Новият PEUGEOT 5008
Новият PEUGEOT 5008

Бруно Сако

Италианецът управлява десетки години щастието на дизайнерския отдел на Mercedes Benz. Бруно Сако измисли bruno-sacco-italian-passion-meets-german-precision_8външния вид на автомобилите като никой друг. Най-важното му разработване е S-Class на Mercedes през 1979 г. Бруно Сако стана високопоставен дизайнер, награден с наградата Raymond Loewy Designer Award на марката Lucky Strike. През 1999 г., след 41 години, Сако предаде дизайнерския отдел на Mercedes-Benz. През 2006 г. и 2007 г. той е приет в „Автомобилната зала на славата“, Диърборн и „Европейската автомобилна зала на славата“, Женева.

Бруно Сако е роден на 12 ноември 1933 г. в Удине, Италия.

Първо учи в Удине. После Сако се записва в Политехническия университет в Торино. Още по време на обучението си Сако работи за автомобилната компания Ghia, за да придобие практически опит в дизайна на каросерията. През следващите години завършва работата си за Ghia и Pininfarina Group. През 1958 г. Сако започва своята работа като дизайнер и дизайнер в Daimler-Benz. Работил е под ръководството на Карл Уилферт, Фридрих Гейгер и Беле Берении и участвал в различни важни проекти. Работил е над Mercedes-Benz Grand Prix 600 (W100) и над Pagoda Roadster 230 SL (W113).

Bruno Sacco, früherer Mercedes-Benz Chef-Designer.

Bruno Sacco, früherer Mercedes-Benz Chef-Designer.

През това време Сако оглавява проектите за безопасност в Daimler-Benz. Той също така е отговорен за спортни автомобили като C 111/1 и C 111/2. От 1970 г. Сако ръководи отдела за конструкция на автомобилни каросерии и концепциите за размери в Daimler-Benz. През това време той участва в разработването на прототипи на ESF и серията модели W 123. Пет години по-късно, през 1975 г. става Oberingenieur и наследник на Фридрих Гейгър, който дотогава е ръководил основния отдел по стилистика. В това положение Сако упражнява решаващо влияние върху дизайна на каросериите на Daimler-Benz.

Сред най-значимите му постижения е непрекъснатото развитие на проектантското проучване 111/3 от 1977 г. и престижната лимузина на Mercedes S-Class от 1979 г. С дизайнерското проучване CW311, което се характеризира с аеродинамика и остри линии, Сако разработи бъдещ модел за автомобилите Mercedes. Много от характеристиките на това проучване са включени в моделите от 70-те и началото на 80-те години, като W126 S-Class. През 1978 г. Сако е назначен за началник на катедрата по стилистика. През 1987 г. съветът го прави директор на проектантския отдел.

От 1993 г. става член на борда на директорите на Daimler-Benz Aktiengesellschaft. В същото време Сако отговаря за Bruno Sacco, früherer Mercedes-Benz Chef-Designer.дизайна на товарните автомобили. Като дизайнер в Daimler-Benz, той стана популярна и призната личност в специализирания сектор. Неговият принцип е, че естетическото качество на продукта „никога не може да компенсира липсата на техническо качество“. По този начин той подчертава паралелния напредък на техническата и формалната иновация. През 1991 г. получава титлата Grande Ufficiale dell’Ordine al Merito della Repubblica Italiana. През 1993 г. Сако получава „Корица награда – Авто и дизайн“ в Торино. Също така е удостоен с „Премио Мексико 1994“ на националната асоциация на Дисено AC в Мексико.

През 1995 г. Сако бе удостоен с наградата Apulia Award for Professional Achievement. През 1996 г. е обявен за най-добър дизайнер и дизайнер на списание Car. През 1997 г. получава наградата Raymond Loewy Designer Award на марката Lucky Strike, придружена с 60 000 DM.

През 1999 г. Бруно Сако, главният дизайнер на Daimler-Benz, се пенсионира. Той обаче остава търсен оратор, който публично се изказва в лекции, наред с други неща, по дизайнерски въпроси. През 2002 г. е удостоен с почетна докторска степен от университета в Удине. През 2006 и 2007 г. бе приет в „Автомобилната зала на славата“, Диърборн и European Automotive Hall of Fame, Женева.