Архив

Volvo Amazon

Моделът също така се нарича Volvo 120/121/122/130/220. Сглобява се в Лънби, Гьотеборг, Швеция, в Volvo_Amazon_p130_122sТорсланда – Швеция по-късно, в Гент – Белгия, в Халифакс – Канада, в Дърбан – Южна Африка и в Арика – Северно Чили. Двигателите са 1.6 L 1583 куб.см. I4 B16 OHV, 1.8 L 1778 куб.см. I4 B18 OHV и 2.0 L 1986 куб.см. I4 B20 OHV. Предаването може да бъде с H6 3-степенна механична трансмисия, с M4 4-степенна ръчна, с M30 3-степенна механична, с M31 3-степенна ръчна с овърдрайв, с M40 4-степенна ръчна, с M41 4-степенна ръчна с овърдрайв или с BW35 3-степенна автоматична. Междуосието е от 2590 мм, при дължина 4395 мм, собственото тегло е 1100 кг. Дизайнер е Йан Вилсгаард. Заменено е от 140 серия.

Volvo Amazon е средно голям автомобил, произвеждан от Volvo Cars, през 1956-1970 г., показан за пръв път в САЩ като 122S на Нюйоркското  международно автомобилно изложение през април 1959 г.

Amazon споделя колесната база от своя предшественик, PV, както и високото му разположение и точка на сядане – като същевременно предлага три модела конфигурации: 2 врати седан, 4 врати седан и комби. През 1959 г. Volvo въвежда предните предпазни колани като стандартно оборудване за всички автомобили, включително моделите за износ, като става първият в света производител, който предприема тази стъпка – по-късно става първият автомобил с триточкови предпазни колани.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAПри въвеждането си, колата е наречена Amason (с „S“), [2], на названието на свирепите жени воини от гръцката митология, амазонките. Kreidler, немски производител на мотоциклети, вече са регистрирали името, и двете компании се съгласяват Volvo да може да използва името само на вътрешния пазар (т.е. в рамките на Швеция), с промяна на правописа на Amazon. Впоследствие Volvo започва своята трицифрова номенклатура и линията става известна като Series 120.

До края на производството са били произведени 234 653 модели с четири врати, 359 917 с две врати и 73 220 комбита, 60% от тях са за износ – общо 667 791 превозни средства.

Стилът и дизайнът на каросерията на седана е триобемен понтон. Моделът силно наподобява на Chrysler New Yorker седан и Chrysler 300C Coupe твърд покрив. Според дизайнера, стайлингът на Amazon е вдъхновен от колите на  Kaiser, които е видял в Гьотеборг на пристанището.

Каросерията на Amazon е изработена от третирана с фосфати стомана за подобряване на адхезията на боята и с използването на антикорозионно масло. Volvo_Amazon_Wagon_1966

Комби стейшън вагон (истейт) версията е въведена на Auto 1962 Stockholm Show, и Volvo произвежда 73 хиляди броя между 1962 и 1969 г. Отличителна черта е на две части отварящата се задна врата, при която регистрационният номер и при отворена половина за товар винаги се вижда.Тази идея е била използвана от оригинала 1959 Austin Mini.

Платформата на Amazon се използва като основа за купетата на марката P1800 и 1800ES.

121 е с един карбуратор и 66 к. с., а 122S е оборудван с двоен карбуратор и 85 к. с. По-късно идват 130 (седан с две врати), 120 (седан с четири врати) и 220 (4 врати комби вагон) моделите.

През 1967 г. идва 123GT и 130 с висока компресия на четирицилиндровия двигател B18B (от Volvo P1800), M41 скоростна кутия, напълно накланящи се седалки, монтирани на калниците огледала, специален волан, таблото с рафт и тахометър, и други козметични подобрения. През 1969 г. мощността на  двигателя се повишава и той е наречен В20.

Последният Amazon е произведен на 3 юли 1970 г.