Архив

Opel Insignia GSi (2018)

Новият Opel Insignia GSi е спортен седан за тези, които обичат нещо специално. Това е кола на водача за максималноOpel-Insignia_GSi-2018-1280-01 забавление по всички видове пътища. Шасито със своята много динамична настройка и особено високото ниво на сцепление, в комбинация с задвижването на четирите колела, гарантира възнаграждeние при шофирането и максимална безопасност. Новата осемстепенна автоматична скоростна кутия може да се задвижва от волана – подобно на състезателна кола – за още по-активно шофиране.

Характерното за новото поколение Insignia е комбинацията от лек дизайн, нисък център на тежестта и 2.0-литров турбо захранване. Това води до отличен баланс и много добро съотношение мощност/тегло. Такива вътрешни ценности заслужават специален външен вид. С големите хромирани всмукателни въздухозаборници отпред и чистия заден спойлер за необходимия натиск на задния мост, GSi изглежда перфектно и  ефективна. Кожените тапицирани, интегрирани спортни седалки (специално разработени за GSi), коженият спортен волан и алуминиевите педали добавят довършителните настройки.

Новият Insignia GSi е по-бърз в рамките на една обиколка на Nürburgring-Nordschleife, отколкото по-мощния Insignia OPC от предишното поколение.  GSi е 160 килограма по-лек от сравнимия Insignia OPC 2.8 V6 Turbo.

Довършителните работи на Insignia GSi са били на легендарната писта  Nürburgring. По-късите пружини спускат GSi с 10 милиметра, а специалните спортни амортисьори намаляват движенията на тялото до минимум. Мощните четирицилиндрови спирачки на Brembo (с диаметър 345 мм) и вече директното кормилно управление са съответно адаптирани. Insignia GSi е оборудвана стандартно с мехатронното шаси FlexRide. Тя адаптира амортисьорите и кормилото на части от секундата; Контролното устройство също така променя калибрирането на педала на газта и точките на превключване на осемстепенната автоматична трансмисия. Водачът може да избира между стандартни, турнирни и спортни режими. В зависимост от избрания режим управлението и реакцията на газта са още по-директни.

Opel-Insignia_GSi-2018-1280-05Спортното шаси, разработено в комбинация с допълнителните гуми Michelin Pilot Sport 4 S и големите 20-инчови джанти, предлага почти прилепване. Основен принос идва от стандартното задвижване на четирите колела, което е уникално в този сегмент. В тази високотехнологична система конвенционалната диференциация на задната ос се замества от два съединителя, които могат да ускорят всяко задно колело поотделно за части от секундата в зависимост от ситуацията при шофиране.

Спортният седан се задвижва от впечатляващ бензинов турбо двигател, който комбинира горивната ефективност и производителността. Мощният 2.0-литров турбо произвежда 260 к.с. и развива голям въртящ момент от 400 Нм (NEDC разход на гориво – 11,2 л на 100 км градски цикъл, 7,1 л / 100 км извънградски, 8,6 л/100 км комбиниран, емисии 197 G/км СО2). Четирицилиндровият агрегат е комбиниран с изцяло нова осемстепенна автоматична скоростна кутия с превключване на предавките чрез лостчета на волана. При автоматично превключване на скоростната кутия шофьорът може да избере предварително точките на смяна в стандартни и спортни режими. В допълнение към 2.0-литровият бензинов турбо, GSi ще предлага и мощен нов дизелов двигател.

Новата спортна седалка, разработена от Opel, осигурява по-голяма странична поддръжка, както и удобство на дълги разстояния. Престижната спортна седалка е сертифицирана по AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V.) и е ергономично идеална. Както при Insignia Grand Sport, тя предлага вентилация, отопление, масаж и регулируеми странични болтове. В GSi високата облегалка има и интегрирана облегалка за глава. Направлението на предпазния колан на рамото е идеално, което не е дадено за интегрални седалки.Opel-Insignia_GSi-2018-1280-06

Клиентът може да избира от две комбинации от кожа, всеки украсен с емблема GSi. Логото също така гордо украсява задната част на колата, която носи ефективен спойлер за необходимата сила на натиск върху задния мост. Задната престилка прилича на дифузор и има две хромирани изпускателни тръби. По същия начин въздушните входове с хромирани ръбове са разположени пред предните колела. Фенове също ще оценят подходящата атмосфера в интериора, като например в сплескания в долна част покрит с кожа волан, алуминиевите педали и черния таван – в най-добрия стил на много специален спортен седан.

Моделите GSi от Opel Opel Insignia GSi продължават 33-годишната традиция на Opel Gsi, представители на която  са Manta GSi и Kadett GSi (115 к.с. от 1,8 литра) през 1984 г. Само четири години по-късно 2.0-литровият DOHC 16-клапан двигател в Kadett 2.0 GSi 16V доставя 150 к.с. Първият Astra включва и този двигател, а през 1993 г. в Astra GSi има алтернатива от 1.8-литров 125 к.с. Има и GSi с различни поколения на Corsa, като се започне със 100 к.с. Corsa A (1988), който се превърна в много търсена класика.