Herz се запасява със 100 000 Teslas
Компанията за коли под наем Hertz е поръчала 100 000 електрически автомобила от Tesla. Те трябва да бъдат доставени до края на 2022 г. Клиентите ще могат да наемат Tesla Model 3 на избрани локации на Hertz в САЩ и Европа от началото на ноември тази година.
Източник: hertz.com
Компанията за коли под наем оправдава инвестицията, като казва, че „интересът на потребителите към електрическите превозни средства (EVs) нараства рязко“. Със 100 000 Teslas, Hertz има за цел да предложи „най-големия автопарк под наем на електромобили в Северна Америка и един от най-големите в света“. Все още не е ясно колко от превозните средства са предназначени за Северна Америка и каква част ще бъдат наети в Европа.
За автопарка под наем на Tesla, Hertz също обяви инсталирането на „хиляди зарядни станции“ на своите места. Hertz не е влязъл в повече подробности на този етап – например дали ще бъдат включени и DC зарядни устройства или дали точките за зареждане ще бъдат достъпни за обществено ползване. Въпреки това, компанията за коли под наем потвърди, че клиентите на модел 3 под наем ще имат достъп до Tesla Superchargers.
Очаква се 100 000 автомобила да бъдат доставени до края на 2022 г., въпреки че Hertz вече цитира, че тази амбиция може да бъде повлияна от фактори извън контрола на компанията. Тук се намеква за световната полупроводникова криза и друг натиск върху международните вериги за доставки.
Въпреки тези предпазни изявления, компанията все още казва, че първите превозни средства ще влязат в автопарка й много по-рано: първите Model 3 ще се предлагат на станциите на Hertz на големите летища в САЩ и в избрани градове в Европа още в началото на ноември. Ще бъдат предоставени дигитализирани инструкции за Model 3s, а ускорен процес на резервация също ще бъде въведен за електрическите автомобили чрез приложението Hertz „в близко бъдеще“.
„Електрическите превозни средства вече са масови и ние едва започнахме да виждаме нарастващо глобално търсене и интерес“, каза Марк Фийлдс, временен главен изпълнителен директор на Hertz. „Новият Hertz ще бъде водеща като компания за мобилност, като се започне с най-големия автопарк за отдаване под наем на електромобили в Северна Америка и ангажимент да разширим нашия автопарк от електромобили и да предоставим най-доброто изживяване при наемане и презареждане за развлекателни и бизнес клиенти по целия свят. ”
Фийлдс е временен главен изпълнителен директор на Hertz от началото на месеца, като е в борда на директорите само от юни. Фийлдс е най-известен в международен план с времето си като главен изпълнителен директор на Ford, управляващ американския автомобилен производител от 2014 до 2017 г. Между другото, Филдс се позовава на „новия Hertz“, тъй като компанията за коли под наем беше принудена да подаде заявление за фалит след кризата с Корона . Поръчката на Tesla е първата голяма сделка след приключването на фалита.
Hertz казва, че при сегашния ред електрическите превозни средства съставляват повече от 20% от глобалния му парк. Основната поръчка също е много важна за Tesla. Tesla официално се насочва към 750 000+ доставки тази година, като компанията вече има 632 521 доставки след три тримесечия. Това прави 850 000 доставки да изглеждат реалистични за 2021 г.
Hertz не разкрива финансовия обхват на сделката или точния вариант на Model 3. Новинарската агенция Bloomberg съобщи за поръчката преди обявяването на компанията, позовавайки се на обем на покупка от около 4,2 милиарда долара или 3,6 милиарда евро. Тъй като Tesla не е известна с предлагането на отстъпки, обемът на поръчките предполага, че това е предимно Model 3 SR+.
Малко след като голямата поръчка от Hertz излезе наяве, Илон Мъск поясни чрез туит, че – както се подозира по-горе – няма отстъпка за обем. „За да бъде ясно. Колите, продадени на Hertz, нямат отстъпка. Същата цена като за потребителите“, каза Мъск.
Голямата поръчка, струваща милиарди, предизвика по-нататъшен шум около Tesla на фондовия пазар. В резултат на това компанията проби стойността на борсата от един трилион долара. Мъск описа процеса като „странен“, защото Tesla няма проблем с търсенето, но не може да се справи с производството.