Monthly Archives: август 2020
Рали-шампионите – Renault 5 Turbo
Легендата с огромен брой фенове
Производител е Renault, прави се през 1980-1984 (Франция) и през 1980-1986 г. (Белгия). Дизайнер е Марчело Гандини в Bertone
Тялото е тип 3 врати хечбек. Двигателят е 1.4 L Cléon-Fonte turbo I4. Мощност – 158 к.с.; с 5-степенна ръчна трансмисия.
Размерите са – колесна база 2430 мм, дължина 3660 мм, ширина – 1750 мм, и височина – 1320 мм. Собственото тегло е 970 кг.
Наследник е Renault Clio V6 Renault Sport.
Renault 5 Turbo или R5 Turbo е ефектен хечбек автомобил, лансиран от френския производител Renault на автомобилното изложение в Брюксел през януари 1980 г. Автомобилът е предназначен предимно за рали, но също така се продава и в улична версия. Общо 4987 (турбо 1: 1820 и турбо 2: 3167) R5 Turbos са произведени по време на шестгодишното производство.
В отговор на постигнатия успех на Lancia със средномоторния Stratos, Жан Тераморси, вицепрезидентът по производството, помолил Марк Дечампс на Bertone да проектира нова спортна версия на Supermini Renault 5 Alpine. Отличителната нова каросерия е оформена от Марчело Гандини от Bertone.
50 години „Жигули“
На 19 април 1970 г. на конвейера на ВАЗ е сглобен първият автомобил
Сравнение с оригинала на унгaрcкoтo cпиcaниe Оldtimеr&Yоungtimеr
ВАЗ 2101 е съветски (произвеждан в бившия СССР) лек автомобил със задно предаване и каросерия тип седан. Това е първият модел, пуснат на пазара от Волжкия автомобилен завод. Автомобилът е лицензирано копие на FIAT 124 и бързо става един от най-разпространените леки автомобили в СССР и източният блок и един от символите на съветското и руското автомобилно производство. ВАЗ 2101 играе важна роля за масовото разпространение на автомобилите в СССР.
ВАЗ 2101 е заводската номерация на модела. В СССР е продаван под името Жигули 2101. Първоначално под същото име е продаван и в чужбина, но впоследствие то е сменено с Лада 2101 (заради сходното му звучене с френската дума „жиголо“ (мъжка проститутка)). Версиите с десен волан за Великобритания се продават и като Рива 2101. В България моделът е по-известен само като Жигули или разговорното Жигула.
Основа на ВАЗ 2101 е FIAT 124 от 1966 г. Конструкцията е променена, за да може да отговаря на пътните условия в Съветския съюз – увеличен е просветът, усилени са окачването и каросерията, задните дискови спирачки са заменени с барабанни като по-издръжливи и по-устойчиви на замърсяване, добавен е „крив стартер“. Отвън се появява огледало за обратно виждане (отляво). Изменена е конструкцията на двигателя – разпределителният вал е пренесен в главата, увеличено е разстоянието между цилиндрите. Масата на автомобила е увеличена с 90 kg. Общо са направени 800 изменения.
С производство, поддържано от GM, мини електромобил струва 4000 долара
С поддържано от GM производство, мини електрически автомобил, който струва само еквивалента на 4000 долара в Китай, вече е получил 50 000 поръчки.
Малките и евтини електрически превозни средства набират популярност в Китай благодарение на новите модели.
Wuling Hongguang MINI EV от съвместното предприятие SAIC-GM е отличен пример.
Малкото електрическо превозно средство вече е продало 15 000 бройки само 20 дни след старта си и е натрупало над 50 000 поръчки.
Продажбите на Wuling Hongguang MINI EV надхвърлиха 15 000 бройки след автомобилното изложение в Ченду, което стартира на 24 юли.
Характеристиките на автомобила не са впечатляващи – с обхват по NEDC от само 120 км (75 мили) до 170 км (106 мили) при изключително малък акумулатор от 13 кВтч.
Започват да продават VW Golf eHybrid и Golf GTE PHEV в Европа
Подробности за възможностите и цените на гамата
Volkswagen електрифицира осмото поколение на Golf с две нови плъгин хибридни версии: Golf eHybrid и Golf GTE. Продажбите и на двата модела започват сега.
Golf eHybrid е проектиран за максимален комфорт и осигурява мощност от 150 кВт (204 к.с.). Цената в Германия започва от 39 781,18 евро (46 900 долара). С мощност от 180 кВт (245 к.с.) Golf GTE предлага спортни характеристики, съчетавайки както мощност, така и ефективност. Базова цена: 41 667,40 евро (49 000 щатски долара).
До края на годината ще бъдат налични общо осем различни модела Golf и Golf Variant с хибридно задвижване – следователно Golf ще бъде продуктовата линия на марката с най-високо ниво на хибридизация.
Новите хибридни версии на приставката за Golf разполагат с 50% повече енергиен капацитет (13 кВтч) в сравнение с хибридното задвижване на plug Mk7. Това позволява по-широк електрически обхват. Когато батерията е заредена, Golf eHybrid и Golf GTE стартират електрически и следователно с нулеви местни емисии.
VW стартира производството на електрическия SUV ID.4
Нещо повече за производството и модела
VW обяви преди дни, че започва производството на новия си електрически всъдеход ID.4 във фабриката си Zwickau в Германия.
Zwickau е първата фабрика на Volkswagen, която е изцяло преобразувана за производство на електрически превозни средства.
Сега предприятието е създадено да произвежда изключително превозни средства, използвайки платформата MEB, платформа за електрическите превозни средства на немския автомобилен производител, която трасира електрическите автомобили от следващото поколение.
Започнаха производството на ID.3 в завода миналата година и сега официално започват производството на ID.4 преди дни.
Ралф Брандстатер, изпълнителен директор на марката Volkswagen, обяви:
„С ID.4, Volkswagen добавя изцяло електрическо превозно средство към своята оферта в компактния SUV клас, най-големият сегмент на растеж в света. След ID.3, това вече е вторият модел, базиран на модулната матрица за електрическо задвижване (MEB). В бъдеще автомобилът ще се произвежда и продава в Европа, в Китай, а по-късно и в САЩ. Ето защо ние прилагаме платформата MEB в световен мащаб и поставяме икономическите основи за нашия успех.“
Volvo електрифицира пълното си продуктово портфолио
Електромобили да представляват половината от продажби му до 2025 г., останалите ще са хибриди
В световен мащаб всеки нов модел Volvo ще има електродвигател като част от плана на шведския автомобилен производител да направи изцяло електрическите автомобили да представляват половината от глобалните му продажби до 2025 г., като останалите са хибриди.
Първият от тези изцяло електрически модели ще се появи в дилърите на САЩ тази есен.
XC40 Recharge P8 е електрическа версия на най-продавания модел на Volvo – кросоувъра XC40. Двумоторният EV осигурява мощност до 408 к. с. и може да стигне от 0 до 60 мили в час за 4,7 секунди. Volvo изчислява, че ще има пробег, оценен с EPA, „над 200 мили“.
Друг нов спортен електрически кросоувър – C40 – се очаква да пристигне през следващата година, последван от кросоувър XC90 с батерия.
Междувременно, Volvo ще има нов луксозен кросоувър. XC100, изграден на следващото поколение на платформата Scalable Product Architecture на Volvo, описан като отговорът на Volvo на флагманските лекотоварни автомобили Mercedes-Benz GLS и BMW X7.
Продължение
Заводът на MINI в Оксфорд е изградил повече от 11 000 MINI Electrics
MINI Electric е второто електрифицирано MINI
MINI Plant Oxford е изградил над 11 000 MINI Electrics от началото на производството, точно преди годишното спиране на завода през лятото. Представен премиерно през юли 2019 г., по време на 60-годишнината на марката, първият изцяло електрически модел на MINI е напълно интегриран в производствения процес в Оксфорд, движейки се по същата производствена линия като моделите с двигателите с изгаряне.
MINI Electric е вторият електрифициран MINI в моделната линия, присъединявайки се към MINI Countryman Plug-In Hybrid.
Високото ниво на гъвкавост в Plant Oxford означава, че производственият обем на MINI Electric може да се регулира според глобалното търсене. Ръстът на популярността на електрическите превозни средства означава, че следващата година се очаква една трета от моделите MINI с три врати, построени в Plant Oxford, да бъдат изцяло електрическият модел.
Рекорд: Lucid Air ще има пробег по EPA 517 мили с едно зареждане
Установено с тест на FEV North America, Inc. в Auburn Hills, Мичиган
Lucid Motors обяви чрез независима проверка пробег от 517 мили с едно зареждане за предстоящия си изцяло електрически седан Lucid Air. Този показател беше установен от FEV North America, Inc. в Auburn Hills, Мичиган, като се прилага процедурата за изпитване по цикъла на EPA (SAE J1634 Oct 2012 Standard).
Резултатите предполагат, че Lucid Air е електрическото превозно средство с най-дълъг пробег по EPA до момента.
„Радвам се, че Lucid Air е независимо проверен от FEV, за да постигне приблизително пробег по EPA от 517 мили и че тази забележителност в историята на развитието на EV е постигната изцяло чрез вътрешната технология на Lucid.
Вярвам, че нашата 900-волтова архитектура, доказаните ни батерии, миниатюризираните двигатели и силова електроника, системите за предаване, аеродинамиката, шасито и софтуерът, и цялостната ефективност на системата вече достигнаха етапа, в който поставят нов стандарт.“ – заяви Питър Роулинсън, главен изпълнителен директор на Lucid Motors.
Продадени електрифицирани коли в Европа – над половин милион за половин година
Продажбите в Европа изпревариха Китай през юли за първи път от десетилетие
Източник: Forbes
Доклад сочи, че в Европа са продадени половин милион електрически (EV) и plug-in хибридни (PHEV) автомобили през първата половина на годината и е на път да се продадат милион плъгин коли през тази година за първи път в историята.
Западна Европа също изпревари Китай за първите седем месеца на 2020 г., дори с влиянието на Covid-19.
Продажбите на плъгини бяха разделени между 269 000 EVs и 231 000 PHEVs, изпреварвайки 486 000 автомобили с плъгини, регистрирани в Китай през същия период.
Европейските чисти EV обеми се повишиха с 34.3% на годишна база през първото полугодие, изпреварвайки обема за цялата година през 2018 г., за година, при която пазарният дял бе 40.1%.
Независимият автомобилен анализатор Матиас Шмид прогнозира повече от милион продадени електрически и плъгин общо до края на годината.
Със своите продажби на автомобили, разбити от пандемията Covid-19, Германия сега предоставя субсидия от 9480 евро (11 205 долара) за EV.
Франция, която е най-големият производител на EV автомобили в Европа, с Renault, има още по-голяма субсидия от 12 000 евро (13 000 щатски долара), включително схемата за скрап за 5000 евро за по-стари автомобили.
FCA и Waymo разширяват партньорството за автономни технологии
Изключително споразумение за лекотоварни автомобили
FCA и Waymo разшириха партньорството си за автономни шофьорски технологии; FCA стана първият партньор на Waymo в тази сфера през 2016 г. Waymo вече ще работи изключително с FCA като предпочитан партньор за разработването и тестването на леки търговски превозни средства.
Двете компании първоначално ще се насочат към интеграция на Waymo в микробуса Ram ProMaster, силно конфигурируема платформа, която ще даде достъп до широк кръг от глобални търговски клиенти.
FCA също е избрала Waymo за свой изключителен стратегически партньор за L4 автономна технология в гамата си бъдещи продукти.
„Нашето вече четиригодишно партньорство с Waymo продължава на нова позиция. Чрез включването на Waymo, водещата в света технология за самостоятелно шофиране, в нашите миниванове Pacifica, ние станахме единственото партньорство, което всъщност използва изцяло автономна технология в реалния свят, по обществени пътища. С тази следваща стъпка, задълбочавайки отношенията си с най-добрия технологичен партньор в тази сфера, ние се обръщаме към нуждите на нашите търговски клиенти, като заедно даваме възможност за автономно шофиране за леки търговски превозни средства, като започнем с Ram ProMaster.