НОВИЯТ СЕДАН PEUGEOT 508
НОВИЯТ СЕДАН PEUGEOT 508

Opel Rekord A

Това е третото поколение Opel Rekord с производствен период  03/1963 г.-07/1965 г., автомобил от горния среден клас с бензинови двигатели Opel_Rekord_A_front_200912111.5-2.6 литра (40-74 кВт) и каросерия  седан, купе и комби. Дължината е  4512 мм, ширината – 1695 мм и височината 1405-1534 мм при междуосие от 2639 мм и маса 970-1110 кг.

Предишен модел е Opel Rekord P2. Наследник модел: Opel Rekord B.

С Opel Rekord A марката въвежда идентификация на последователности модели на всички видове превозни средства, произведени по реда на азбуката (A, B, C, и др.)

Неговият наследник е пуснат през август 1965 г., само леко модифициран и оборудван с нови двигатели – Rekord B, но е строен малко под една година.

Първоначалната името на модела било Opel Rekord R3 или запис R3, което все още е във вестниците за най-ранните превозни средства, Opel го променя в A. Автомобилът има елегантен стил на тялото на Chevrolet II от 1962 г., защото линията на тялото е проектирана от дизайнерския Opel_Rekord_A_rear_20091211център на General Motors в Уорън ( Мичигън ).

А, вътрешността на който е по-модерна от своя предшественик, е имал двe и четири врати седан, комби с три врати (Caravan), купе и микробус (каравана без задни странични стъкла). Комби и микробусите са само с три врати на разположение.

Cabriolet версии също са на разположение. Те са въз основа на Rekord A купе, това са конверсии от каросеростроителя Autenreith докато той е спрял производството си през 1964 г., а след това – от Karl Deutsch. Този подход ги прави много по-скъпи в сравнение с други коли в диапазона и превръщането в кабриолет не се предлага с по-малкия 1488-кубиков двигател. Много малко кабриолети Rekord A са продадени.

Двигателите са четирицилиндрови – с опция за 1.5 л с 1.7 л работен обем и мощност от 55 или 60 и 67 к.с. Базирано върху ядрото на Opel Olympia 1937 това предвоенно строителство с долно монтиран разпределителен вал (OHV), получава последно най-високото си ниво на производителност. Въпреки, че те са имали репутацията на абсолютна трайност, вече са технически изчерпани за времето и в техния потенциал за развитие. Наследникът B (от 1965 г. ) е с изцяло преработен CIH двигател с нов разпределителен вал.

opel-rekord-a-cabriolet-deutsch-80658Rekord от 1964 L -6 с 100 к.с., 2.6 -литров редови шестцилиндров (въз основа на Opel Super 6 от 1937 г.)  се счита за предшественик на Opel Commodore. Той е достъпен само като седан и купе. L -6 е поставян и на  Kapitan/Admiral/Diplomat А, това е и първият модел лек автомобил Opel със система за 12  волта. Блокът на двигателя от шест цилиндъра в линия тежисилно върху предната ос, кормилното управление в състояние на покой и при маневри е съответно тежко. Серво на волана не е на разположение; те са били само в моделите от висшата класа на Opel KAD A- серията. На помощ автоматичното управление се смята за лукс .

Седан и комби са били на разположение по желание с напълно синхронизирани три- или четиристепенна скоростна кутия и превключване на предавките от волана.  Купето има heckansicht-eines-opel-rekord-a-80659стандарт четиристепенна скоростна кутия и смяна от волана.

Алтернативно, предаването на тристепенна е автоматичният съединител  Olymat –  достъпен подобно Saxomat на Fichtel&Sachs. Шасито на А е до стандарта на 1960-те години: по целия фронт двойно независимо окачване с винтови пружини, задна ос на живо с полуелипсовидни листови ресори и телескопични хидравлични амортисьори. Standard са били барабанни спирачки; с доплащане от 150,00 DM са налични предни дискови спирачки във връзка със спирачка с двойна кръгова система. В модела с 2.6-литров мотор, спирачната система е двукръгова с предни дискови спирачки и спирачен бустер е част от стандартното оборудване.

В най-простата версия на седана на A цената е  DM 6830, купе с 2.6 – литров двигател, е DM 9310 с две врати.

 

Opel_Rekord_Caravan_2Спецификации:

Opel Rekord: 1500 1700 1700 S L -6 (1964/65)

Двигател: 4 – цилиндров редови двигател, 6 – цилиндров редови двигател

Обем: 1488 cm³, 1680 cm³, 2605 cm³

Мощност при  4500 1/min – 55 к.с., при 4300 – 60 к.с., при 4400 –  67 к.с., при 4600 – 100 к.с.

Междуосие: 2639 мм

Дължина : 4512 мм

Маса: 970-1135 кг

Максимална скорост: 130 км в час, 135 км в час ,140-144 км в час, 163-168 км в час

0-100 км в час : 23-25 ​​и 21-22 и 17-18 и 13-14 сек.

Разход (л/100 km ): 10.0 до 10.5 Normal 10.0 л 12.0 л Super Super.Opel_Rekord_A_Besichtigung_007

 

Rekord A е търговски успех. Той бе официално заменен в август 1965 г. с Opel Rekord B след 29 месеца производствен цикъл, през който 887 488 коли са били произведени. Както и преди, най-близкият конкурент по отношение на цена, размери, мощност и целеви пазар дойде от Ford. Новият Ford Taunus 17M е въведен през 1964 г. и по време на три години производствен цикъл би креда до 710 059 единици. Opel Rekord никога няма да оспори по-малкия по-евтин Volkswagen Beetle за топ слот в западногерманските класации на продажбите, но с успеха на Rekord A и неговите наследници се гарантира, че господстващото положение на пазара на Rekord в рамките на своя клас никога не е било отново застрашено от Ford Германия или някой друг