Sunshine Special на Рузвелт
Sunshine Special е официалният държавен автомобил, използван от Франклин Д. Рузвелт, 32-ия президент на Съединените щати. Той е с 1939 г. дванадесет цилиндров двигател, с четири врати конвертируем, първоначално построен от Lincoln и е специално модифициран за президента от каросеростроителя Brunn & Company, Inc, в Бъфало, Ню Йорк, на цена от $4950 Първоначалната цена на колата е $8348.74). Първоначално наречен „Old 99“, позовавайки се на номера на първата си регистрационна табелка, той по-късно е наречен Sunshine Special (точният произход на псевдонима не е известен, но най-вероятно е бил използван за първи път в снимка) .
Характерен е прибиращият се покрив, който е свален по време на публични изяви. В други случаи колата е била използвана като традиционен президентски транспорт. Това е било въпреки предишния опит за убийство срещу Рузвелт, докато се вози в кабриолет на Buick преди създаването на Sunshine Special.
Sunshine Special първоначално е бил Lincoln K-серия, построен от Lincoln подразделението на Ford и модифициран от Brunn & Company до правителствените спецификации на САЩ. Той е задвижван от двигател с мощност 150 к.с., 414 кубически инча V12 L-head.
Лимузината първоначално е оборудвана със сирена, светлини и двупосочно радио, както и с изключително широки платформи и дръжки за тайните служби. Автомобилът има подвижен покрив, откъдето идва и причината за прякора на автомобила. Колата бързо става известна като любима на президента, който е жертва на полиомиелит и използва инвалидна количка. С кабриолета Рузвелт понякога се появява пред публика, без всъщност да напуска автомобила.
След японската атака срещу Пърл Харбър, Тайните служби започват да изразяват загриженост във връзка с потенциални опити за убийство срещу президента, тъй като лимузината му по това време не била бронирана и нямала защитни елементи. Тайните служби не са използвали колата на Ал Капоне на 8 декември, както някои мислят. Снимките на президента между Белия дом и Конгреса го показват в кола, която не съвпада с нито един от известните автомобили на Капоне.
Sunshine Special е модифициран, за да може да го защити, с брониране на вратите, с гуми срещу проникване на куршуми, прозорци с дебелина инчове и с отделения за пистолети и картечници. Всички модификации на безопасността увеличават теглото на автомобила до 9300 килограма.
Когато президентът пътувал, Sunshine Special, заедно с други превозни средства на тайните служби, бил отвеждан до местоназначението на президента (ако разстоянието било кратко) или бил превозван със специална железопътна кола. Една специална железопътна кола имала оборудване и консумативи за поддръжка на превозните средства.
Въпреки че някои източници твърдят, че Sunshine Special е транспортиран до Техеран, Казабланка, Малта и Ялта, изглежда няма доказателства, които да потвърдят това. Военната цензура прави тези твърдения трудни за оспорване. Но докато има много фотографии на президента Рузвелт и новинарски предавания за него, няма снимки на Sunshine Special, направени при тези случаи.
Необходимостта от запазване на тайната за пътуването на президента по време на война прави изключително малко вероятно специалната му лимузина да бъде използвана в чужбина. Практиката за пренасяне на президентски лимузини в чужбина започнала чак след администрацията на Рузвелт. През март 1947 г. има фотография на президента Труман, който посещава пирамидите в Теотиуакан близо до Мексико Сити, качвайки се в Sunshine Special или друг почти идентичен Lincoln.
След смъртта на Рузвелт през 1945 г. Sunshine Special остава в парка на Белия дом и е използван от президента Труман, докато след изборите през 1948 г. бил придобит нов парк лимузини от Lincoln.
Лимузината сега е постоянно изложена в музея „Хенри Форд“ в Диърборн, Мичиган.
Sunshine Special пътувал до конференцията в Потсдам през юли 1945 г. за използване от президента, включително за обиколки на Потсдам, придружен от министър-председателя Уинстън Чърчил, адмирал Ърнест Кинг и държавния секретар Джеймс Бърнс….