Triumph TR3
Triumph TR3 безспорно е един красив „британец“. Производител е Standard Motor Company и автомобилът се прави през 1955-1962 г. в Ковънтри – Англия, Мелбърн – Австралия, Лиеж и Мехелен – Белгия и в Южна Африка. Спортната кола има предноразположен двигател със задвижване на задните колела и предаване с 4-степенна скоростна кутия с ускоряваща. Междуосието е от 2235 мм, дължината не е голяма – 3835 мм, при ширина 1422 мм и височина само 1270 мм. Собственото тегло е 955 кг.
Фейслифтът, неофициално известен като TR3A, влиза в производство през 1957 г. и окончателният вариант – неофициално TR3B, е бил произведен през 1962 г.
Въпреки че колата е обикновено се доставя като отворена двуместна, предлага се и твърд покрив, който се закрепва на болтове.
Автомобилът е задвижван от 1991 куб. см 4-цилиндров линеен OHV двигател, който първоначално произвежда 95 к.с., което представлява увеличение от 5 к.с. спрямо предшественика TR2, благодарение на по-големите SU- H6 карбуратори. Това по-късно увеличава мощността до 100 к.с. при 5000 об. През 1956 г. предните барабани на спирачките се заменят с дискови. TR3 по този начин става първата кола серийно с предни дискови.
Окачването е с двойни А-рамена, винтови пружини и по избор щанга, както и волан с рейка и пиньон. Отзад има конвенционални листови ресори, с масивна ос и амортисьори. Колелата са 15 инча в диаметър, с 48 спици от тел. Няма серво усилвател на спирачките.
13 377 автомобила са произведени преди фейслифта на TR3.
Една кола с твърд покрив е била тествана от британското списание The Motor през 1956 г. и е показала максимална скорост от 169,5 км в час. Ускорението от 0-97 км в час е било за 10,8 сек., а разходът на гориво – 10,4 л/100 км. Автомобилът се е ускорил от 0-140 км в час за 28,8 сек.
През 1957 г. TR3 е актуализиран с различни промени, включително въвеждане на пълна широчина на решетка на радиатора и този фейслифт е често по-нататък известен като Triumph TR3A, въпреки че името не се използва официално. Моделът се прави между 1957 и 1962 г.
Triumph TR3B е неофициално името, дадено днес на финалната версия на TR3, която е произведена през 1962 г. Тя е предложена едновременно с TR4, който започва производство през 1961 г.
Двигателят и предаването със синхронизатора са от TR4. Моторът е 4-цилиндров, на три лагера, с компресия 9:1, с два карбуратора H6 СУ, мощност 105 к.с. при 4650 об./мин и 172 Nm въртящ момент при 3350 об./мин. Разходът на гориво е 12 л, а максималната скорост – 177 км в час. Външният вид е идентичен на TR3A, с изключение на по-широката решетка и дръжките на вратите . Тежи 969кг.