Архив

GAZ 24 Volga

Това е един съветски автомобил от среден клас, представителен, ползван на времето от соцноменклатурата GAZ-24_Volga_in_Estoniaза служебен. Волга ГАЗ-24 се произвежда през 1970-1985 г. Предшественик е Волга ГАЗ 21, а наследник – Волга ГАЗ-31029. Моделът е бил продаван като Scaldia-Volga M24 и M24D на западноевропейския пазар.

Първите прототипи са били построени през 1966 г. Някои прототипи имат  четириядрени фаровете. Волга ГАЗ-24 е въведена през 1967 г. Въпреки това, само 31 единици са били построени през 1968 г., главно за пътни изпитвания, с още 215 произведени автомобила през 1969 г. Това е предварителната серия, производството започва през 1970 г., като са пуснати общо всичко 18 486 единици.

ГАЗ-24 е с по-дълго междуосие (2800 мм) от ГАЗ-21 (2700 мм), с обща дължина (4735 мм в сравнение с 4810) и е значително по-ниска (1490 мм в сравнение с 1620). Ширината остава непокътната. Дългата база, кутиобразният стайлинг, седалките с по-ниски бази и плоският покрив правят модела с удобни 5-6 пътнически места. Колата е проектирана да издържи в продължение на години в тежки пътни условия.

autowp.ru_gaz_24-95_volga_opytnyj_4Стандартно двигателят е алуминиев 2445 куб.см. редови четирицилиндров, OHV, с висока компресия ЗМЗ-24D произвеждащ 95 к.с. @ 4500 об./мин.  Само 4-степенна скоростна кутия с лост монтиран на пода е предложена.

Няма специфични опции, но стандартното оборудване включва саморегулиращи се спирачки с барабани с два кръга, 3-радиовълнов  приемник с телескопична антена, централни подлакътници, алтернатор, миене на предното стъкло задействано от педал, нагревател и размразител, електрически часовник, осветление на моторното и багажно отделения. Ранните  автомобили са с „панделка“ скоростомер, с манометър и термометър. Интериор ът е наличен в три различни цвята – червено, кафяво или светло сиво. Арматурното табло е изработено от алуминий, горната част е покрита с безопасна подложка и черен винил.

5g918s-960Стайлингът е доста конвенционален и със сигурност американски вдъхновен.

Първото поколение се прави през 1968-1977 г. като 4 врати седан, комби и кабриолет.  Междуосието е голямо – 2800 мм, при обща дължина 4735 мм, ширина 1800 мм и височина 1490 мм. Собственото тегло е 1420 кг.

Волга автомобилите са били почти единствените таксиметрови в СССР. През 1971 г. е въведена такси версията ГАЗ-24-01. Автомобилът има ЗМЗ-24-01 двигател 85 к.с., с ниска компресия, таксиметров апарат под таблото и отличителна ивица – шахматна дъска на предните врати. Първо такситата са боядисани в различни цветове, по-късно повечето са във варо-жълт цвят. Волга такситата често имат повече от 1000 хиляди километра на техните одометри и имаше няколко възстановявани двигатели.

 

През 1972 г. е въведено комби с четири врати, ГАЗ 24-02. Въпреки това, Волга вагоните не се продаваха наgaz-24-12-wolga-russischer-36315 частни собственици без специално разрешително. Само на  семейства с много деца или спортисти, които трябваше да носят тежкото оборудване. Тези ограничения идват от малкия обем на производство на модела. Вагоните бяха използвани предимно от болници (като линейки), държавни магазини и таксиметрови фирми, пощите и други държавни предприятия. Вагонът е също продаван свободно на експортните пазари. ГАЗ -24-02 има три реда седалки и 7-8 пътнически места,  може да носи до 400 кг.

Линейка модификацията ГАЗ-24-03 е въведена през 1973 г. Всички кабриолети са произведени от военен завод. Те са били използвани за военни паради.

През 1973-74 г. са били построени пет AWD Волга ГАЗ-24-95. Някои недостатъци бяха открити по време на изпитванията и тази промяна остава експериментално.

През 1975 г. колата е леко променена. Тя има друг, по-конвенционален скоростомер, по-удобно външно огледало за обратно виждане. Охладителната системата на двигателя е модифицирана да използва антифриз вместо вода.

От края на 1974 г. е била произведена в малки количества версия V8. Тя има алуминиев 5530 куб.см., OHV, 195 к.с. V8, 3-степенна автоматична скоростна кутия и усилвател на волана. Тази версия е определена като ГАЗ-24-24. Била е наричана още 2424 или „догонялка“ и е ползвана за проследяване от КГБ. Основната функция на 2424 е превозно средство, придружаващо правителствена „Чайка“ или лимузина ЗИЛ.

Второто поколение се прави през 1977-85 г. Има вече предни фарове за мъгла, колани и на задните места, ново табло и различна тапицерия на вратите. Собственото тегло е пак 1420 кг.