Citroën DS Présidentielle
Може да се окаже, че Линдън Джонсън или Леонид Брежнев, кралица Елизабет или папа Павел VI, са имали големи коли. Но на френския президент, генерален Шарл де Гол, разбира се, трябва нещо още по-голямо. Дълго 6.53 м, широко 2.13 м – това е Citroën DS Présidentielle.
Френските националисти искат да убият президента Шарл де Гол, затова, че не дава на Алжир към независимост. Но от изстрела го спасява колата. Успява да избяга със своя Citroën DS, благодарение на хидропневматичното окачване и предните задвижващи колела, попадението е в остта на кормилната уредба, която е точно центрирано над зоната на контакт между гумата и пътя. От шикозния DS Présidentielle днес се пази единстввеният екзепляр.
Елисейският дворец, официалната резиденция на президента, трябва най-накрая да бъде построена през 1964 г. Нужен е нов седан за парадите. Той трябва да устои на атаките. Изисква се да има същата технология на окачване като при DS, да е достатъчно мощен, за да осигури, когато е нужно бърза евакиуация, и да има затворен подсилен корпус.
Така Citroën разработва за четири години държавна лимузина, голяма бронирана и с близо 2.3 т тегло без товар. Де Гол по-скоро харесва кабриолети за своите паради, но Citroën DS Présidentielle е затворен седан. Той има багажник, който все пак е достатъчно голям за семейна почивка. Де Гол може да говори чрез интерком от задното отделение с водача.
На 26 ноември 1968 г., единственият Présidentielle е одобрен, като на де Гол се предлага изкуствена кожа в задното пространство, но на 28 април 1969 г., той подава оставка от председателството на Република. Наследникът Жорж Помпиду се възползвали от Présidentielle рядко. Той обича спортни автомобили, разполага със самостоятелен Porsche 356 и предназначени за представителни цели превозни средства с четири врати – конвертируеми SM.
Двигателят на Citroën DS Présidentielle е четирицилиндров, разположен отпред надлъжно, с колянов вал на пет лагера, разпределителният вал е задвижван с верига, има по два клапана на цилиндър, карбураторът е Weber. Обемът на двигателя е 2175 куб. см, с компресия 8, 75: 1, мощност 109 к.с. при 5500/мин и макс. въртящ момент около 170 Nm при 4000/мин. Куплиран е с четиристепенна механична скоростна кутия, механично задействане на съединителя, с кратки преводи, предно предаване, независимо окачване, предно на носачи, задно на люлеещи се оси, щанга и хидропневматично окачване. Гумите са 205/15 XAS. Размерите на лимузината са – междуосие 3780 мм, дължина х широчина 6530 х 2130 мм. Собственото тегло е 2260 кг. Макс. скорост е около 140 км в час.