиндров, 2,4 л 12/14 модел от 1906 г. Двигателят е закупен  от Aster. За 1907 г. Lea-Francis дизайнът отпада и стартира набор от дву-, три- и четирицилиндрови модели с White и Pope двигатели. Aster двигателите отпадат през 1909 г. и са въведени нова гама от по-големи коли. Всички автомобили са с White и Pope двигатели. През 1911 г. се появява първият Ten със собствен двигател с четири цилиндъра 1100 куб.см. на Singer.

През май 1936 г. Бълок, който е бил изпълнителен директор от 1919 г., заедно със сина си, генерален мениджър от 1931 г., подава оставка след критика от страна на акционерите на годишното общо събрание. Вече нежизнеспособният Singer&Co Limited се разпада през декември 1936 г. и това, което е било неговата дейност се премества в нова компания – . Singer Motors Limited.

От 1956 г. бизнесът е във финансови затруднения и братя Rootes, които се занимават с продажбите на Singer още преди Първата световна война, го купуват. Singer марката се абсорбира в Група Rootes, чиито марки до голяма степен продават под ребадж еднакви инженерни версии на взаимни автомобили. Следващата кола на Singer – Gazelle, е Hillman Minx вариант.Vogue, който се прави успоредно с Gazelle от 1961 г., е rebadge на  Hillman Super Minx с по- луксозна тапицерия. От 1970 г., Rootes изпадат във финансова криза. Те са придобити от американската Chrysler. През април 1970 г., последният Singer слиза от поточната линия. Последният автомобил, който носи това име, е  луксозен вариант на Hillman Imp със заден двигател.