Архив

Volkswagen NILS EV Concept

Концепцията Volkswagen NILS е Формула 1 кола за улиците, със задно задвижване и извънбордови колела.volkswagen-nils-concept-photo-421161-s-1280x782  Тя дължи съществуването си до голяма степен на данните относно градските пътувания – съгласно изследванията на германското бюро за статистика – около 74 процента от пътуващите се движат между Берлин и Мюнхен с кола по-малко от 16 мили всеки ден, за да работят, а около 90 на сто пътуват сами. В резултат NILS е едноместен, лек електрически автомобил с максимален обхват от 40 мили, което е достатъчно за повечето от тези пътуващи. Благодарение на много лек, но не толкова мощен електрически мотор, NILS може да ускори до 62 км в час  за по-малко от 11 сек. и има макс. скорост  81 мили в час. Енергията се съхранява в 5,3 кВтч литиево-йонна батерия. В кратки изблици, максималната мощност е 33 коня, а номиналната мощност е малко надолу – колкото на 20 понита.

Цялата кола, сглобена от алуминий, поликарбонат, и други леки материали, тежи само 1014 кг. Страничните огледала се регулират ръчно, дизайнерският екип е намерил и няколко други начини за опростяване. Например, воланът е напълно механичен. Може би така прилича на  състезателна кола или поне на картинг.

VW-NILS-26Вътре в минималистичната кабина, седеминчов TFT дисплей показва скорост, обхват  и енергиен поток, а вторият дисплей е преносима навигация и единица за забавление, като тази, използвана при производството на VW Up! Runabout. Стартовият бутон е на върха на лоста за превключване на автоматичната скоростна кутия.

Проектът NILS се подкрепя от Германското федерално министерство на транспорта, строителството и градското развитие  и е проектиран технически и икономически от него.  Целта на проекта е да се изследва икономически осъществима концепция за превозно средство за микроподвижност – ефективно и екологично съвместимо въз основа на електрическа задвижваща техника .

С обхват от 65 километра и максимална скорост от 130 км в час NILS би бил идеално средство за по-голямата част от пътуващите в Германия.

NILS е много компактен автомобил , който изисква изключително малко място в трафика. Той е само 3,04 м дълъг – около 50 cm по-кратък от новия Volkswagen UP! – със само около 1,2 м височина.Той има оформление като Формула 1 състезателна кола, с водача в средата, двигателят в гърба и свободно стоящи извънбордови колела . 17- инчовите алуминиеви джанти са оборудвани с 115/80 (отпред) и 125/80 (отзад) гуми, оптимизирани за ниско съпротивление при търкаляне .

NILS е толкова компактен и лек (четиристотин и шестдесет килограма), че е много забавно да се кара.  Батерията е сравнително евтина и може да се зарежда или чрез конвенционален 230-волтов електрически контакт (максимално време за зареждане два часа) или на електрическа автомобилна зарядната станция. Контактът се намира в задната част под задния модул за осветление.

Електромоторът развива своя максимален въртящ момент от 130 Nm от място, чрез едностепенна скоростна кутия. Окачването е с двойни носачи отпред и отзад, докато ESP (електронна  програма за стабилизиране) подпомага водача.  NILS е оборудван и с автоматична система за контрол на дистанцията. Тя използва радарни сензори, за да сканира пространството пред автомобила на разстояние от около 200 м и използва спирачка да гарантира, че разстоянието до превозните средства в движение в предната част не пада под определена минимална стойност. Системата може дори автоматично автомобила да спре, в зависимост от ситуацията. Не само, че има четири дискови спирачки, за спирачка се ползва и електрическа тяга от електрическия мотор и батерията. Активна система предупреждава водача за страничен удар, при скорости под 30 км в час.