Архив

Mercedes-Benz F-Cell

F-Cell е електрически автомобил с водородни горивни клетки, разработен от Daimler AG. Две различни Mercedes-Benz F-Cell Los Angeles 2010версии са известни – предишната се базира на Mercedes-Benz A-Class, а новият модел е на основата на Mercedes-Benz B-Class. Първото поколение F-Cell е въведено през 2002 г. и има диапазон от 160 км, с максимална скорост от 132 км в час. Сегашната B-Class F-CELL е с по-мощен електрически двигател, от 134 к.с., както и пробег  от около 402 км. Това подобрение се дължи отчасти на по-голямото пространство на B-Class за резервоарите със сгъстен водород и  по-високото налягане на съхранение.

Има 60 F-CELL превозни средства, наети от клиенти в САЩ, Европа, Сингапур и Япония. През септември 2010 г., Mercedes-Benz обяви, че ограничена серия от 500, 2010 модели,  базирани на A-Class, като  F-Cell ще бъдат произведени и отдадени под наем на европейските потребители. През декември 2010 г. марката започна своята B-Class F-Cell лизинг базирана програма с първа доставка до Винс Ван Патън.

Под налягане 350 бара (5000 PSI) водородните резервоари за съхранение съдържат достатъчно гориво за изминаване на 399 км, а когато налягането е 700 бара обхватът  е разширен до 678 км.

На 21 юни 2011 г., Daimler обяви, че се движи към комерсиализацията на B-Class F-CELL до 2014 г.

Mercedes-Benz B-Class F-Cell е избран от Green Car Journal, сред  петте финалисти на наградата „Визия за зелена кола 2012 г.“.

 

На сн.: Mercedes-Benz B-Class F-Cell