Новият Jeep Wrangler 4xe PHEV се присъединява към Renegade и Compass
Jeep ще предлага опции за електрификация на всеки последващ модел
Марката Jeep представи своя нов хибриден plug-oin Wrangler 4xe. Моделите Jeep Wrangler 4xe ще се предлагат в Европа, Китай и САЩ до началото на 2021 г. Моделите Jeep Renegade 4xe и Compass 4xe – представени миналата година в Женева – започнаха да пристигат в Европа това лято. Новите модели Jeep 4xe следват представянето на Jeep Grand Commander PHEV в Китай миналата година.
Jeep ще предлага опции за електрификация на всеки модел през следващите няколко години, тъй като се стреми да стане лидер в екологичната първокласна технология. Електрифицираните автомобили на Jeep ще носят значката 4xe.
Усъвършенстваният задвижващ механизъм на Wrangler 4xe максимизира ефективността с приблизително еквивалент от 50 мили на галон (MPGe), като същевременно елиминира безпокойството от обсега, осигурявайки чисто електрическа работа за повечето ежедневни пътувания. Хибридният задвижващ механизъм на Wrangler 4xe е способен да задвижва само до 25 мили само с електричество.
Силовият агрегат на Jeep Wrangler 4xe интегрира два електрически мотора и 400-волтов акумулаторен блок с икономичен, турбо, четирицилиндров двигател и осемстепенна автоматична скоростна кутия TorqueFlite. Тази конфигурация максимизира ефективността на хибридните задвижващи компоненти и ги съчетава със световноизвестната и доказана задвижваща линия на Wrangler.
Основните елементи на задвижващия механизъм Wrangler 4xe включват 375 конски сили (280 kW) и 637 N m въртящ момент.
2,0-литровият турбо I-4 моторно-генераторен модул е с осемстепенна автоматична трансмисия (ZF 8P75PH), има 96-клетъчна литиево-йонна батерия. Той е част от семейството на Global Medium Engine на FCA. Високотехнологичният двигател с директно впръскване използва турбокомпресор с двойно превъртане и ниска инерция, монтиран директно към цилиндровата глава, заедно със специална охладителна верига за турбокомпресора, всмукателния въздух и корпуса на дросела за изключителна реакция, производителност и горивна ефективност.
Генератор с високо напрежение, охлаждан с течност, се монтира в предната част на двигателя, замествайки конвенционалния алтернатор. Здрав ремък свързва генератора на двигателя към ролката на коляновия вал на двигателя. Генераторът на двигателя върти двигателя за почти безпроблемна, икономия на гориво, старт-стоп работа и генерира електричество за батерията. Wrangler 4xe не използва конвенционален 12-волтов стартов двигател. Wrangler 4xe е оборудван с 12-волтова батерия за работа с аксесоари.
Вторият генератор на високо напрежение е монтиран в предната част на кутията на трансмисията, замествайки конвенционалния преобразувател на въртящия момент на автоматична трансмисия.
Два съединителя работят за управление на мощността и въртящия момент от електрическия двигател и двигателя. Бинарен съединител (включен/изключен) е монтиран между двигателя и елдвигателя. Когато този съединител е отворен, няма механична връзка между двигателя и електрическия двигател, което му позволява да задвижва Wrangler 4xe само в електрически режим.
Когато двоичният съединител е затворен, въртящият момент от 2.0-литровия двигател и потокът на електро двигателя, се комбинират през автоматичната скоростна кутия. Променлив съединител, монтиран зад електрдвигателя, управлява зацепването с трансмисията, за да подобри управляемостта и ефективността.
Хибридният задвижващ механизъм Wrangler 4xe има три режима на работа, известни като E Selec. Водачът може да избере желания режим на задвижване чрез бутони, монтирани на арматурното табло, вляво от волана. Независимо от избрания режим, Wrangler 4xe работи като хибрид, след като батерията наближи минималното си ниво на зареждане.
Режимът „Хибриден“ по подразбиране съчетава въртящ момент от 2.0-литровия двигател и електрическия мотор. В този режим силовият агрегат първо ще използва заряда на батерията, след което ще добави задвижване от 2.0-литровия турбо I-4 с турбо, когато батерията достигне минимално ниво на зареждане.
Задвижването „Електрическо“ работи с електрическа енергия с нулеви емисии само докато батерията достигне минималното зареждане или водачът поиска по-голям въртящ момент (като широко отворена дроселна клапа), който включва 2.0-литровия двигател.
Режим eSave приоритизира задвижването от 2,0-литровия двигател, спестявайки заряда на батерията за по-късна употреба, като EV офроуд или градски зони, където задвижването с вътрешно горене е ограничено. Шофьорът може да избира между Пестене на батерията и Зареждане на батерията по време на eSave чрез Hybrid Electric Pages в монитора Uconnect.
Регенеративното спиране е ключова част от екологичното уравнение на Wrangler 4xe. Когато водачът стъпи на педала на спирачката, управлението на задвижването задейства максимално наличното регенеративно спиране, до 0,25 g, от електрическите двигатели, за да забави превозното средство, допълнено с традиционните триещи се спирачки на Wrangler. Функцията за рекуперативно спиране също удължава периода на подмяна на спирачните накладки.
При включен 4×4 и четирите колела подават въртящ момент за регенеративно спиране, максимизирайки възстановяването на енергията. Електричеството, дължащо се на регенеративно спиране, се подава към батерията, за да се поддържа или увеличава състоянието на зареждане.