Monthly Archives: октомври 2021
VW обмисля внос на ID.6 от Китай в Европа
„Когато моделите са успешни на един пазар, съвсем естествени са пазарните възможности в други региони“
VW може да продава своя седемместен ID.6. електрически SUV, който се произвежда в Китай за местния пазар, в бъдеще в Европа. Според медиен доклад обаче моделът MEB няма да се произвежда в Европа, а ще бъде внесен от Китай в Европа за първи път.
Според портала Business Insider около 15 000 ID.6 трябва да се внасят в Европа годишно. Говорител обясни: „Когато моделите са успешни на един пазар, съвсем естествено е пазарните възможности в други региони също да бъдат анализирани. Това естествено важи и за седемместния SUV ID.6. С него Volkswagen може да отвори и нов пазарен сегмент в Европа. Все още не е взето решение дали ID.6 ще бъде пуснат на европейския пазар.“
ID.6 е първият модел MEB, разработен специално за китайския пазар. С дължина 4,88 метра, електрическият SUV седи доста над ID.4. Концепцията на ID.6 е „специално съобразена с нуждите и желанията на китайските клиенти по отношение на пространство, функционалност, дизайн и особено потребителско изживяване“, казаха от VW при представянето на модела през април.
Но ако ID.6 трябва да дойде в Европа, той ще дойде от китайско производство – производството на MEB SUV в Европа очевидно не е планирано.
Франция отлага намаляването на субсидиите за електромобили
Субсидиите за електрически автомобили и plug-in хибриди остават на сегашното ниво до 1 юли 2022 г.
Източник: europe.autonews.com, thelocal.fr, automobile-propre.com
Френското правителство удължава субсидиите си за електрически автомобили и plug-in хибриди на сегашното ниво до 1 юли 2022 г. Първоначалният план беше да намали допълнително отпуснатите в момента субсидии от 1 януари 2022 г.
Подобно на Германия, Франция реши да увеличи ставките на субсидията през май 2020 г. като част от план за преструктуриране на автомобилната индустрия. Основната причина е спадът в продажбите поради кризата с Корона.
Френското правителство предприе по-умерен подход от германските си колеги: във Франция максималният размер на субсидията се повиши само от 6 000 на 7 000 евро. Още по това време правителството изрази намерението си отново бавно да намали размера на субсидията.
В средата на 2021 г. максималната ставка беше намалена от 7000 на 6000 евро. Сега обаче френското правителство спира първоначално планираното допълнително намаление с 1000 евро в началото на годината. Следователно купувачите могат да разчитат на приложимите в момента ставки на субсидията до средата на 2022 г. – според изявление на министъра на икономиката Бруно льо Мер.
Лондон значително разширява зоната с ултра ниски емисии ULEZ
ULEZ вече е 18 пъти по-голяма от първоначалната зона
Източник: reuters.com, london.gov.uk, fleetnews.co.uk, msn.com
Лондонското столично управление разшири зоната с ултра ниски емисии (ULEZ) до северните и южните части на околовръстния път. Разширената ULEZ вече е 18 пъти по-голяма от първоначалната зона в центъра на Лондон.
Обявено още през юни 2018 г. – за 2021 г. – разширяването до тези точни размери означава, че ULEZ вече покрива градската зона на Тотнъм на север и Брикстън в южната част на столицата на Обединеното кралство. В изявление от кабинета на кмета Садик Хан се казва, че на 380 квадратни километра зоната сега обхваща около една четвърт от градската зона на Лондон, като в нея живеят 3,8 милиона души.
Зоната с ултра ниски емисии не е зона с нулеви емисии, така че превозните средства с вътрешно горене все още ще могат да се движат в тази зона – при определени условия. Бензиновите автомобили от стандарта за емисии Euro4, въведен през 2005 г., и дизеловите автомобили от Euro 6, въведен през 2015 г., не са засегнати, нито електрическите автомобили. По-старите превозни средства трябва да плащат 12,50 паунда (около 14,80 евро) на ден, за да влязат в зоната – нарушителите са глобени до 160 паунда (190 евро).
Готов за писта 2023 Chevrolet Corvette Z06 дебютира с нов 5,5-литров DOHC V-8, ревизиран корпус
Той е проектиран да бъде лек, законен за улиците спортен автомобил, който може да се кара до пистата, да се сменят гуми и да се състезава.
Въпреки че новата версия Z06 на Chevrolet Corvette няма да се движи много по-бързо от времето от 0-60 мили в час на своя Stingray stablemate за 2,9 секунди, тя ще предложи различен вид висока производителност.
Новото поколение Z06, модел от 2023 г., разполага с ръмжащ, високооборотен 32-клапан 5,5-литров V-8 с двойна горна гърбица, предлагащ повече мощност и по-рязка реакция на двигателя при изключително високи скорости, напр. както при състезания.
Той е проектиран да бъде лек, законен за уличните спортни автомобили, който може да се кара до пистата, да се сменят гуми и да се състезава. Двигателят може да се върти до главозамайващите 8600 об/мин – 2100 об/мин по-високо от V-8 в Stingray.
„Той се основава на отличителния дизайн и революционната динамика, въведени със средния двигател Corvette, и ги издига, за да предоставят изтънчени, но безкомпромисни възможности за писта и производителност от световна класа“, каза президентът на GM Марк Ройс.
UAZ ще прави електрически автомобили
Базирани са на задвижващата система, разработена от чешката компания MV Motors
RusAutoNews.- Както съобщи drom ru, основните характеристики на стратегията за развитие на електрическите автомобили на UAZ бяха представени от главния дизайнер на компанията Олег Крупин. Според Крупин бъдещето на завода в Уляновск зависи от електрическите превозни средства.
Трите бъдещи линии електрически превозни средства са базирани на задвижващата система, разработена от чешката компания MV Motors и внедрена в два прототипа на електрически превозни средства Spartan EV, сглобени на базата на UAZ Hunter.
Крупин представи четиристепенния производствен план на Spartan, който ще се осъществи в Уляновск. Според презентацията проектът в момента е в първата си фаза. Все още има много да се направи в оценката на търговската ефективност, сглобяването на прототипа, тестването и локализацията на компонентите. Би могло да се говори за производство само след като тези процеси приключат.
Електрическата задвижваща система ще бъде превърната в домашни компоненти и ще бъде адаптирана към други модели UAZ – Profi и Patriot.
Автотор изгради компактен завод за сглобяване на автомобили BMW
В Русия ще се произвеждат годишно по 50 000 автомобила BMW
АвтоНовостиДня.- В калининградския завод на Автотор приключи строителството на нова сграда за сглобяване на автомобили BMW. Предприятието е създадено след решението на BMW да построи собствен завод в Русия.
Както уточняват от компанията, целият заводски комплекс се намира в основната производствена зона в микрорайон Александър Космодемянски в Калининград. Обектът включва наскоро построен монтажно-логистичен комплекс (приблизително 52 000 м2) и административна сграда в процес на изграждане. Освен това има планове за изграждане на бояджийски цех, предназначен да боядисва 100 000 тела годишно в рамките на заведението.
Както обясни Автотор: „Създаването на новите производствени мощности ще се осъществи в рамките на задълженията на сегашния SPIC, което изисква по-нататъшно задълбочаване на техническите преобразувания в производството на автомобили, организиране на пълномащабно производство на нови модели, включително заваряване и боядисване на каросерии, повишаване нивото на инженерно, дизайнерско и технологично осигуряване на производството и дигитализация на управлението.”
Продажбите в Европа по модели, септември: MG, Lamborghini, Maserati, DS отчитат големи увеличения; Tesla Model 3 № 1-продавана
14 марки, включително Tesla, Kia, Smart, Subaru, Hyundai и Aston Martin, имаха печалби; 13 марки потънаха в отрицателна територия, но победиха общия спад на пазара
MG, Tesla, Lamborghini, Maserati и DS Automobile имаха тройно или двуцифрено увеличение на процента на продажбите през септември, докато девет други марки, включително Kia, Smart, Subaru, Hyundai и Aston Martin, отбелязаха увеличение на обема на общия европейски пазар, който спадна с 23 процента.
Сред 13-те марки, които победиха пазара, бяха Ferrari, Mazda, Bentley, Honda, Lexus и Porsche, според данни от пазарния изследовател JATO Dynamics.
Недостигът на полупроводници беше основната причина за спада на продажбите в региона.
MG увеличи продажбите с 250 процента, подпомогнато от пристигането на напълно електрическото компактно комби MG5; Tesla поскъпна с 58 процента поради силните продажби на Model 3 и Model Y SUV; и Lamborghini се повишиха с 30 процента, стимулирани от продажбите на SUV Urus.
Fiat пуска на пазара два нови модела електрически ван
Имената са добре известни: Ulysse за микробуса и Scudo за вана
Източник: stellantis.com
Stellantis обяви пускането на пазара на два нови модела Fiat, които също ще се продават като чисто електрически превозни средства. По-конкретно, това са микробус и ван за доставка. Имената са добре известни: Ulysse за микробуса и Scudo за вана.
И за двата модела настоящото съобщение на практика затваря кръга: те вече се използват за така наречените „Eurovans“ от средата на 90-те години. Това беше съвместен проект на PSA и Fiat за изграждане на MPV или микробуси на обща основа под марките Fiat, Lancia, Peugeot и Citroën.
Двете поколения Eurovans са произведени във Франция. От 2014 г. PSA постави своите модели Citroën Jumpy/Spacetourer и Peugeot Expert/Traveller на собствената си платформа EMP2 – докато Fiat премина към платформата на Renault Trafic, Opel Vivaro и Nissan Primastar с новия Talento.
Тъй като PSA и FiatChrysler се сляха, за да образуват Stellantis, микробусите на Fiat отново ще споделят технологията с Peugeot и Citroën (а сега и Opel). Както Stellantis обявява, новите издания на Scudo и Ulysse са базирани на платформата EMP2 и ще влязат в производство в завода в Hordain близо до Валенсиен в Северна Франция.
Herz се запасява със 100 000 Teslas
Компанията за коли под наем Hertz е поръчала 100 000 електрически автомобила от Tesla. Те трябва да бъдат доставени до края на 2022 г. Клиентите ще могат да наемат Tesla Model 3 на избрани локации на Hertz в САЩ и Европа от началото на ноември тази година.
Източник: hertz.com
Компанията за коли под наем оправдава инвестицията, като казва, че „интересът на потребителите към електрическите превозни средства (EVs) нараства рязко“. Със 100 000 Teslas, Hertz има за цел да предложи „най-големия автопарк под наем на електромобили в Северна Америка и един от най-големите в света“. Все още не е ясно колко от превозните средства са предназначени за Северна Америка и каква част ще бъдат наети в Европа.
За автопарка под наем на Tesla, Hertz също обяви инсталирането на „хиляди зарядни станции“ на своите места. Hertz не е влязъл в повече подробности на този етап – например дали ще бъдат включени и DC зарядни устройства или дали точките за зареждане ще бъдат достъпни за обществено ползване. Въпреки това, компанията за коли под наем потвърди, че клиентите на модел 3 под наем ще имат достъп до Tesla Superchargers.
Очаква се 100 000 автомобила да бъдат доставени до края на 2022 г., въпреки че Hertz вече цитира, че тази амбиция може да бъде повлияна от фактори извън контрола на компанията. Тук се намеква за световната полупроводникова криза и друг натиск върху международните вериги за доставки.
Tesla (TSLA) достига оценка от 1 трилион долара
Tesla (TSLA) официално достигна публична пазарна оценка от 1 трилион долара, след като добави над 100 милиарда долара към пазарната си капитализация само на 25.10…
Тези дни Tesla вижда серия от добри катализатори:
- Hertz поръчва 100 000 Teslas, най-голямата покупка на електромобили някога, с кампанията на Tom Brady
- Tesla Model 3 става най-продаваният автомобил (не само електрически) в Европа
- Tesla (TSLA) скача до нов най-висок връх на акциите за всички времена и гони нова цел – 1200 долара
С това изпрати акциите си до небесен ръст до нови нива.
Към момента на писане акциите на Tesla се търгуваха при нов рекорд от $1025 на акция:
Тази нова цена на акция повишава оценката на Tesla до 1,03 трилиона долара – превръщайки я в много изключителен клуб от компании на стойност над трилион долара.
Най-смелото е, че точно през януари 2020 г. пазарната капитализация на Tesla достигна 100 милиарда долара за първи път.
Нарасна повече от 10 пъти за по-малко от 2 години. Продължение