Най-скъпите на търг
Най-скъпите коли, продавани някога на търг
Повечето любители на автомобили с възможности отиват за коли на търгове да търсят нешлифован диамант. Но освен това, има и колекционери, които могат да си позволят седем или осем цифри автоматично. Тези 10 коли са най-скъпите, продавани някога на търг.
Платена цена: $52 милиона
Продадено: октомври 2013 г.
Ferrari 250 GTO от 1963 г., продадено през 2013 г, се превърна в най-скъпия автомобил, продаван някога. Червеното ферари бе купено от анонимен колекционер за рекордните $52 млн. Предишният собственик на колата бе колекционерът Пол Папалардо.
Това спортно италианско возило GTO е печелило автомобилната обиколка на Франция с пилота Жан Гише.Предишният рекордьор по цена бе също Ferrari 250 GTO, но произведено през 1962 г. То е било карано от сър Стърлинг Мос и през 2012 г. смени собствеността си за $35 млн.
Ferrari 250 GTO е автомобил GT, който е продуциран от Ferrari през 1962-1964 г. за хомологация в Група 3 на ФИА Grand Touring Car категория. Цифровата част от името му означава обем в кубични сантиметра на всеки цилиндър на двигателя, като същевременно GTO е съкращение от Gran Turismo Omologato, италиански за „ Grand Touring хомологирани“.
Когато новото GTO се появява, покупната цена е $18 000 в Съединените щати, а купувачите трябвало да бъдат лично одобрени от Енцо Ферари и неговият дилър за Северна Америка, Луиджи Чинети.
Платена цена: $16,39 милиона
Продадена: август 2011 в Монтерей, Калифорния
Самата кола е известна за колекционери като „666“ Testa Rossa (ит. за „червена глава“), тъй като серийният й номер от фабриката е 0666TR. Това е първият прототип на всички последващи Testa Rossa, който има „понтон“ каросерия, както и 3.0-литров V12 двигател. Той се е надбягвал на LeMans, на Nurburgring и на пистата в Себринг като тест прототип.
1957 Ferrari 250 Testa Rossa
Платена цена: $12 402 500
Продадено: май 2009 в Маранело, Италия
Насочена към ниско тегло и надеждност, 250 Testa Rossa има стари технологии барабанни спирачки и жива задна ос (макар и с модерна deDion връзка), но пилоти като Луиджи Мусо, Майк Хоторн, Питър Колинс, Волфганг фон Екскурзии, Фил Хил и Волфганг Зайдел влизат в историята като спечелват шампионата на машина за Ferrari. В тази кола, Хил печели LeMans. Построени са само 19 общо 250 Testa Rossas.
1961 Ferrari 250 GT SWB California Spyder
Платена цена: $10 894 900
Продадено: май 2008 в Маранело, Италия
Носителят на „Оскар“ – актьорът Джеймс Кобърн, купува тази SWB (къса база) с мек покрив я използва през 1964 г., притежава я до 1988. През 2008 г. Крис Еванс наддават почти 11,0 милиона щатски долара за колата, което поставя рекорд по това време.
1931 Duesenberg Model J Murphy Coupe
Платена цена: $10,34 милиона
Продадена: август 2011 в Монтерей, Калифорния
Този автомобил е изготвен за заможния Джордж Уайтел от Сан Франциско – вариант на Model J, който е въведен през 1928 г., след като Duesenberg започва изграждането на леки автомобили през 1921 г. след победа във френското Grand Prix. Model J е голяма кола, със специална каросерия Murphy, построена върху конструкция на камион тип стълба. Двигателят е 6.9-литров редови осемцилиндров. По-малко от 500 са били построени от 1937 г., когато дружеството е закрито.
1931 Bugatti Royale Type 41 Kellner Coupe
Платена цена: $9 800 000
Продадено: ноември 1987 г. Лондон, Англия
Еторе Бугати има мечти да прави най-големите, най-луксозните автомобили, изработвани някога и да ги продава на крале и кралици по света. Моделът Royal смущава клиентите колко може да харчи едно Bugatti и само шест от колите са били построени, само три – продадени.
Задвижвана от 12,7-литров двигател за самолети и влакове, колата е крита в гараж в Париж дълго от нацистите.
1937 Mercedes-Benz 540K специално Roadster
Платена цена: $9,68 милиона
Продаден: август 2011 в Монтерей, Калифорния
Първоначално предназначен за аржентински клиент, този добре запазен рядък Mercedes прекарал известно време в Европа и Австралия, преди да намери дом в East Coast при колекционера Сам Ман и жена му Емили. Има компресор на този 540K роудстър луксозно изпълнение, и моделът има по-дълга задна част на каросерията и висок отстрани корпус. Колекционери казват, че само три примера за този дизайн са оцелели. Колата е носител на множество трофеи за Manns.
962 Ferrari 330 TRI / LM Testa Rossa
Платена цена: $9 281 250
Продадено: май 2007 в Маранело, Италия
Състезателните правила за 1962 позволяват тази последна Testa Rossa да има по-голям двигател – 4.0-литров V-12. Автомобилът е построен на уникално шаси, със засилени компоненти за допълнителната мощност и се отличава с изцяло независимо окачване. Хил харесва формата на каросерията, и след ’62 състезанието LeMans, колата започва състезания в Северна Америка. Роджер Пенске разбива колата през 1963 г. в LeMans.
1937 Mercedes-Benz 540K специално Roadster
Платена цена: $8 252 000
Продаден: октомври 2007 г. в Лондон
Фердинанд Порше стои зад компресорните двигатели, които станаха основа на 540K („K“ за Kompressor) Mercedes. Забележителна за САЩ е притежаваната кола от дизайнера Брукс Стивънс, който печели награда от Antique Automobile Club на Америка през 1987 г., след щателна реставрация, а след това печели още една награда в Pebble Beach през 1988 г. В крайна сметка Бърни Екълстоун го купува през 1995 г., след което го поставя на търг през 2007 г.
1937 Bugatti Type 57 Atalante Coupe
Платената цена: $7,92 милиона
Продадено: август 2008 в Монтерей, Калифорния
Притежавано някога от граф от Париж, това компресорно купе е боядисано няколко пъти. Но се запазва оригиналната стъклена част и кожата на интериора. Това е изключително добре запазен пример за Atalante – шосейна спортна кола, проектирана от Жан Бугати, сина на Еторе.
Това Bugatti е било собственост на колекционера д-р Питър Уилямсън, който умира от рак през 2008 г. Три месеца по-късно колата се продава за почти $8,000 милиона на търг, а парите отиват за Dartmouth-Hitchcock Medical Center в Ню Йорк.
1965 Shelby Daytona Cobra Coupe
Платена цена: $7 685 000
Продадена: август 2009 в Монтерей, Калифорния
Построени са шест от тези състезателни версии купе на култовата Shelby Cobra. Питър Брок проектирал купето с цел да подобри аеродинамиката и се увеличи максималната скорост. Този печели 24-те часа на състезанието Daytona през 1965 г., както и състезания в Монца, Спа и Нюрбургринг. Той също така печели шампионата на Reims-веригата във Франция.
През февруари 2012 г., което се смята за най-голямата сделка за кола в Обединеното кралство, Ferrari 250 GTO се продава за над £20 милиона (около САЩ $31,7 милиона). През май 2012 г. 1 962 250 GTO, направено за Стирлинг Мос, стана най-скъпата кола в света, продавайки се в частна сделка за 35,0 милиона щатски долара на магната за комуникации Крейг Маккоу.