Opel Mokka Electric
„Ново прогресивно лице на марката с Opel Vizor“
Електрическият задвижващ механизъм от e-CMP на PSA Group
Opel представи новата си Mokka Electric, която ще бъде първият модел на марката, който се предлага в напълно електрическа версия веднага след пускането на пазара. Няма изненади със задвижващата система, но има някои изненади с дизайна на електрическия автомобил.
Задвижването на Mokka E се осигурява от електрическия задвижващ механизъм от e-CMP на PSA Group, който се използва и в други модели – от e-transporter до SUV модели като Peugeot e-2008, както и от малката кола Corsa -е. Електрическият мотор доставя 100 kW, електронно ограничената максимална скорост е 150 км в час. Opel/Vauxhall цитира предварителен обхват по WLTP до 322 километра за батерията от 50 kWh.
Няма изненади и при системата за зареждане: Mokka Electric е проектирана франко завода, и се зарежда в зарядни станции с постоянен ток с мощност до 100 kW. За зареждане с променлив ток, Mokka E се предлага с познатото еднофазно вградено зарядно устройство и по желание трифазната версия с мощност 11 kW. Последното не е включено в стандартното оборудване. На Corsa-e трифазното зарядно устройство изобщо не се предлага в основната версия ‘Selection’ и струва 1190 евро допълнително с версията ‘Edition’.
Много по-поразителен от техническите данни на Mokka E е новият дизайн на серията. Производителят казва, че Mokka E показва „ново прогресивно лице на марката с Opel Vizor“. Отпред LED фаровете и затворената решетка на радиатора, включително логото на марката, са комбинирани в един панел, който е заобиколен от тесен хромиран ръб. Високият и почти вертикален фронт прави малкия SUV да изглежда много мощен, макар и по-малко безопасен за останалите участници в движението (като деца), както е при SUV. Двуцветното боядисване със сигурност прави колата много видима.
Mokka е станала с 12,5 сантиметра по-къса и е с размери 4,15 метра с промяната на модела от старата GM платформа към PSA технология. В същото време междуосието остава почти същото (+ 2 мм). По този начин Opel иска да предложи съпоставим товарен обем от 350 литра, но също така и по-компактен и пъргав автомобил за града. Особено предните и задните надвеси са по-къси, което също променя пропорциите на автомобила. По-късото, но малко по-твърдо тяло също допринася за намаляване на теглото на Mokka с до 120 килограма.
„Новата Mokka променя възприятието на нашата марка! С Mokka ние преоткриваме Opel и представяме нашия дизайн за следващото десетилетие“, казва изпълнителният директор на Opel Майкъл Лохшелер. „В допълнение, тя перфектно олицетворява ценностите на марката Opel – вълнуващи, достъпни, немски – по най-прогресивния начин. Това е първият Opel, който е електрически още от старта си на пазара; истинско доказателство, че Opel е електрически.“
Mokka е предназначена да бъде пионер за други модели на Opel, не само по отношение на лицето на марката. За първи път в интериора се използва напълно цифров кокпит и Opel говори за „следващото поколение“. „Чистият панел на Opel“ разчита на два широкоекранни дисплея с прости цифрови показания. Прессъобщението предвещава простота на дизайна, която изисква: „Нито аналогови дисплеи, нито изискани, безполезни декоративни анимации: Опитът е ясен и изчистен, предоставената информация е фокусирана върху това, което наистина е необходимо.“ Най-важните функции все още трябва да могат да се използват чрез контролни бутони.
Дисплеят за водача е 12 инча, като вторият дисплей в средата зависи от оборудването на превозното средство: Този на Multimedia Navi е седем инча, този на Multimedia Navi Pro – десет инча. И в двата случая мониторите са интегрирани в „Pure Panel”.
Mokka, а по този начин и Mokka-E, са на разположение за поръчка от лятото на 2020, за да бъдат доставяни в началото на 2021 г.