Honda работи над втори EV, спира дизела и ще използва водород
Компанията започва да говори за това, което е добра първа стъпка
Няма съмнение, че Honda изостава с електрическите автомобили. Но японският автомобилен производител бавно коригира хода си. В допълнение към представянето на малката Honda E в Европа през следващата година, Honda работи върху втори EV за около 2022 г. Други малки промени включват отказване от дизела, ползване на водород в близко време и съгласие с нормите за емисии в Калифорния.
В края на октомври, по време на събитието на Honda на „Електрическа визия” в Амстердам, компанията заяви, че „електрифицира” цялата си продуктова линия, което означава най-вече хибриди. Том Гарднър, старши вицепрезидент на Honda Motor Europe Honda, също каза: „Ние ще внесем на пазара допълнителни продукти с електрически батерии.“ Компанията започва да говори за това, което е добра първа стъпка.
Изцяло електрическият градски ретро автомобил Honda E ще пристигне на европейските пътища през лятото на 2020 г. Този EV с пакет от 35,5 кВтч (предлагащ около 125 мили пробег) няма да се предлага в САЩ.
Honda ще съсредоточи своите EV усилия първо върху Европа, където търсенето на електрически автомобили нараства. Гарднър каза пред Driving.co.uk, че пазарът на електромобили във Великобритания е нараснал от 2% през 2015 г. на 7% или 8% днес. „Започва да е важно“, каза той.
Европейските регулации за емисиите също са основен мотиватор. „Темпът на промяна в регулирането, пазара и поведението на потребителите в Европа означава, че преминаването към електрификация се случва по-бързо тук, отколкото където и да е другаде по света“, каза Гарднър.
Освен Honda E, компанията ще представи втори EV, според Driving.co.uk. Няма много информация за второто EV, освен че ще бъде разкрито до 2022 г.
За следващите две години това е бавен старт. Независимо от това, Honda казва, че EV-ите ще бъдат много в бъдещето, заедно с хибридите.
В същото време ще има дизелови, водородни и хибридни приставки. Кацуши Инуе, президент на Honda Европа, каза: „Може би ще дойдат автомобилите с водородни горивни клетки, но това е технология за следващата ера. Сега фокусът ни е върху хибридните и електрическите превозни средства.“
Plug-in хибридите не са част от плана на Honda за Европа. И няма да има нито един дизел. През септември Honda заяви, че ще прекрати всички дизелови автомобили до 2021 г.
На събитието в Амстердам Honda обяви сътрудничество с Vattenfall, водещ европейски доставчик на енергия, за да предостави „гъвкаво енергийно решение“ за водачите на EV. Очевидно това означава, че Vattenfall ще инсталира 7,4-кВт домашни зарядни устройства за EV драйвери на Hondа.
Услугата стартира във Великобритания и Германия през 2020 г. с други европейски страни.
На неотдавнашното изложение в Токио през 2019 г. Honda показа вендинг машина, която осигурява сменяеми батерии за един киловатчас. Концепцията беше представена на CES 2018. Така наречените Mobile Power Packs са с размер на галон кана за мляко.
Японският автомобилен производител разработва модулна EV платформа за по-големи задвижвания чрез задни колела и задвижвания на всички колела с по-дълъг пробег за САЩ. Но това се очаква чак към 2025 г.
Много по-скоро ще видим, че Honda също се присъединява към BMW, Ford и Volkswagen, за да се съгласи със законните правомощия на Калифорния да определя правила за вредни емисии.