Архив

Phantom Corsair 1938

Phantom Corsair е средно голям  прототип построен през 1938 г. Това е купе за шест пътника, проектирано от 393141Rust Heinz от семейство Х. Хейнц и Маурис Шварц  от компанията за каросерии Bohman&Schwartz в Пасадена, Калифорния. Въпреки че понякога се отхвърля като провал, защото колата никога не влиза производство, Corsair се разглежда като изпреварил времето си поради своите футуристични характеристики и стайлинг.

Phantom Corsair е от стомана и алуминий със 140 см височина и колела на въздушна възглавница. Колата също няма дръжки на вратите, тъй като за отваряне се използват електричество и бутони. На таблото има компас, висотомер, има сигнализация, когато вратите са открехнати, светлините или радиото са включени.  Тялото на Corsair е комбинирано с „най-напредналото шаси на наличните в САЩ“ по това време Cord 810. Автомобилът е задвижван от двигател  Lycoming 80 ° V8 Cord с предно предаване и електрическа четиристепенна автоматична предавателна кутия, както и е с напълно независимо окачване и регулируеми амортисьори.

Въпреки че тези функции от Cord 810 шасито са приложени при Phantom Corsair, то е модифицирано, за да побере голямата каросерия на Corsair, която е дълга 6 м и широка 1,94 м, достатъчна да побере на първия ред четирима, включително едно лице от лявата страна на шофьора, а отзад има  и шкафове за напитки,  като в модерна лимузина. 

15b1Въпреки че Lycoming по-късно става известен преди всичко със своите двигатели на въздухоплавателни средства, през 1938 г. фирмата произвежда и двигатели за коли, сред които и този на  легендарния Duesenberg J серия, който произвежда 265 к.с. и е шест пъти по-мощен от двигателя в Model A Ford.

Phantom Corsair тежи 2100 кг, но може да постигне скорост до 185 км в час, защото двигателят с атмосферно пълнене Lycoming е от  190 к.с. и колата има аеродинамична форма.

Ръст Хейнц планира да постави Phantom Corsair, който струва около $24 000 в производство през 1938 г. , което се  равнява на около $370 000 през 2010 г. Въпреки това, неговата смърт при катастрофа с кола през 1939 г. поставя край на проекта и е произведена една единствена кола.

Phantom Corsair сега е в The Collection Harrah в Рино, Невада.

От прототипа се е вдъхновяват  много дизайнери и автомобилни ентусиасти в продължение на десетилетия от създаването му.