Monthly Archives: юли 2018
PSA увеличава печалбата си
Reuters
Париж – PSA Group постигна рекордна рентабилност на френските си автомобилни марки.
PSA се възползва от силните продажби на SUV-вовете си Peugeot 3008 и 5008, които се подобриха под ръководството на главния изпълнителен директор Карлос Таварес, който изтегли групата от почти банкрут през 2014 г.
Таварес сега прилага същото лекарство в Opel, който PSA придоби от General Motors едва преди една година и последно е реализирал печалба за цялата година през 1999 г.
„Обръщането на Opel-Vauxhall вече е в ход“, каза главният финансов директор Жан-Баптист де Чатилон пред репортерите.
Френските производители на автомобили се притесняват
Тарифната сделка ЕС-САЩ може да бъде от полза за азиатските конкуренти
Bloomberg
ПАРИЖ – Перспективата за безмитна зона за внос на автомобили между САЩ и Европейския съюз се посреща студено от френската автомобилна индустрия.
Американският президент Доналд Тръмп и върховният представител на ЕС Жан-Клод Юнкер при срещата си заявиха, че ще договорят сделка за намаляване на индустриалните тарифи, част от прекратяване на огъня след заплахата на Тръмп за налагане на мита върху вноса на автомобили в САЩ. Юнкер и Тръмп дори повдигнаха перспективата за премахване на бариерите.
Френските компании обаче смятат, че такава сделка ще отвори портите на азиатските конкуренти, защото правилата на Световната търговска организация налагат всички партньори да бъдат обхванати от разпоредбите, които се отнасят до „най-облагодетелстваната нация“. С други думи, при свободен достъп до ЕС, другите партньори на блока, включително азиатските компании, произвеждащи по-евтини автомобили, биха могли да получат същото.
За френските компании като Renault и PSA Group, производител на автомобилите Peugeot и Citroen, това означава повече конкуренция на европейските им пазари. И няма да се възползват от липсата на тарифи върху вноса в САЩ, защото те не продават коли там.
BMW Group продаде 60 660 плъгини от година насам
През юни доставките на моторни превозни средства на BMW Group възлизат на 13 806 автомобила в световен мащаб, което представлява увеличение от 47,6% спрямо същия месец на миналата година и най-високият месечен обем за BMW Group.
Годишните продажби на BMW i, BMW iPerformance и MINI електрифицираните превозни средства възлизат на 60 660 (+ 42,5%), което потвърждава позицията на BMW Group като водещ световен доставчик на премиум електрифицирана мобилност.
„Можем да видим колко добре клиентите реагират на пазари, където електромобилът се поддържа от редица мерки“, коментира Питер Нота, член на Управителния съвет на BMW AG, отговарящ за продажбите и марката BMW. „Например три четвърти от превозните средства, които продаваме в Норвегия, са електрифицирани, а една в три BMW Серия 5, доставена в Калифорния, вече е plug-in хибрид“.
С въвеждането на местно направения хибрид на BMW Серия 5 в Китай, електрифицираните продажби в най-големия общ пазар на BMW Group се увеличиха пет пъти през първите шест месеца в годината, като се продадоха общо 6295 бройки досега през 2018 г. Електрифицираните продажби през първата половин година се увеличиха значително на няколко други големи пазари, включително САЩ (12 015 / + 51,3%) и Великобритания (8823 / + 41,4%).
Ford създава подразделение със седалище в Детройт
Ще прави автономни превозни средства
Ford се стреми да бъде световен лидер при самоуправляващите се автомобили и всички свързани технологии. Компанията създаде за целта нова дивизия – Ford Autonomous Vehicles LLC.
В по-голямата си част подразделението ще бъде със седалище в Корктаун в Детройт и дори е структурирано да поема инвестиции от трети страни. Ford вече планира да инвестира около 4 млрд. долара в разработването до 2023 г.
Ford има и дял от собствеността в Argo AI, компания, базирана в Питсбърг, която се фокусира върху разработването на система за самоуправление и ще попадне под контрола на новото подразделение.
FAV LLC ще бъде управлявана от сегашния шеф на Автономните превозни средства и електрификацията – Шериф Мараки.
Серджо Маркионе, виртуозът, който създаде Fiat Chrysler, почина на 66 г.
Кратка, но забележителна кариера в автомобилната индустрия
Серджо Маркионе, човекът, който измъкна Chrysler от пепелта на банкрута през 2009 г. и го включи във Fiat, за да създаде глобален автомобилен производител, е починал, според изявление на председателя на Fiat Chrysler Джон Елкам. Той беше на 66 години.
„За съжаление, това, от което се страхувахме, е, че Серджо Маркионе, човек и приятел, го няма вече“, каза Елкан в изявлението на 24 юли от Exor, холдингът за контролиращото семейство Аниели.
Маркионе беше тежко болен след раменна хирургия, поради което беше заменен като главен изпълнителен директор на Fiat Chrysler Automobiles на 21 юли. Както вече avtosalon.bg писа, компанията назначи Майк Манли, 54-годишен, оглавяващ марките Jeep и Ram, като наследник на Маркионе.
Това прекъсна забележителна кариера – той предварително е заявил, че планира да се оттегли от длъжността изпълнителен директор на Fiat Chrysler Automobiles през април 2019 г. след приключването на бизнес плана на компанията за периода 2014-18 г.
Volvo XC40 с 5 звезди за безопасност от Euro NCAP
Автомобил на Европа 2018 се представи най-добре сред тестваните по новите правила
Новото Volvo XC40 получи поредното голямо международно отличие – максимален 5-звезден рейтинг за безопасност от Euro NCAP. Така ХС40 се нарежда до по-големите си „събратя“ от сериите 60 и 90, като един от най-безопасните автомобили на пътя.
Тестовете на Euro NCAP през 2018 г. са най-тежките до момента, като включват нови, още по-строги изпитвания на системите за безопасност, включително на технологиите за разпознаване на велосипедисти с автоматично прилагане на спирачките и за подпомагане спазването на пътната лента. ХС40 постигна най-добро общо представяне от всички автомобили, тествани по новите правила на Euro NCAP.
Маркионе се лекува в Университетската болница в Цюрих
Гл. изп. директор на Fiat Chrysler е след тежки усложнения
ZURICH (Reuters) – Главният изпълнителен директор на Fiat Chrysler Серджо Маркионе е постъпил в болница в Цюрих в неделя със сериозно заболяване след тежки усложнения след операция на раменете.
Говорител на Fiat Chrysler потвърди, че Маркионе е в Университетската болница в Цюрих, един от най-големите медицински центрове в страната.
Говорителят не даде сведение за състоянието на италианско-канадския 66-годишен изпълнителен директор, нито каза в кое от 43-те отделения в болницата е лекуван.
Fiat Chrysler определи своя шеф на Jeep Майк Манли в събота, да поеме незабавно управлението от Маркионе, който трябваше да се оттегли следващия април.
Меркел: тарифите на САЩ върху автомобилите представляват заплаха
Те са в противоречие с правилата на Световната търговска
организация
Reuters
Германският канцлер Ангела Меркел каза, че тарифите за вносните автомобили на САЩ са в противоречие с правилата на Световната търговска организация и застрашават просперитета на много хора.
Европейският съюз работи по контрамерки, но това би било най-лошото решение, добави тя.
САЩ са готови да вдигнат санкциите от алуминиевия гигант Rusal
На мажоритарния собственик Дерипаска принадлежат и Заводите
ГАЗ
Reuters
САЩ са готови да премахнат руския производител на алуминий Rusal от списъка на санкциите в САЩ, заяви наскоро секретарят на министерството на финансите Стивън Мунчин, добавяйки, че целта е „да не изхвърляме Rusal от бранша“.
Коментарът на Мунчин беше последната индикация, че администрацията на Тръмп се опитва да помогне на санкциите, засягащи Rusal, която предприе редица стъпки, за да се опита да успокои правителството на САЩ и да премахне ограниченията.
Американското министерство на финансите през април наложи санкции срещу милиардера Олег Дерипаска и осемте компании, в които той е голям акционер, включително Rusal, в отговор на това, което те наричат „злокачествени действия“ от Русия. Но санкциите причиниха поражения на световния пазар на алуминий, което накара няколко страни и компании успешно да лобират пред Министерството на финансите за омекотяване на условията за Rusal.
Дерипаска е собственик и на Заводите ГАЗ.
Майк Манли е новият гл. изп. директор на Fiat Chrysler
Казва, че бъдещето на компанията е свързано с Jeep
Bloomberg
Майк Манли, 54-годишен британец, беше избран да замени Серджо Маркионе, автомобилната икона, която след 14 години беше принудена да се откаже от поста на главен изпълнителен директор поради внезапното влошаване на здравето му.
Манли е ръководител на марката Jeep от Fiat Chrysler Automobiles от 2009 г. насам, който е в основата на плана на компанията да удвои печалбата си през следващите пет години. Вече тестваните от Jeep и Ram превозни средства са 67% от общия обем продажби на компанията в САЩ през 2017 г., според Bloomberg Intelligence.