Архив

Ford Granada Mark I и II

Ford Granada е голяма представителна кола, произвеждана от Ford Европа и в двата германски завода в8033536279_78ccec083e_o Кьолн и британската фабрика в Дагенхам от 1972 до 1976 г., като производството е изцяло в Германия за първото поколение на модела. Той е заменен от второто поколение на модела година по-късно.

Предшественици са Ford Zephyr&Zodiac и Ford 17M/20M/26M. Наследник – Ford Scorpio. От 1985 до 1994 г. името Granada се използва само във Великобритания (за третото поколение на модела), за моделите, продавани в други европейски пазари е като Ford Scorpio.

Ford Granada Mark I (Europe) също така се нарича Ford Consul, в производство е през 1972-1977 г., сглобява се в Кьолн, Германия като 2 и 4 врати седан, 2 врати купе и 5 врати комби. Двигателите са 1699 куб см V4 Европа, 1996 куб.см V4 UK, 1993 куб.см. I4, 2293 куб.см V6 Европа, 2494 куб.см V6 UK, 2551 куб.см V6 Европа, 2994 куб.см V6 UK и 4942 куб.см. V8 ZA. Предаването е с 4-степенна, ръчна изцяло синхронизирана кутия. Междуосието на автомобила е 2718 мм при дължина 4572 мм, ширина – 1791 мм и височина 1369 мм, собственото тегло – 1190 кг-1430 кг.

Ford Consul е с четири врати –  от 1975 г. цялата гама се нарича Granada.

Първоначално има съдебен процес чрез Granada Group основен британски  конгломерат от времето, обаче след  жалбата и те не могат да предотвратят Ford да регистрира наименованието Granada като търговска марка, като по този начин от 1975 г. всички коли от модела са наричани Granada. Колата скоро става популярна за ползване като такси и от полицията. Също така е превърнат в лимузина и катафалка версии от британски компании.

fordgranada3Механично, европейският Granada е съобразен с Ford конвенцията, първоначалният обхват включва Ford Essex V4 двигател с обем 2.0 L , и  Essex V6 двигател с 2.5 и 3.0 л капацитет. Германските модели заемат  Ford Taunus V4 двигател с 1.7 L обем , или 3.0L V6 Essex, или, по-често производството на Кьолн  V6 с 2.0 , 2.3 или 2.6 л капацитет. V4 по-късно се заменя със Pinto двигател. Колата следва механичното оформление на своите предшественици Ford Zephyr, като се използват независими извити серпентини на задния край, въпреки че предните McPherson подпори са заменени с двойни носачи, поставени 18 месеца по-рано в по-малкия TC Cortina и Taunus. От друга страна на Granada – като при Ford 17M/20M/26M – има барабанни спирачки на задните колела, за разлика от Ford Zephyr/Zodiac, където и задни са дискови.

Колата е на разположение като седан с четири врати, с пет врати комби (Turnier) и с две врати купе. През 1974 г. е ревизирано купето, с по-прави линии. С две врати седан се присъединява към диапазона в май 1973 г. Ford_Granada_rear_20080127

Mark II (1977-1985 г.) се сглоява в Кьолн, Германия, Тайван ( Ford Lio Ho )  и в Улсан , Южна Корея (Hyundai). Няма само купе версия. Бензиновите двигатели са 1593 куб.см. I4 75 к.с., 1699 куб.см V4 70-73 к.с.1, 1993 куб.см. I4 99-101 к.с., 1999 куб.см V6 90 к.с., 2293 куб.см V6 108-114 к.с.  и 2792 куб.см V6 135-160 к.с., а дизелите – 1948 куб.см. I4 54 к.с. (Peugeot), 2112 куб.см. I4 63 к.с. (Peugeot)  и 2498 куб.см. I4 69 к.с. (Peugeot). Предаването е с 4-степенна, ръчна ALL-синхронизатор, 5-степенна механична ALL-синхронизатор или 3-степенна автоматична скоростна кутия.

Междуосието е от 2769 мм при обща дължина 4720 мм (Saloon), 4824 мм (Estate/Turnier), ширината – 1791 мм и височината – 1416 мм (Saloon).

Granada’78 се появява през август 1977 г. и е произвеждана до април 1985 г., след лек фейслифт и внимание към задвижването NVH през 1982 г. Разликата е главно в двигателите.