Архив

ŠKODA SUPERB iV 2020

Моделът е изключително технологичен и екипиран с много системиSkoda-Superb_iV-2020-1024-21

Комбинирайки ефективен бензинов двигател с електрически мотор, новият SUPERB предлага особено екологична мобилност, без да се компрометира мощността. Батерията е с капацитет от 37 Ah и 13 kWh: емисиите на CO2 в автомобила са по-малко от 40 g/km, а изцяло електрическият обхват е до 55 km (в цикъл WLTP). ŠKODA SUPERB iV отговаря на стандарта за емисии Euro 6d-TEMP.

Батерията може да се зарежда удобно в къщи през нощта, например, като се използва стандартен щепсел или за 3 часа 30 минути с помощта на стенна кутия с мощност на зареждане от 3,6 кВт. Гнездото за кабела за зареждане е разположено зад капак в решетката на радиатора. ŠKODA SUPERB iV също е в състояние да презареди или поддържа нивото на заряд в акумулатора по време на шофиране, използвайки своя бензинов двигател и възстановяване на енергията на спирачките. Това позволява на шофьорите да покрият „последната миля“ на по-дългото пътуване – например в град – отново, без да произвеждат емисии там.

85-кВт електрическият мотор позволява автомобилът да се задвижва чисто електрически, а също така поддържа 1.4 TSI, който дава 156 к. с., когато е необходимо – автоматично или когато желае водачът. Driving Mode Select предлага три различни специални настройки: SPORT режим, E-режим и HYBRID режим. В режим SPORT водачите имат достъп до максимална мощност от 160 kW (218 к. с.) и 400 Nm въртящ момент. В комбинация с 6-степенния DSG, който се предлага стандартно, това отключва пълния потенциал на автомобила за динамично шофиране. В E-режим, ŠKODA SUPERB iV се захранва изключително от батерията; в режим HYBRID, електрониката регулира взаимодействието между бензиновия двигател и електродвигателя.

Литиево-йонната батерия с високо напрежение е разположена в пода на шасито пред задната ос.

Skoda-Superb_iV-2020-1024-57Капацитетът на багажника на ŠKODA SUPERB iV е 485 l в хечбека и 510 l в комбито. Резервоарът за бензин може да побере 50 l. Отвън хибридният модел може да бъде идентифициран по iV значка отзад; предната част е оформена от преработена броня с пчелна структура. Благодарение на звуковия генератор E-шум, участниците в движението като пешеходци и колоездачи ще могат да чуят приближаващ се ŠKODA SUPERB iV, който се движи в електрически режим своевременно.

От вътрешната страна няколко функции отличават ŠKODA SUPERB iV от моделите, задвижвани изключително от двигател с горене. Той се предлага с многофункционален цветен дисплей Maxi DOT като стандарт и може да бъде снабден с индивидуално приспособимия 10,25-инчов виртуален кокпит. Информационно-развлекателната система осигурява достъп до специфични за iV под-елементи, като текущото състояние на заряда на батерията на автомобила или чисто електрически обхват. Автомобилът може също така да бъде директно зададен в E-режим и SPORT режим, като използвате бутони в централната конзола.

С помощта на приложението e -Manager в менюто на информационно-развлекателната система може да бъде зададен времеви профил. Това гарантира, че климатикът се включва още преди началото на пътуването и че батерията е заредена. Водачът може да избере дали климатикът се захранва от електрическата мрежа или от акумулатора на автомобила.

Навигационната система Amundsen, която се предлага стандартно, с 8-инчовия си дисплей и опционалната система Columbus с 9,2-инчовия си дисплей са базирани на най-новото поколение инфотейнмънт. Те разполагат с вграден eSIM и винаги са онлайн, благодарение на включените добавки за данни. Информацията за трафика в реално време и онлайн поддръжката позволяват по-бързо и точно изчисляване на предложенията за маршрути; системата може да уведомява водача за задръстванията в реално време и може бързо да изчисли подходящи алтернативни маршрути. Преходът между онлайн и офлайн услуги на практика остава незабелязан.

Приложенията на Infotainment, които могат да бъдат избрани директно от автомобила с помощта на централния дисплей, Skoda-Superb_iV-2020-1024-01също са нови. Те включват приложение за времето, показващо метеорологичните условия за цяла Европа, и приложение за новини, което позволява на потребителите да задават абонамент за емисии за новини. Клиентите могат също така да изберат допълнителни пакети данни. Те позволяват на пътниците да получават надбавка за данни например чрез Wi-Fi гореща точка или да се използват за стрийминг услуги

Автоматичните, „въздушни“ актуализации за системния софтуер и карти са безплатни за една година. Същото важи и за достъпа до мобилните онлайн услуги ŠKODA Connect. Те включват услуги като Проактивна услуга, отдалечен достъп на превозни средства или специфични за SUPERB iV услуги като „Зареждане“ или „Климатизация“, което позволява на водача удобно да контролира климатика на автомобила от разстояние. Ако климатикът се използва по време на зареждане, това няма ефект върху нивото на зареждане на батерията.

Технологията SmartLink позволява да се управляват приложенията за смартфони чрез дисплея на информационно-развлекателната система с помощта на Android Auto и MirrorLink ™ – тази функция е безжична за Apple CarPlay. Като опция информационно-развлекателната система Amundsen може да се комбинира с Virtual Cockpit, който предоставя набор от различни оформления. За тези, които избират най-високата система Columbus, Virtual Cockpit е стандартно и може да показва навигационни карти като част от оформлението на пилотската кабина, когато е необходимо. Системата Columbus включва контрол с жестове и персонализиран сензорен екран. Иконите на началния екран на информационната система могат да бъдат подредени индивидуално с пръст. В допълнение, ŠKODA SUPERB iV предлага USB Type-C гнездо към гърба на централната конзола, както и гнездо Type-A в Jumbo Box и още два гнезда Type-C отзад.

Още две асистиращи системи са резервирани изключително за ŠKODA SUPERB iV. Първият, Trailer Assist, прави безпроблемно просто и безопасно задно паркиране при теглене на ремарке. Дисплеят показва диаграма на автомобила и ремаркето, изобразени отгоре. Водачът може да избере посоката и ъгъла, в които да обърне ремаркето. За целта те използват копчето за регулиране на огледалата като джойстик и тогава трябва само да се следи движението и да се контролират ускорението и спирането. Системата поема управлението. Втората, Area View, използва четири камери, за да осигури на водача 360-градусов панорамен изглед на автомобила на централния дисплей, като по този начин улеснява паркирането или маневрирането в тесни улици.