Monthly Archives: ноември 2019

FCA и PSA казват, че ще подпишат споразумение за сливане

Девет работни групи работят по финализирането

Логотата на двата автомобилни производителя Fiat и Peugeot се вишждат пред дилърствата им в Saint-Nazaire, France, ноември 8, 2019. REUTERS

Логотата на двата автомобилни производителя Fiat и Peugeot се виждат пред дилърствата им в Saint-Nazaire, France, ноември 8, 2019. REUTERS

MILAN / PARIS – Fiat Chrysler и PSA Group казаха на служителите си, че ще подпишат обвързващо споразумение за сливане през следващите седмици.

В две отделни комуникации по вътрешни канали, получени от Reuters преди дни, двете групи съобщиха на служителите, че в процеса са участвали над 50 души.

Създадени са девет работни групи, ръководени от финансиста на FCA Group и ръководител на глобалното управление на бизнеса Дейвид Остерман и от изпълнителния вицепрезидент по програмата и стратегия на PSA – Оливие Бурж, се казва в документите.

FCA и PSA работят за финализиране на сливане, което би създало четвъртия по големина автомобилен производител в света.

Ако има сливане на PSA Group с Fiat Chrysler Automobiles

Четвъртата по големина автомобилна компания в света?

Карлос Таварес би бил изпълнителен директор на обединени PSA и FCA. Той казва, че поуките от възстановяването на PSA и Opel ще помогнат.download (1)

ПАРИЖ – REUTERS – През 2017 г. Карлос Таварес беше изпълнителен директор на френски автомобилен производител, който продаваше едва повече от 3 милиона автомобила годишно и беше почти пред фалит.

Днес Таварес е готов да стане лидер на четвъртата по големина автомобилна компания в света, ако предложеното сливане на PSA Group с Fiat Chrysler Automobiles се осъществи. Комбинираната компания ще произвежда повече от 8 милиона автомобила годишно под повече от дузина марки, ще предизвика Volkswagen за доминиране в Европа и ще има глобални приходи от около 200 милиарда долара.

Междувременно роденият в Португалия Таварес се отказа от европейските операции на General Motors, които губиха стотици милиони долари годишно и в рамките на 18 месеца Opel реализира печалба. Той накара PSA Group да регистрира маржове, дори когато световната продукция и продажби на автомобили са намалели.

Неговата рецепта? Неотклонен фокус върху печалбите и ефективността, както и създаване на работна среда, която позволява на служителите да разгърнат пълния си потенциал. И готовност да бъде скромен: „Главният изпълнителен директор е само инструмент, за да се случат нещата“, каза 61-годишният Таварес, лидер на индустрията за 2019 г. на Automotive News, в интервю този месец в централата на PSA извън Париж, скоро след обявяването на предложението на FCA. „И кутията с инструменти е много, много голяма.“

Продължение

Модул 1 на руската Zetta City – най-евтината електрическа кола в света

Производството ще започне през декември с цена от 7 000 долараrussian-zetta-city-module-1-wants-to-be-the-world-s-cheapest-electric (2)

Източници: Autoforum.cz и Auto.Mail.ru

Преди да влезе в затвора в Япония, един от проектите за домашни любимци на Карлос Госн беше Renault City K-ZE. Той трябваше да бъде една от най-евтините електрически коли в света. Последните информации от Китай ни казват, че ще струва около около 12 700 долара. Това е много повече от Ora R1, който започва с малко над 8300 долара. В момента носи титлата на най-евтината електрическа кола в света. Но малката нова руска кола има планове да промени това. Нарича се Zetta City Module 1. или CM1, за кратко. Тя е с прогнозна цена от 7000 долара.

CM1 се разработва от доста време. Снимките са заснети през 2017 г. и показват ранен прототип, с много общи пропорции.

Продължение

Семейният SUV на Mazda – CX-30 – с най-високия рейтинг някога в Euro NCAP

Mazda CX-30 отбеляза 99% в краш тестовете за сигурност на възрастните20948220-7680445-Images_show_the_wrecked_cars_having_endured_multiple_collision_t-a-12_1573664067107

Това е най-високата оценка – рекорд, и означава, че Mazda SUV е най-сигурната кола

Моделът изпреварва Alfa Romeo Giulia, Mazda 3, Volvo XC60 и Volvo V40, всички с резултати от 98%

CX-30 на Mazda е най-сигурната кола, която можете да закупите, според последния кръг от краш тестове.

Euro NCAP – браншовият орган, който тества издръжливостта на новите превозни средства при сблъсък, даде на SUV-а 99 процента безопасност за възрастните, което е най-високата оценка, която е давана на нов модел.

Тестващите казаха, че това е „наистина впечатляващ резултат“ за основния автомобил на достъпна цена за „постигане на най-високо ниво при ударно изпитване“ и предположи, че ще бъде много трудно за други превозни средства да постигнат по-добри резултати.

Резултатът беше част от нов кръг от измервания при катастрофа, който включваше оценки на сблъсък и за три други машини.

Продължение

Електрическото BMW i4 се оформя като съперник на Tesla Model 3

Ще пристигне през 2020 г., вероятно като модел 2021 г.BMW-i4-e1539873421100

Новият основен електрически седан на BMW започва да се оформя. Тъй като разработката е в ход, автопроизводителят пусна достатъчно информация, за да стане ясно, че приема много сериозно последните предизвикателства на Tesla.

Колко сериозно? Опитайте 530 конски сили и 300 мили пробег за модела и 80-киловатчасова батерия, базирана на новата архитектура на 5-то поколение на BMW, която е по-лека и компактна от батериите, използвани в сегашното поколение на EVs и PHEV.

I4 ще бъде способен на 150-киловат DC бързо зареждане, което според BMW може да достави 80 процента от общия си заряд само за 35 минути. В цикъла на EPA на САЩ i4 трябва да може да измине поне 300 мили с едно зареждане.

BMW вече има тестове на прототипи i4 в реалния свят, макар че е малко вероятно мулетата на BMW да носят основната каросерия на i4. BMW вече каза, че екстериорът на i4 ще се основава на концепцията i Vision Dynamics от автомобилното изложение във Франкфурт през 2017 г.

Продължение

Важно! За феновете на ретрото!

ЗА СОФИЯНЦИ, СОБСТВЕНИЦИ НА РЕТРОВОЗИЛА И СЪМИШЛЕНИЦИ:2222222
На 21 ноември, в хотел „Метрополитан“ в София, се състоя предварително организационно събрание на съмишленици, където се насрочи Учредително събрание на Софийския автомобилен ретро клуб на 14 декември от 11 ч в зала „София“ на хотел „Метрополитан“ – Цариградско шосе, до разклона за Аерогарата.
Желаещите да членуват в клуба – заповядайте!

Honda работи над втори EV, спира дизела и ще използва водород

Компанията започва да говори за това, което е добра първа стъпкаhonda-e-amsterdam-2000

Няма съмнение, че Honda изостава с електрическите автомобили. Но японският автомобилен производител бавно коригира хода си. В допълнение към представянето на малката Honda E в Европа през следващата година, Honda работи върху втори EV за около 2022 г. Други малки промени включват отказване от дизела, ползване на водород в близко време и съгласие с нормите за емисии в Калифорния.

В края на октомври, по време на събитието на Honda на „Електрическа визия” в Амстердам, компанията заяви, че „електрифицира” цялата си продуктова линия, което означава най-вече хибриди. Том Гарднър, старши вицепрезидент на Honda Motor Europe Honda, също каза: „Ние ще внесем на пазара допълнителни продукти с електрически батерии.“ Компанията започва да говори за това, което е добра първа стъпка.

Продължение

Бръмбар … и е електрически!

VW пусна комплект за преобразуване на класическия Bug в електромобил с пробег 124 мили18148264-7434959-image-a-52_1567767472435

По thisismoney.co

Точно, когато си помислихте, че Volkswagen Beetle си е отишъл завинаги, той се завърна – и не е, както сме го виждали досега.

Производството на оригиналния бъг завършва глава от производството, която започва през 1938 г., с общо 21 милиона бръмбари, построени през цялата история на автомобила.

Обаче оригиналният Volkswagen може вече да удължи живота на най-емблематичния си модел, с наличието на комплект за преобразуване, който ще превърне класическия Beetle в електромобил от ново време, който можете да зареждате у дома – e-Beetle.

Собствениците на бръмбари вече имат шанса да докажат в бъдеще своите превозни средства, като разменят двигателя с вътрешно горене и го заменят с батерия и електромотор.

Продължение

Защо Tesla избра Германия за новия си завод

Германските политици приветстваха съобщението на Мъск

Собственикът на SpaceX и Tesla CEO Елон Мъск на церемонията за наградите "Das Goldene Lenkrad" в Берлин - Ноември 12, 2019. REUTERS

Собственикът на SpaceX и Tesla CEO Елон Мъск на церемонията за наградите „Das Goldene Lenkrad“ в Берлин – Ноември 12, 2019. REUTERS

Reuters

ФРАНКФУРТ – Елон Мъск избра блестящо събитие в Германия, на няколко часа път от родното място на двигателя с вътрешно горене, за да изпусне новината, че Tesla планира да открие фабрика в страната.

Tesla ще закръгли глобалната си производствена мрежа с фабрика близо до Берлин, заедно с инженерно-конструкторски център, каза Мъск на церемонията по награждаването на Golden Steering Wheel в германската столица, на която присъстваха изпълнителните директори на Volkswagen, Audi и BMW.

„Всички знаят, че немският инженеринг е изключителен със сигурност. Това е част от причината да намираме Gigafactory Europe в Германия“, каза Мъск по време на наградите.

Новината не беше напълно неочаквана. Мъск каза преди, че Tesla ще обяви местоположението на фабрика в Европа преди края на тази година и че Германия е водеща.

Заводът ще бъде в Gruenheide, само на около час път от Берлин в източна Германия, според берлинския вестник Tagesspiegel.

Продължение

Mercedes планира електрически вариант на G клас

Засега няма информация кога ще стане това

G-Class Experience Center

G-Class Experience Center

Automobilwoche

BERLIN – Mercedes-Benz планира да добави версия с захранване от батерия на класическия всъдеход SUV-клас.

Изцяло електрическата версия на G клас ще помогне на Mercedes да изпълни бъдещите норми за емисии на CO2. Това би могло също да помогне за осигуряване на бъдещето на модела във време, когато природозащитниците са насочени срещу SUV с високи емисии.

Най-мощната версия на AMG от клас G има емисии на CO2 до 304 грама на километър.

Изпълнителният директор на Daimler Ола Калениус, говорейки на конгреса на Automobilwoche на 7 ноември, заяви, че ще има версия с нулеви емисии на G клас. Automobilwoche е роднинска на Automotive News.

„Ще електрифицираме G класа и значително ще подобрим CO2 баланса на силовия агрегат, когато има модернизация на модела“, каза Калениус.

Продължение