Monthly Archives: февруари 2025
8954 нови електрически автомобила са регистрирани в Норвегия през януари
В Норвегия 8 954 от 9 343 нови пътнически автомобила през януари са били електрически автомобили. Това съответства на дял от 95,8 на сто.
Дори за норвежките стандарти това е нов рекорд – макар и нов.
ofv.no, 03.02.2025 г.
Тези цифри поставят януари 2025 г. на съвсем различно ниво от предходната
година. По това време 92,1% от новите регистрации също са били изцяло електрически, но с 4 717 нови електрически коли от 5 122 нови автомобила, като цяло е имало значително по-малко превозни средства.
Норвежкият орган за пътна информация OFV вижда това като знак за „икономически оптимизъм“.
„С над 9300 нови пътнически автомобила през първия месец на годината ние сме приблизително на нивото, на което бяхме свикнали преди резкия спад в продажбите на нови автомобили през 2023 и 2024 г.“, казва директорът на OFV Солберг Торсен. „Сигналите за намаляване на лихвените проценти и повишаване на покупателната способност вероятно ще доведат до това повече хора да реализират желанието си за нова кола.“
А в Норвегия колите вече са почти изцяло електрически. Новият рекорден дял на електрическите автомобили от почти 96 процента обаче не е изненада: преди години норвежкото правителство постави (незадължителна) цел до края на 2025 г. да регистрира само чисто електрически нови автомобили. Много производители и техните норвежки компании за внос и търговски партньори са насочили продуктовата си гама към тази цел.
Въпреки това OFV смята, че все още е твърде рано да се очаква 100-процентната цел за края на годината да бъде постигната, дори и с рекорда от януари.
„Само през последните пет дни на януари делът на електрическите автомобили всъщност леко е намалял и няколкостотин са избрали дизелова или бензинова кола“, обясни Солберг Торсен.
По-конкретно, в допълнение към 8 954 нови електрически коли, имаше 137 дизелови, 124 бензинови хибрида, 94 plug-in хибрида с бензин (и един с дизел) и 33 чисто бензинови автомобила без хибридизация. Превозните средства с горивни клетки не се споменават. Продължение
За първи път през 2024 г. Tesla е продала по-малко автомобили на годишна база
Производителят на електроавтомобили от САЩ Tesla обяви, че за първи път в историята си е продал по-малко автомобили на годишна база въпреки стимулите, предоставяни в някои държави за стимулиране на продажбите на електрически превозни средства, предаде Reuters.
bta.bg/bg/news/economy
Глобалните доставки за 2024 г. са били 1,79 милиона, с 1,1 на сто по-малко отпреди година. Това е под средната прогноза за 1,806 милиона единици, която дадоха 19 анализатори, анкетирани от LSEG.
След публикуването на данните акциите на компанията спаднаха с 3,5 на сто в знак на притесненията на инвеститорите относно предизвикателствата, пред които е изправен главният изпълнителен директор Илон Мъск, който очакваше промоции, сред които финансиране с нулева лихва, да осигурят „лек ръст“ на доставките през 2024 г.
Намалените европейски субсидии, преминаването в САЩ към хибридни автомобили с по-ниски цени и по-силната конкуренция от страна на китайската BYD оказват натиск върху Tesla. По-рано днес китайската компания отчете рекордни продажби на изцяло електрически автомобили в обем от 1,76 млн. бройки или с около 30 000 по-малко от тези на Tesla в глобален мащаб.
В отговор Мъск насочи Tesla към самоуправляващите се таксита и подкрепи новоизбрания президент Доналд Тръмп с милиони долари дарения за кампания с надеждата, че това може да донесе регулаторни облекчения за компанията, посочва Reuters. Тъй като технологията за самостоятелно управление е все още далече, анализатори казаха, че Tesla ще трябва да разчита на по-евтини версии на настоящите автомобили и пикапа Cybertruck, за да стимулира растежа на продажбите в близко бъдеще. Моделът известен със своята трапецовидна външност от неръждаема стомана, показва признаци на слабо търсене, казаха анализатори. Продължение
Toyota отново е най-големият производител на автомобили
Това е пета поредна година, в която Toyota заема първото място..
motor1.com/news
Окончателните числа вече са готови. Toyota и Lexus са продали общо 10 159 336 автомобила през 2024 г., което представлява спад от 1,4% в сравнение с предходната година. Включително дъщерните компании на Daihatsu и Hino, доставките достигнаха 10 821 480 единици, което е спад от 3,7% спрямо 2023 г.
Toyota не е публикувала пълните резултати от продажбите за 2024 г., но вече има повод за празнуване. До ноември е продал 9 857 938 автомобила в световен мащаб. За по-голяма яснота броят включва и бройки, продадени от дъщерните дружества на Lexus, Daihatsu и Hino. Тази седмица Volkswagen Group обяви пълните си резултати от продажбите за последните 12 месеца, през които доставките са намалели с 2,3% до 9 239 500 коли и камиони.
Дори без да се вземат предвид продажбите през декември, които все още не са отчетени, Toyota вече има значително предимство от 618 438 автомобила пред VW Group. За пета поредна година японският гигант е най-големият автомобилен производител в света. Това е въпреки 3,6% спад в продажбите между януари и ноември в сравнение със същия период на 2023 г.
Въпреки че усилията на Toyota за електрически превозни средства започнаха трудно, огромната гама от автомобили с двигатели с вътрешно горене позволи на компанията да достигне до всяко кътче на света. От миниатюрни автомобили kei за Япония до пълноразмерни SUV за Америка, не можем да мислим за празнина в гамата на Toyota. Има седани, комби, камиони, миниванове и дори няколко мощни коли, въпреки че модели като GR86 и GR Supra са нишови продукти и следователно не движат иглата. Продължение
FIAT Grande Panda започва своето глобално пътуване, влизайки в B-сегмента в Европа
Новият FIAT Grande Panda, първият модел от новото глобално семейство, наистина представя италианската марка със своя италиански дизайн, компактност, всеобхватност и устойчивост. Днес FIAT Grande Panda прави своя дебют, оборудван с електрическо и хибридно задвижване, навлизайки в сегмент, в който FIAT е лидер от десетилетия.
Отразявайки характерния стил на марката, новият модел е идеален за семейния живот и градската мобилност по целия свят. Проектиран в Centro Stile в Торино, FIAT Grande Panda се отличава със своите компактни размери, изчистени линии и добре организиран интериор. Забележимият и структуриран външен вид на автомобила, заедно с неговия динамичен клиновиден дизайн, подчертават силата и уникалността му. Grande Panda е първият FIAT, построен на „Smart Car Platform“ на Stellantis. Този нов „семеен партньор за пътувания“ е социално значим поради своята гъвкава и многофункционална мултиенергийна платформа, която може да отговори на нуждите и очакванията на клиенти от различните пазари. Grande Panda е първият от едно ново моделно семейство, което ще бъде представено през следващите години. Иновативният проект на FIAT има за цел да произведе това ново глобално семейство на гъвкавата и многоенергийна платформа Smart Car, която е ефективна във всеки регион по света. Този подход позволява на марката да разработва различни превозни средства и да отговаря на разнообразните нужди на клиентите по целия свят.
Италиански дизайн, вдъхновен от икона
Panda от 80-те години живее втори живот в модерната ера благодарение на новия модел, демонстриращ готина индивидуалност с емблематични характеристики и италианския си подпис от Centro Stile в Торино. Това е първият път, когато „Grande“ не означава голям – Grande Panda е уникален със своя компактен размер гарантиращ комфорт за 5 човека – 3,99 м дължина (под средното за сегмента), 1,57 м височина и 1,76 м ширина (без огледалата). Моделът въплъщава ценностите на своя предшественик чрез силата, която предава, и структурирания си обем. Неговият италиански дизайн и красота могат да се видят в смелите повърхности, обогатени с меки линии, от здравите арки на колелата до задните и предните защитни плочи в сребристо. Дизайнът му е замислен да бъде семпъл, но функционален и изненадващ, носещ „италианския дух“, с който марката се гордее.
Изпъкващите калници, подчертани от структурирани линии, от фини и смели повърхности, предава едновременно самоуверено присъствие и предпазваща същност, благодарение на солидния външен вид. Външният вид е обогатен с много дизайнерски елементи, които се обръщат към произхода на FIAT. Сред тях, надписът върху автомобила потвърждава корените на марката с неочаквани детайли като 3D брандирани, нискорелефни букви PANDA на вратите и FIAT отзад. В допълнение, лещовидната щампа върху С-колоната, която идва от модерното лого на FIAT и 4-те ленти на FIAT създава изненадващ ефект. Надписът също се появява отзад в лъскав черен панел, който показва триизмерните букви Panda, и отпред с логото на FIAT. Продължение
Перфектен на всякакви терени: Новото Combo 4×4 от Opel и Dangel
Интелигентно решение: Автоматично активиране на 4×4 задвижване, когато е необходимо
Икономия на ресурси: Ефективно използване на енергията и автономна рекуперация
Мултифункционалност: Две дължини на автомобила, здрава конструкция с 90 мм повече просвет
Пълен комфорт: Работно място с иновативни функции и многобройни асистиращи системи
Рюселсхайм. Opel Combo, който бе представен миналата година като част от обновената лекотоварна гама на германската марка е с нов дизайн на предната част, включително носи отличителното лице на марката Opel Vizor. Моделът притежава върхови технологии каквито са адаптивната, без странични отблясъци светлинна система на предните фарове Intelli-Lux Matrix и многобройни асистиращи системи, които подпомагат водача и правят ежедневното пътуване по-лесно и преди всичко по-безопасно. Сега компактният ван ще бъде още по-универсален: клиентите на Opel могат да изберат Combo като практичен автомобил със задвижване на всички колела и в две дължини на автомобила. Opel Combo 4×4, разработен в сътрудничество с известния специалист по задвижване на четирите колела Dangel, е универсален автомобил отговарящ на най-високите изисквания по отношение на функционалност и безопасност. Независимо дали в градска среда или по офроуд маршрути със стръмни изкачвания новият Combo 4×4 впечатлява със своята иновативна технология и интелигентно оборудване.
Интелигентна система: Автоматично активиране на 4×4 задвижването за оптимално сцепление
Новият Combo Cargo 4×4 е оборудван с интелигентна система за задвижване на четирите колела, която се активира автоматично при необходимост. Веднага щом автомобилът открие загуба на сцепление, задвижването на четирите колела се включва, осигурявайки оптимално разпределение на задвижващата мощност. Мощността на ефективния 96 кВ (130 к.с.) турбодизел, който работи заедно с осемстепенна автоматична скоростна кутия, не се разпределя между предния и задния мост, както при конвенционалното задвижване на четирите колела. В Combo 4×4 електрическата задна ос осигурява допълнителен въртящ момент за задвижване. Това означава, че новото Combo 4×4 винаги осигурява оптимална безопасност и контрол – дори при трудни условия на шофиране. Продължение