PSA увеличава печалбата си
Reuters
Париж – PSA Group постигна рекордна рентабилност на френските си автомобилни марки.
PSA се възползва от силните продажби на SUV-вовете си Peugeot 3008 и 5008, които се подобриха под ръководството на главния изпълнителен директор Карлос Таварес, който изтегли групата от почти банкрут през 2014 г.
Таварес сега прилага същото лекарство в Opel, който PSA придоби от General Motors едва преди една година и последно е реализирал печалба за цялата година през 1999 г.
„Обръщането на Opel-Vauxhall вече е в ход“, каза главният финансов директор Жан-Баптист де Чатилон пред репортерите.
Нетната печалба на PSA за първото полугодие до 30 юни се повиши с 18% до 1,481 милиарда евро, приходите на които са скочили с 40% до 38,6 милиарда, съобщиха от компанията наскоро.
„Подобрението, постигнато от PSA през последните шест месеца, е забележително, тъй като Opel загуби 179 млн. евро през втората половина на 2017 г.“, казва анализаторът от Evercore ISI, основан в Лондон, Арнд Елингхорст.
Редуцирането на разходите в Opel, който е загубил при собствеността на GM, помогна на дивизията да регистрира печалба от 502 милиона евро за 5% оперативен марж.
Печалбата на френските марки Peugeot, Citroen и DS достигна 8,5%, като ще я надхвърли през 2021 г.
Цялата повтаряща се оперативна печалба на групата се е увеличила с почти половината до 3,02 милиарда евро, посочва PSA, при 7.8% марж.
По-доброто от очакваното представяне на Opel и връщането към печалба биха могли да сигнализират за готовност за по-нататъшни мерки за консолидация.
Но това може да усложни и преговорите с германските синдикати, тъй като PSA се стреми да разтовари инженерните отдели в седалището на автомобилния производител Ruesselsheim близо до Франкфурт.
PSA, която вече отряза 3700 работни места в Opel, разгневи синдикатите миналия месец, когато потвърди, че търси купувач за научноизследователска и развойна дейност, която в момента назначава още 4000 служители.
„Имаме свръхкапацитет с течение на времето в този център за научноизследователска и развойна дейност“, каза Чатилон. Продължават разговорите с „партньори, които биха могли да работят“, каза той, отказвайки да идентифицира потенциалните купувачи.
Възстановяването на Opel се дължи на 28% намаление на фиксираните разходи, като например маркетинговите разходи, както и силен напредък към постигането на целта за спестяване на производствени разходи на превозно средство от 700 евро на 200-250 евро.
Групата потвърди цялостната си глобална перспектива за пазара на автомобили и заяви, че ще актуализира инвеститорите в средносрочните си цели в началото на следващата година.