Архив

Volkswagen

147.volkswagen1148.VW_logo_500Историята на концерна Volkswagen започва през 1934 г. Фердинанд Порше – немски конструктор и инженер, посвещавайки 4 години от живота си за създаване на „народния автомобил”, е в основата на бъдещата легенда на световното автомобилостроене.

Gesellschaftzur Vorbereitungdes Deutschen Volkswagen mbH е основан на 28 май 1937 г. и е преименован на Volkswagenwerk GmbH на 16 септември 1938 г. През последната година разработката на „фолксвагена” преминава във Волфсбург, където е „столицата” на концерна и до днес. В първоначалния си вид заводът просъществува до 1944 г. През времето на войната той е изцяло разрушен.

От Щутгард, където е конструктивното бюро на Фери, са пуснати първите прототипи на „Бръмбара”- VW 30 – общо 30 бройки, всяка от които трябва да „пробяга” повече от милион километри за проявяване на възможни конструктивни недостатъци. Прототипите са наричат KdF Wagen (съкратено от Kraftdurch Freude„Сила чрез радост – програма на тогавашното правителство) и се появяват през 1936 г. Ервин Коменда, дългогодишен шеф дизайнер на Porsche, изготвя каросерията на автомобила. Това е една от първите коли, минали през изпитания в аеродинамичен тунел и за разлика от Chrysler Airflow моделът е успешен. КабриолетътType 3 е представен за 50-годишния рожден ден на Хитлер през 1938 г.

Възстановяването на завода в следвоенните години се извършва от английското правителство, наредило през 1945 г. компанията да произведе 20 000 автомобила. Начело на предприятието застава британският офицер Айван Хърст. През 1946 г. заводът пуска вече 1000 коли месечно. Така Volkswagen става отново популярен, явявайки се ярък пример за немското икономическо чудо. Като конкуренти на „Бръмбара” във Франция пускат Citroen 2CV, а в Италия – FIAT 500. 27 години след войната Volkswagen Beetle счупва рекорда по производство на Ford Model T, ставайки най-продавания автомобил в света.

Сега Volkswagenпуска най-новите поколения на Lupo, Golf, Passatи най-луксозният Phaeton. Марката отговаря на конкуренцията на Efficient Dynamics на BMW с еко разработките на подразделението си BlueMotion Technologies

Емблемата на марката представлява двете букви V (от Volks – народен) и W (от Wagen – автомобил) или „народен автомобил”, една над друга, затворени в кръг.

През декември 2009 г. Volkswagen AG купува 49.9 % от акциите на D-r Eng. h.c. F. Porsche AG (по-известен като Porsche AG) в първа стъпка към една „интегрирана автомобилна група с Porsche”. Сливането на Volkswagen AG и Porsche SE бе планирано да се проведе в хода на 2011.

На 8 септември 2011 г., бе обявено, че планираното сливане „не може да бъде осъществено в рамките на времето, предвидено в Цялостното споразумение.”. Като причини се сочат неопределени количествено правни рискове, включително и наказателно разследване на бившия мениджърски екип на холдинга. „Двете страни потвърждават ангажимента си за постигане на целта за създаване на интегрирана автомобилна група с Porsche и са убедени, че това ще се проведе”.

Днес Volkswagen Group притежава ориентираните „консервативно” марки VW, Skoda (Skoda Auto 100%) и Bentley (Bentley Motors Limited 100%), както „агресивно спортните”  Audi (AUDI AG с Quattro GmbH 99,55%), SEAT  (SEAT, S.A. 100%),  Lamborghini (Automobili Lamborghini SpA 100%) и Bugatti (Bugatti Automobiles SAS 100%), предназначени за динамични млади клиенти, както и 49,9% от Porsche AG, Ducati Motor Holding SpA 100% и 19,9% от Suzuki Motor Corporation, където е най-голям акционер. Volkswagen AG също така има операции в търговските превозни средства, притежаващи Volkswagen Nutzfahrzeuge – лекотоварни автомобили, заедно с контролните дялове в производителя на шведски камиони и дизелови двигатели Scania AB – 89,2 % от правата на глас от 31 декември 2011 г., и в MAN SE – 73% от правата на глас от 12 април 2012 г.