Новият PEUGEOT 5008
Новият PEUGEOT 5008

Bedford CA

Bedford CA е леко търговско превозно средство, произвеждано между 1952 г. и 1969 г. от Bedford Vehicles – 1280px-Bedford_CA_based_Dormobile_February_1968дъщерна фирма на Vauxhall Motors, производството е в  Лутън, Обединено кралство. Прави се главно като микробус, но има и шаси с качулка, на което се монтират различни каросерии. Двигателят е надлъжно разположен отпред, задвижващи са задните колела,  има 3-степенна механична скоростна кутия или 4-степенна, ръчна.

Междуосието при къса база SWB е 2286 мм, при дълга LWF – 2591 мм, дължината при SWB е 3912 мм, при LWF – 4216 мм, ширината – 1778 мм и височината – 1899 мм. Теглото при  SWB е 1018 кг, при LWF – 1064 кг.

Микробусът е с плъзгащи се врати, по време на производството той е това в Англия, което е Transit Ford за времето си. Тези превозни средства са вече рядкост.

Общият профил и архитектура на CA се променят малко по време на седемнайсет години живот на превозното средство. Има, обаче, три отчетливо различни версии продадени. Различават се по предното стъкло и решетката.

2465417433_dfdfbb4420_oПревозното средство се захранва от четири цилиндъра 1508 куб. см  двигател бензин с три лагера на коляновия вал. Има Zenith 34VN карбуратор. Двигателят  е с ниска компресия. По-късно се инсталират малко по-големи 1594 куб. см мотори от Vauxhall Victor FB след 1964 г. На разположение стават също и 1622 куб.см  Perkins дизелов двигател, както и Perkins 1760 куб.см.

Двигателят е удължен обратно в отделението за пътници на превозното средство, със сменяем кожух. За основен ремонт, предният панел, съдържащ фаровете и радиаторната решетка трябва да бъдат напълно отстранен.

Бензиновият двигател 1508 куб. см има два варианта със степен на компресия 6.8:1 и 7.8:1, мощности 52,0 к.с. при 4000 об./мин и  54,8 к.с. при 4200 об./мин и макс. въртящи моменти 111 Nm при  2400 об./мин. и  115 Nm при 2400 об./ мин.

Предното окачване се състои от двойни носачи и винтови пружини на ос напречна греда. Една щанга свързва двата долни носачи. Подобна по-късно се използва за Vauxhall Viva.

Задното окачване е на полу-елипсовидни листови ресори, монтирани върху шасито и оковани към задната ос. 10-12 CWT версия има седем листа, и 15-17 CWT версия има осем листа, всеки лист има 6,4 мм дебелина .

Смяната на скоростите става от кормилната колонка. Инструментите на таблото са ограничени до Bedford CA Vanскоростомер, показатели за  гориво и за температурата на водата .

Bedford CA са проектирани във време, когато полупроводниковите устройства не са достъпни за автомобилни приложения. Температурата на водата се измерва затова  механично, чрез капилярна тръбичка свързана с капсула, съдържаща летлива течност. Капсулата се завинтва в тялото на водна помпа. Всяка промяна в температурата на охлаждащата течност при  изпарение кондензира в летлива течност, а пръстен на налягането – свързан механично, премества позицията на иглата. Късните модели използват електрическа система.

Спирачната система е съставена от разглобяеми чугунени спирачни барабани на всяко колело, с азбесто-облицовани спирачни челюсти. Обувките са свързани с Lockheed двойно-действащи хидравлични цилиндри, захранвани от една хидравлична верига, свързана към спирачен цилиндър, който е свързан механично към спирачния педал. Този дизайн е нормален за това време.