Monthly Archives: септември 2020
Volkswagen ще продава 500 000 електро кросоувъри ID.4 годишно до 2025 г.
Производителят ще произвежда общо 1,5 млн електромобила годишно до 2025 г.
Green Car Reports
Volkswagen даде някои ранни индикации, че ID.3, който няма да се предлага в САЩ, ще бъде обемният модел на линията MEB.Но скорошно представяне от VW показват, че ID.4 ще играе втора цигулка.
Производителят се стреми да произвежда общо 1,5 милиона електрифицирани автомобила годишно до 2025 г. и очаква ID.4 да представлява около една трета от това количество – 500 000 годишно в световен мащаб, когато марката ще има местно производство на ID.4 в Германия, в Китай и в САЩ
„По този начин ID.4 ще се превърне в движеща сила за нашата преориентация сто хиляди пъти“, каза Ралф Брандщатер, новият изпълнителен директор на марката Volkswagen, който преди време смени Диез. Както заяви изпълнителният директор, ID.4 отбелязва „електрическа офанзива и офанзивата на SUV на марката Volkswagen – и двете комбинирани в едно превозно средство“.
Това съвпада с това, което шефът на продажбите и маркетинга на Volkswagen на Америка – Дънкан Мовасаги, каза пред Green Car Reports миналия месец – че ID.4 няма да бъде съперник за Tesla Model Y толкова, колкото за масовите модели с вътрешно горене като Honda CR- V или Toyota RAV4.
Nissan е направил повече от 500 000 електромобила Leaf – за 10 години
Юбилейният Leaf е произведен в Съндърланд, Англия, през август
Почти десетилетие след пускането на модела, Nissan съобщи, че е произвел повече от 500 000 електрически автомобила Leaf.
Юбилейният Leaf е произведен в завода на автомобилния производител в Съндърланд, Англия, през август, но Nissan отказва да го обяви.
Колата ще отиде при собственик в Норвегия – Мария Янсен.
„Със съпруга ми избрахме да си купим Nissan Leaf още през 2018 г. и ни хареса“, каза Янсен в изявление. „Ние сме много развълнувани да станем горди собственици на 500 000-ия Nissan Leaf. Тази кола наистина отговаря на нашите нужди с разширен обхват и усъвършенствани технологии.“
Nissan пусна първото поколение Leaf през декември 2010 г., което го направи първият изцяло електрически автомобил за масови пазари, пуснат в продажба. Настоящото второ поколение Leaf беше представено за моделната 2018 година.
BMW 507 дебютира през 1955 г.
BMW 507 стартира на автоизложението във Франкфурт на 22 септември 1955 г.
Ръчно изработеният, алуминиев корпус, на V-8 задвижвания роудстър – покровителстван от Макс Хофман, влиятелният американски вносител на BMW – е създаден, за да измести BMW отвъд това да бъде просто производител на калпави седани.
Хофман убеждава BMW да предаде пълен контрол върху дизайна на автомобила на граф Албрехт Гьорц, роден в Германия индустриален дизайнер, който е работил при Реймънд Лоуи в Studebaker.
Дизайнът на Гьорц се счита за успешен, с пропорционални линии и с много малко хром. Една от новостите на роудстъра – хромираните отвори за двигатели зад предните колела – стана толкова популярна, че се наследява и при BMW Z3 и Z8. Рамката на 507 е съкратена версия на големия си брат, 503 grand tourer.
VW в преговори за продажба на Bugatti на хърватския Rimac
По Manager Magazin
ФРАНКФУРТ (Reuters) – Volkswagen води преговори за продажба на марката си суперавтомобили Bugatti на хърватския предприемач Mate Rimac, съобщи Manager Magazin на 17 септември, позовавайки се на хора, запознати с преговорите.
Продажбата на Mate Rimac ще бъде обсъдена от комисиите на Volkswagen тази година, каза изданието.
Bugatti, Mate Rimac и Volkswagen отказаха коментар.
Rimac е разработил електрическа платформа за суперавтомобили, която доставя на други производители на автомобили, включително на Automobili Pininfarina. Поделението на Volkswagen – Porsche, притежава дял в Rimac.
BMW представи и iX3 – електрически всъдеход
Предназначен е за Китай и Европа
BMW представи iX3 електрическия всъдеход, предлагащ пълна електрическа мобилност при модел BMW X. Консумацията на електроенергия, комбинирана в тестовия цикъл на WLTP, е 19,5-18,5 кВтч/100 км. Пробегът е до 460 километра в законоустановения нов тестов цикъл на WLTP (до 520 километра в тестовия цикъл на NEDC).
Новият BMW iX3 е първият модел на марката, който се произвежда за износ в производственото предприятие в Шенян в Китай. Стартирането на пазара ще започне в Китай по-късно т. г.
BMW X3 е първият модел, който се предлага с бензинов или дизелов двигател, прикачна хибридна задвижваща система или изцяло електрическа задвижваща система.
Новият iX3 разполага с технология BMW eDrive от пето поколение.
Високоволтовата батерия в новото BMW iX3 е съставена от 188 индивидуално контролируеми призматични акумулаторни клетки, които са групирани в 10 модула. Батерията е разположена ниско в пода на автомобила като неразделна част от каросерията. Батерията от ново поколение тежи 518 килограма и има брутно енергийно съдържание от 80 кВтч, от които се използва 74 кВтч, което му дава благоприятно съотношение маса и капацитет за този клас.
Škoda 110 R: Поршето на Изтока стана на 50
Източник: Škoda-Auto
Социализмът не предпочиташе прекалено много автомобилите. Източноевропейските автомобилни производители бълваха от поточните линии само това, което беше необходимо или практично. През 1970 г. обаче се случи малко чудо. Красивото купе Škoda 110 R. дебютира на инженерния панаир в Бърно. По онова време изглеждаше като откровение от космоса. То обаче не е създадено по волята и за доброто на хората. Създадено е за валути.
Škoda 110 R все още е един от най-красивите автомобили в бившия източен блок
Въпреки че се основава на остарялата Škoda 100/110, концепцията „всичко отзад“ доказа това купе.
Икономиката не беше сила на социалистическата Чехословакия. Въпреки партийната пропаганда, централно контролираната икономика застоя и индустрията загуби конкурентоспособност зад Желязната завеса. Това не беше добре, защото режимът се нуждаеше от валута, за да купува технологии или стоки от Запада, които не можеше да произвежда сам. И не мина без износ. Излязоха напред компании, които понякога успяваха да блеснат на капиталистическите пазари. Чудесен пример беше красивият кабриолет Felicia (Škoda 450) от 1959 до 1964 г., от който бяха създадени приблизително 15 000 копия и повечето от тях бяха насочени към клиенти, които плащаха със западногермански марки, франкове или британски лири. Продължение
Škoda 1000 MBX: очарователното купе
Използват се максимум части от новата тогава Škoda 1000 MB
Източник: Škoda – Auto
Купето 1000 MBX трябваше да бъде наследник на кабриолета Felicia и ценен източник на валута за автомобилния производител и държавата. . Škoda искаше да произведе най-малко 50 000 броя, най-вече за износ. В крайна сметка обаче са създадени само 2500 копия. Колата вече беше проблем на производствените линии.
60-те години бяха повратна точка за чешката Škoda. Във връзка с пристигането на чисто новата Škoda 1000 MB, първата Škoda със самоносеща каросерия и алуминиев двигател отзад, 40 нови производствени халета израснаха на площ от 80 хектара, близо до първоначалните производствени помещения, където Octavia все още беше сглобявана. Заводът също така изисква изграждането на 13 км пътища и полагане на 10 км железопътни коловози. По това време фабриката е оборудвана с най-модерните производствени мощности. Производството започва през април 1964 г. Škoda 1000 трябва постепенно да замени всички оригинални версии на Octavia, включително кабриолета Felica.
Новият Jeep Wrangler 4xe PHEV се присъединява към Renegade и Compass
Jeep ще предлага опции за електрификация на всеки последващ модел
Марката Jeep представи своя нов хибриден plug-oin Wrangler 4xe. Моделите Jeep Wrangler 4xe ще се предлагат в Европа, Китай и САЩ до началото на 2021 г. Моделите Jeep Renegade 4xe и Compass 4xe – представени миналата година в Женева – започнаха да пристигат в Европа това лято. Новите модели Jeep 4xe следват представянето на Jeep Grand Commander PHEV в Китай миналата година.
Jeep ще предлага опции за електрификация на всеки модел през следващите няколко години, тъй като се стреми да стане лидер в екологичната първокласна технология. Електрифицираните автомобили на Jeep ще носят значката 4xe.
Усъвършенстваният задвижващ механизъм на Wrangler 4xe максимизира ефективността с приблизително еквивалент от 50 мили на галон (MPGe), като същевременно елиминира безпокойството от обсега, осигурявайки чисто електрическа работа за повечето ежедневни пътувания. Хибридният задвижващ механизъм на Wrangler 4xe е способен да задвижва само до 25 мили само с електричество.
Силовият агрегат на Jeep Wrangler 4xe интегрира два електрически мотора и 400-волтов акумулаторен блок с икономичен, турбо, четирицилиндров двигател и осемстепенна автоматична скоростна кутия TorqueFlite. Тази конфигурация максимизира ефективността на хибридните задвижващи компоненти и ги съчетава със световноизвестната и доказана задвижваща линия на Wrangler.
На Нюрбургринг на 13-и – в десетката четирима пилоти на BMW DTM
Не успяха да надградят представянето в събота на Марко Витман
По press.bmwgroup.com
Нюрбургринг. В десетото състезание от сезона на DTM, на 13-и септември, четирима пилоти на BMW DTM попаднаха в челната десетка на пистата за Grand Prix на Нюрбургринг (GER). Те обаче не успяха да надградят представянето в събота, когато Марко Витман (GER, Schaeffler BMW M4 DTM) стигна до подиума. Шелдън ван дер Линде (RSA, Shell BMW M4 DTM) беше най-добре класираният пилот на BMW, завършвайки на шесто място. Джонатан Абърдайн (RSA, CATL BMW M4 DTM), Витман и Филип Енг (AUT, ZF BMW M4 DTM) преминаха финалната линия на позиции осем, девет и десет.
Квалификационната сесия вече показа, че ще бъде трудно да се постигне поредното подиум на по-дългия вариант на пистата Нюрбургринг. По време на състезанието ван дер Линде използва ранен пит стоп, за да се изкачи на шеста позиция. Лукас Ауер (AUT, BMW Bank M4 DTM) и Тимо Глок (GER, iQOO BMW M4 DTM) завършиха на единадесета и 14 позиция. Робърт Кубица (POL) от екипа на BMW ART Grand Prix си осигури девето място в решетката в квалификациите и завърши състезанието на дванадесето място. Победата отиде при Робин Фрийнс (NED, Audi).
Следващия уикенд на по-късата спринтова писта Нюрбургринг ще се проведат единадесетата и дванадесетата надпревара за сезона. Продължение
Марко Витман претендира за подиум за BMW на Нюрбургринг
Трето място в заключителния етап на състезанието и за своя 35-и подиум на DTM
Източник: press.bmwgroup.com
Нюрбургринг. Подиум за Марко Витман (GER) в петия състезателен уикенд от сезон 2020 DTM. Водейки Schaeffler BMW M4 DTM за BMW Team RMG, 30-годишният завърши съботното състезание на Нюрбургринг (GER) на трета позиция. Витман се възползва от идеалните състезателни условия на пистата на Гран При, за да претендира за трето място в заключителния етап на състезанието и да осигури своя 35-и подиум на DTM. Филип Енг (AUT, ZF BMW M4 DTM) завърши шести, докато Тимо Глок (GER, iQOO BMW M4 DTM), Шелдон ван дер Линде (RSA, Shell BMW M4 DTM) и Джонатан Абердейн (RSA, CATL BMW M4 DTM) преминаха през финална линия в позиции седем, осем и десет. Лукас Ауер (AUT, BMW Bank M4 DTM) завърши дванадесети.
Витман претендира за четвърто място в квалификациите, най-добрата си позиция в мрежата за сезона, но загуби едно място в началото на състезанието. Въпреки това, постоянното представяне и доброто темпо го видяха успешно да защитава петото място, преди да се върне на четвърто място, благодарение на силна маневра за изпреварване, която го отведе покрай Майк Рокенфелер (GER, Audi) дванадесет минути преди края на състезанието. В 27-та обиколка Витман се възползва максимално от грешка при шофиране от Робин Фрийнс (NED, Audi), за да претендира за трето място и място на подиума.